تجارت

  • ۰
  • ۰


صنایع مختلفی بر نحوه عملکرد ماشین آلات خود متکی هستند این صنایع به علت شرایط سخت کاری یا پیچیده و یا فوق دقیق تنها به واسطه عملکرد بی نقص ماشین الاتشان به فعالیت ادامه میدهند. این صنایع عمدتا صنایع مادر بوده و در نتیجه عملکرد کسب و کارهای زیادی نیز به آنها وابسته است. در صنایعی همانند صنعت فولاد، صنعت سیمان سازی و... بلبرینگ ماشین آلات، نقش اساسی در کارآیی هر دستگاه ایفا می کند. مهم ترین و حیاتی ترین قطعه ای که در این صنایع باید مانند ساعت کار کند بلبرینگ است. بلبرینگ صنایع فولاد با توجه به سختی شرایط کار، از خصوصیات ویژه ای برخوردار می باشند.

هنگام انتخاب و خرید هر بلبرینگ صنایع فولاد موارد متعددی لحاظ می شود. یکی از نکات مهمی که بر عملکرد بلبرینگ صنایع فولاد تاثیر گذار است، میزان تحمل نیرو آن بلبرینگ تحت شرایط خاص، می باشد. در مواردی که دقت و کیفیت در اولویت باشد، میزان نیروهای وارد بر بلبرینگ برای مهندسان، بسیار حائز اهمیت است. برای آشنایی بیشتر با میزان تاثیر و اهمیت تحمل نیروهای مختلف بر بلبرینگ صنایع فولاد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاثیر رتبه های تحمل بار در بلبرینگ صنایع فولاد

تمامی بلبرینگ های صنایع بزرگ اعم از بلبرینگ صنایع فولاد، نیازمند تحمل دو نوع بار شعاعی و رانشی می باشند. یک بار شعاعی عمود بر محور چرخش در 90 درجه عمل می کند، در حالی که یک بار رانش که به عنوان بار محوری نیز شناخته می شود، به موازات محور چرخش عمل می کند. هر گونه ناهماهنگی محور همچنین می تواند منجر به بار لحظه ای شود، نیرویی کج که می تواند سایش را افزایش دهد.

اعمال بار رانش به بلبرینگ می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اعمال بار رانش دائمی (پیش بار) به حلقه داخلی یا خارجی، با استفاده از واشر یا فنر، می تواند بازی در بلبرینگ را از بین ببرد و چرخش دقیق تری را ارائه دهد. برعکس، اعمال بار بیش از حد می تواند فاجعه بار باشد. اگر مهندسان نتوانند به اندازه کافی یک بلبرینگ صنایع فولاد را با بارهای شعاعی و رانش در یک برنامه تطبیق دهند، می تواند عمر آن بلبرینگ را به شدت کاهش دهد.

هنگام محاسبه عمر بلبرینگ صنایع فولاد، در نظر گرفتن رتبه های بار مهم است، این معیارها نشان می دهد که عناصر چرخان یک بلبرینگ با چه سرعتی خستگی را تجربه می کنند و تعداد کل دورهایی که یک بلبرینگ می تواند قبل از از کار افتادن تحمل کند. این رتبه‌  بندی ‌ها را می ‌توان به رتبه‌ بندی بار استاتیک و رتبه‌ بندی بار پویا طبقه ‌بندی کرد.

اگرچه یک بلبرینگ صنایع فولاد ممکن است بتواند بار استاتیکی بالایی را تحمل کند، اما این کار را با از دست دادن دقت و صافی انجام می دهد و استفاده از آن را در محیط های با دقت بالا، مانند تولید لوازم الکترونیکی و در ربات های مورد استفاده در صنایع دیگر مانند تولید غذا و نوشیدنی، غیر عملی می کند. درجه بندی بار استاتیک معمولی برای بلبرینگ های  فولادی ضد زنگ تقریبا 75 تا 80 درصد بار برای بلبرینگ های فولاد کروم است که به دلیل سختی فولاد کروم است.

هرچه بار بیشتر باشد، سطح تنش های توپ ها و مسیرهای حرکت بیشتر می شود. این امر منجر به سایش سریع تر و عمر بلبرینگ کوتاه تر می شود. شکست خستگی منجر به فرسایش مسیر توپ می‌شود که منجر به پوسته شدن می‌شود، جایی که شکستگی در سطح مسیر رینگ باعث حذف مواد می‌شود و در نهایت منجر به شکست بلبرینگ می‌گردد. بارگذاری بیش از حد می تواند منجر به سایر علائم خستگی مانند گرم شدن بیش از حد، تخریب روان کننده و ساییدگی ناشی از تکه های ذرات شود.

انتخاب و خرید بلبرینگ صنایع فولاد

اقدامات مختلفی وجود دارد که سازندگان می توانند برای اطمینان از عمر طولانی بلبرینگ صنایع فولاد و دیگر صنایع بزرگ انجام دهند. اولین گام این است که بار شعاعی را بین 6 تا 12 درصد از بار دینامیکی یک بلبرینگ محدود کنند. اگرچه یک بلبرینگ قادر است بار بسیار بیشتری را تحمل کند، اما عمر آن کوتاه می شود.

مرحله بعدی انتخاب مواد مناسب است. در حالی که همه بلبرینگ ‌های شعاعی دارای مقداری ظرفیت بار رانش هستند، اغلب بهتر است از بلبرینگ ‌های سنگینی که دارای مسیرهای عمیق هستند، در صورت وجود بارهای رانش بیشتر استفاده کنید، زیرا می ‌توانند بارهای محوری تا 50 درصد از بار شعاعی استاتیک را تحمل کنند.

مشورت با کارشناسان نمایندگی فروش بلبرینگ برای انتخاب نوع مناسب بلبرینگ و در نظر گرفتن عوامل کلیدی در نبرد برای کنترل بارهای شعاعی و رانش، مهندسان می توانند اطمینان حاصل کنند که همچنان به نوآوری خود ادامه می دهند و در عین حال بالاترین سطوح دقت، صافی و عمر باربری را ارائه می دهند و همچنین برای اطمینان بیشتر در این باره با کارشناسان دیجی برینگ تماس بگیرید.

مطلب خواندنی دیگر درباره بلبرینگ ها: بلبرینگ های ناچی بر فراز مریخ در ویرگول

  • ۰۲/۰۲/۲۱
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی