تجارت

  • ۰
  • ۰

تابستان، فصل گرم سال فرا رسیده است و کولرها چه در خانه، چه در محل کار و یا خودرو، راه نجات بخش افراد برای تحمل گرما هستند. با شروع این فصل، بازار سرویس کردن کولر منازل داغ می شود؛ اما این موضوع فقط مختص ساختمان ها نیست و خودروهایی که با آنها تردد می کنیم هم نیاز به سرویس دارند تا بتوانند هوای خنک را برای یک رانندگی آسان و آرام در زیر آفتاب فراهم کنند.

سرویس کردن کولر خودرو به معنی بررسی کمبودها و سلامت قطعات سیستم کولر می باشد تا از این طریق، در صورت وجود قطعه معیوب، اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کرد. یکی از مهم ترین این قطعات که هسته اصلی کولر خودرو را شکل می دهد، کمپرسور کولر است که باید از بهترین برند کمپرسور کولر ماشین انتخاب شود تا اطمینان خاطر را برای درست عمل کردن کولر خودرو به سرنشینان بدهد. در ادامه، عملکرد کمپرسور و دیگر قطعات مدار کولر خودرو که در بررسی دوره ای باید به آنها توجه شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

کمپرسور؛ قلب کولر خودرو

کمپرسور را قلب کولر خودرو می دانند و این موضوع از آن جهت است که این قطعه در مرکز مدار قرار دارد و با فشرده سازی گاز مبرد، استارت تولید هوای خنک را در این سیستم می زند. کمپرسور به کمک تجهیزات داخلی خود که شامل فولی هرزگرد، بوبین، کلاج، شلنگ های فشار بالا و پایین، شفت و میل لنگ ها می باشد، گاز مبرد را فشرده کرده و از طریق شلنگ رابط به سمت کندانسور می فرستد. به دلیل این عملکرد مهم کمپرسور و حساسیت های آن است که می گوییم برندهای باکیفیت این قطعه را از نمایندگی های معتبر تهیه کنید.

کندانسور یا رادیاتور

کندانسور کولر خودرو که در بازار با عنوان رادیاتور کولر شناخته می شود، در مسیر حرکت گاز مبرد پس از کمپرسور قرار گرفته است و وظیفه معیان گاز را بر عهده دارد. این قطعه از لحاظ ظاهری شبیه رادیاتور است و به همین دلیل با این قطعه اشتباه گرفته می شود. پس از تقطیر، مبرد از این قسمت به سمت اواپراتور می رود. برای انتخاب این قطعه هم دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا عملکرد ناقص این قطعه می تواند به کل سیستم و دیگر قطعات گران قیمت آسیب وارد کند.

اواپراتور؛ نقطه انتهایی مدار

اواپراتور قطعه بزرگ دیگر از سیستم تهویه مطبوع خودرو است که یک فرایند گرماگیر ایجاد کرده و بدنه آن تا زمان روشن بودن کولر سرد است. هوای عبوری از این قسمت با برخورد به بدنه اواپراتور، خنک شده و سپس با کمک فن تهویه مطبوع و از طریق دریچه های کولر، وارد کابین خودرو می شود. پس از این مبرد دوباره به سمت کمپرسور که پس از اواپراتور قرار دارد، می رود و این چرخه بسته ادامه پیدا می کند. با خاموش کردن کولر، این چرخه هم به صورت موقت قطع می شود.

بهترین برندهای قطعات یدکی کولر خودرو با قیمت مناسب

اگر با مشکل خرابی در کولر خود به واسطه خرابی هر یک از این قطعات مواجه شده اید، از فروشگاه آنلاین ای سی خودرو می توانید بهترین برندهای این قطعات را با مناسب ترین قیمت های موجود در بازار انتخاب کنید. کمپرسور داک پراید، کندانسور برند ساندن، اواپراتور سردساز خودرو و دیگر قطعات برندهای معتبر را می توانید در این مجموعه مشاهده کنید و سفارش خود را برای خرید این محصولات ثبت کنید. هم چنین از طریق تماس تلفنی با کارشناسان این مجموعه می توانید راهنمایی و مشاوره برای خرید همه قطعات یدکی کولر و بخاری خودرو دریافت کنید.

  • ۰۲/۰۴/۲۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی