تجارت

  • ۰
  • ۰

نحوه رسیدگی و نگهداری از بلبرینگ تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد. رسیدگی و نگهداری مناسب منجر به طول عمر بیشتر بلبرینگ، به حداقل رساندن زمان خرابی و بهره وری بیشتر می شود که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه مالکیت برای کسب و کار شما می شود. رویکردهای رسیدگی و روش های تست بلبرینگ متعددی وجود دارد. در اینجا، یک لیست از 5 کاری که می توانید با انجامشان به طول عمر و بهبود عملکرد بلبرینگ خود بیافزاید، آورده شده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  1. رفتار محتاطانه با بلبرینگ

بلبرینگ ها قطعات دقیقی هستند. از اینرو، آنها باید به شیوه ای مناسب رسیدگی و نگهداری شوند تا از ورود آلاینده ها جلوگیری شود. بلبرینگ ها باید به صورت افقی در محیطی تمیز و خشک با بسته بندی سالم نگهداری شوند. باید مراقب بود که بلبرینگ ها در معرض آلاینده های موجود در هوا قرار نگیرند، زیرا فقط یک لکه کوچک کثیفی در مسیر حرکت می تواند باعث خرابی زودرس بلبرینگ شود. از ضربه زدن، کوبیدن یا اعمال نیروی مستقیم بر بلبرینگ یا حلقه بیرونی آن خودداری کنید. این می تواند باعث آسیب دیدگی و ناهماهنگی عناصر فولادی شود.

همچنین بلبرینگ هایی که دچار حوادثی همچون افتادن شده اند، نباید نصب شوند. علت آن نیز، وجود ترک ها و خراش های کوچکی است که می تواند منجر به عملکرد ضعیف و متعاقبا خرابی زودرس بلبرینگ شوند.

  1. بررسی محفظه و شفت بلبرینگ

قبل از نصب بلبرینگ، محفظه و شفت را از نظر وضعیت فیزیکی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. از یک پارچه نرم برای پاک کردن سطوح استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که هر گونه سوراخ و بریدگی پاک شده است.

  1. نصب طبق روش صحیح

هنگام نصب بلبرینگ، روش صحیح استفاده به نوع بلبرینگ و نوع تناسب بستگی دارد. بلبرینگ ها با سوراخ های استوانه‌ ای معمولا از طریق روش پرس فیت (نصب با فشار دادن بلبرینگ بر روی شفت) یا شرینک فیت (گرم کردن بلبرینگ برای افزایش قطر آن) نصب می‌شوند. توجه داشته باشید که فشار فقط باید با پرس فیت اعمال شود. اعمال فشار بدون پرس بر روی رینگ به مسیرهای حرکت آسیب می رساند.

  1. جلوگیری از گرم شدن مستقیم یا بیش از حد

حداکثر دمای مجاز بلبرینگ ها به عملیات حرارتی مواد بستگی دارد. دمای بالاتر از حد گرما می تواند به طور دائمی فولاد بلبرینگ را تغییر شکل داده یا نرم کند، بنابراین ظرفیت حمل بار را کاهش داده و منجر به خرابی نهایی می شود.

هرگز برای گرم کردن بلبرینگ از شعله روشن گرم استفاده نکنید! بلبرینگ ها باید به طور ایده آل با بخاری های القایی گرم شوند.

  1. استفاده از ابزارهای مناسب

همیشه هنگام کار با بلبرینگ ها یا در طول مراحل نصب و جداسازی از تجهیزات مناسب استفاده کنید. برخی از ابزارهای تخصصی موجود برای نصب و جداسازی عبارتند از کشنده بلبرینگ، کیت ابزار اتصال بلبرینگ، کیت انژکتور روغن، مهره های هیدرولیک یا بخاری های القایی. این ابزارها به گونه ای سفارشی شده اند تا از فرآیند نصب و جداسازی مستقیم و صاف اطمینان حاصل کنند و خطر آسیب رسیدن به بلبرینگ را به حداقل برسانند.

از استفاده از ابزارهای عمومی برای رسیدگی به بلبرینگ ها خودداری کنید. تخصصی نبودن این ابزار ممکن است باعث آسیب های ناخواسته و هزینه های غیرضروری تعمیر، شوند.

دیجی برینگ دارای تیمی از مهندسین باتجربه می باشند که به شما در رسیدگی و نگهداری راهنمایی خواهند داد. برای افزایش اطلاعات خود در رابطه با انواع بلبرینگ ها، روش های تست بلبرینگ و یا خرید مدل های مختلف مانند خرید بلبرینگ nachi یا بلبرینگ skf، همین امروز با ما تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۵/۲۴
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی