تجارت

  • ۰
  • ۰

چرخ صنایع پر روی عملکرد بلبرینگ های آن، می چرخد. به همین دلیل خرابی هر بلبرینگ، می تواند به تعطیلی آن بخش منجر شود. متاسفانه ساده و مشخص برای علت خرابی بلبرینگ ها، وجود ندارد. هنگامی که مواد بلبرینگ برای هر کاربرد ارزیابی مورد ارزیابی قرار می گیرند، علت شکست خوردن مواد سازنده قبلی نیز بررسی می شود.

کارشناسان دیجی برینگ در این مطلب، به شرایط عملیاتی، دمای کارکرد، مسائل روانکاری، عوامل خستگی و موارد دیگر برای تعیین علت اصلی نگاه می کنند.

علل رایج خرابی بلبرینگ های صنعتی

همانطور که گفته شد، علت خرابی بلبرینگ ها به طور دقیق مشخص نیست، اما عوامل متعددی می توانند بر طول عمر مفید بلبرینگ تاثیر گذار باشند. در اینجا مروری سریع از علل رایج وجود دارد که به شما کمک می کند از خرابی ها در آینده جلوگیری کنید. برخی از دلایل اصلی عبارتند از:

روانکاری بلبرینگ – بدون سطوح روغن کاری مناسب، بلبرینگ های صنعتی می توانند بیش از حد گرم شده و زود فرسوده شوند، که می تواند هزینه های تعویض و نگهداری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خرابی روانکاری می تواند ناشی از استفاده از روانکار نامناسب، روانکاری ناکافی یا حتی خرابی کامل روانکاری باشد.

چالش دیگر بلبرینگ های روغن کاری شده این است که گریس اضافی می تواند گرد و غبار و سایر آلاینده ها را جذب کند که می تواند طول عمر را کاهش دهد. استفاده از گریس های حرفه ای مانند گریس اس کا اف برای روغن کاری بلبرینگ های صنعتی، می تواند طول عمر مفید بلبرینگ ها را افزایش دهد.

استفاده از بلبرینگ‌ های پلاستیکی خود روان ‌شونده نیز راه حلی دیگر است که میتواند همه این نگرانی ‌ها را از بین ببرند. زیرا بدون هیچگونه روغن ‌کاری اضافی "خشک" می‌ شوند.

شرایط کاری - شرایط روزمره که بلبرینگ صنعتی در معرض آن قرار می گیرد چیست؟ آیا آنها مرتبا با مواد شیمیایی تمیزکننده، آب نمک خورنده، گرد و غبار ساختمانی یا سایر آلودگی ها مواجه می شوند؟ تطبیق بلبرینگ ها با محیط کاری صحیح بسیار مهم است. به عنوان مثال، بلبرینگ SKF عملکرد برتر را در طیف متنوعی از برنامه ها ارائه می دهد. سایش، اصطکاک و پایداری دما را به خوبی ارائه می دهد، اما بهترین انتخاب برای استفاده در محیط های مرطوب نیست.

جابجایی و ناهماهنگی - پس از صدها ساعت استفاده و توقف و راه‌اندازی مجدد، بلبرینگ‌ های تجهیزات صنعتی می‌ توانند از جای خود خارج شوند. این می تواند نشان دهنده پایان عمر بلبرینگ های فلزی باشد، در حالی که سایر مواد به طور ویژه برای رفع نگرانی های تغییر طراحی شده اند. به عنوان مثال، بلبرینگ های پلاستیکی و بلبرینگ های سرامیکی SKF انتخاب خوبی برای صنایع ساختمانی، نفت و گاز و صنایع ریلی هستند که در آن بارهای سنگین و استفاده مداوم به جابجایی کمک می کند.

دما - بسیاری از طراحان هنوز بر این باورند که یک دیواره بلبرینگ ضخیم تر می تواند در برابر دماهای بالاتر از بلبرینگ های پلاستیکی دیواره نازک مقاومت کند. در واقع، تجمع گرما با بوش های دیواره ضخیم بسیار بیشتر است. شما می توانید بلبرینگ های پلاستیکی را برای اتلاف گرما خوب در نظر بگیرید.

آیا اخیرا با خرابی بلبرینگ صنعتی ماشین آلات خود مواجه شده اید؟ شما می توانید تنها با یک تماس از دیجی برینگ اقدام به خرید  انواع بلبرینگ صنعتی کنید و جایگزینی قطعه خراب خود با نمونه سالم را انجام دهید.

  • ۰۲/۰۶/۲۸
  • armin moghim

نظرات (۱)

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی