تجارت

  • ۰
  • ۰

از اره دستی تا تجهیزات صنعتی پیشرفته، موفقیت به سبک ژاپنی

 شرکت nachi یکی از بهترین و خوشنام ترین برند های تولید کننده تجهیزات صنعتی است. تقریبا تمامی تجهیزات ساخت این شرکت در مقیاس جهانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بلبرینگ Nachi یکی از محبوب ترین بلبرینگ های موجود در بازار تمام کشور های دنیا از جمله بازار ایران هستند. بلبرینگ های ساخت این شرکت، به عنوان یک بلبرینگ ژاپنی، در بازار ایران و جهان از اعتبار و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. نام این شرکت از نام معبد بزرگ، Nachi از Kumano Nachi Taisha گرفته شده که نشانگر روح و اراده ژاپنی است که درون این شرکت دمیده شده است. اما فارغ از تمام این مطالب، تبدیل این برند به یکی از بزرگ ترین و بهترین تولید کنندگان تجهیزات صنعتی، به نوبه خود جالب توجه است. در ادامه به داستان سفر طولانی این شرکت از یک کارگاه کوچک به یک مجموعه صنعتی پیشرفته خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

این شرکت در سال 1928 توسط Kohki Imura در شهر Toyama ژاپن تاسیس شد. این شرکت در ابتداء بر تولید ابزار و تجهیزات برشکاری تمرکز داشت. یکی از اولین و تاریخی ترین تولیدات این شرکت نوعی اره دستی آهن بر بود. این تاریخی بودن این محصول نیز به نوبه خود جالب توجه است.

ناچی: حمایت امپراطور ژاپن، موسسه آموزشی و تاسیس کارخانه فولاد

در سال 1929 امپراطور Hirohito ملقب به Showa، امپراطور وقت ژاپن، ضمن بازدید از منطقه صنعتی Kensai برای بررسی دستاورد های صنایع داخلی ژاپن بود. امپراطور ژاپن این بازدید را در جهت تشویق صنایع داخلی ترتیب داده بود. در خلال این بازدید امپراطور Hirohito اره دستی ساخته شده توسط کمپانی nachi را مشاهده کرد. این اره در نظر امپراطور ژاپن بسیار جذاب آمد. Hirohito  به خوبی میدانست که این محصول گرچه در ظاهر یک اره دستی ساده است اما در واقع میتواند سرآغازی برای یک پیشرفت برق آسا در صنایع ژاپن باشد.

تا سال 1934 شرکت Nachi توانست خود را به عنوان یک تولید کننده ابزار برشکاری در بازار داخلی ژاپن به خوبی معرفی کرده و در تولیدات خود از ابزار آلات حرفه ای اروپایی و آمریکایی استفاده کند.

در سال 1937 این شرکت اولین مجموعه آموزشی خود با نام Fujikushi technology high school بنیان گذاری کرد. تا در کنار تولیدات صنعتی بتواند در زمینه آموزش نیز برای خود برند سازی کرده و درآمد ایجاد کند.

شرکت ناچی در سال 1938 توانست با یک اقدام، نام کسب و کار خود را زیر و زبر کند. شرکت ناچی در سال 1938 کارخانه فولاد Higashi-Toyama را بنیان گذاشت. این شرکت از این طریق میتوانست یک زنجیره کامل از مواد اولیه تا کالای مصرفی نهایی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. و از این طریق قیمت نهایی تمام شده میتوانست تا حد قابل توجهی پائین تر از رقبای داخلی و خارجی باشد.

 

12

ناچی و تمرکز بر تولید بلبرینگ

در سال 1939 شرکت ناچی دست به یک انقلاب راهبردی در تولیدات خود زد. این تصمیم منجر به تبدیل شرکت ناچی به همان شرکتی شد که ما اکنون در بازار ایران و جهان می شناسیم. در این سال شرکت ناچی تمرکز اصلی تولیدات خود را بر محور تولید انواع بلبرینگ قرار داد. این تصمیم تا حدی سرنوشت ساز و مهم بود که اکنون پس از گذشت 85 سال از این تصمیم، نام شرکت ناچی با بلبرینگ ناچی گره خورده است. از بین فعالان حوزه بلبرینگ و صنعتگران و تکسنسین های حوزه های مختلف در داخل بازار ایران، کمتر کسی را میتوان یافت که با این شرکت و بلبرینگ nachi آشنا نباشد.

در سال 1940 و به دنبال شروع تولیدات بلبرینگ nachi، شرکت ناچی نیرو های خود را تا 36000 نفر افزایش داد و در جهت رفاه حال پرسنل خود بیمارستان FUJIKUSHI را تاسیس کرد.

کمپانی nachi  بعد از جنگ جهانی دوم

در سال 1945 و پس از پایان جنگ جهانی دوم شرکت Nachi به تولیدات خود تا حد زیادی تنوع بخشیده و وارد عرضه ماشین سازی، موتور سازی و دوچرخه سازی نیز شد. هشت سال بعد در سال 1953 برای نخسین بار نوعی ابزار خانکشی برای ساخت موتور های جت را توسعه داد. در سال 1958 نیز این شرکت تولید ابزار آلات هیدرولیکی را آغاز کرد.

در سال 1963 شرکت ناچی در پی افزایش تنوع محصولات تولیدی، محصولات خود را به خطوط تولید مختلفی از جمله ابزار آلات برشکاری، بلبرینگ ها، ماشین آلات و فلزات مخصوص تقسیم کرد. در سال 1964 شرکت ناچی وارد عرصه تولید کوره های صنعتی شد. در سال 1969 این شرکت شروع به تولید و صادرات ربات های هیدرولیک صنعتی نمود تا با این کار جایگاه خود را به عنوان یک پیشرو در عرصه تجهیزات صنعتی تثبیت کند.

گسترش پایگاه های تولید در سطح جهان

تا سال 1984 شرکت ناچی توانست در کشور های ایالات متحده، سنگاپور و برزیل واحد های تولیدی راه اندازی کرده تا به عنوان یک مجموعه بزرگ بازار شرق تا غرب جهان را در اختیار داشته باشد. همچنین در این سال، ناچی به علت رشد تولید ربات های صنعتی، خط تولید ویژه این ربات ها را در مجموعه خود راه اندازی کرد.

تا به امروز شرکت Nachi در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه بلبرینگ به رشد و توسعه خود ادامه داده و امروزه نام بلبرینگ nachi به عنوان یک برند پیشرو و به عنوان یک بلبرینگ ژاپنی با کیفیت و با دوام در بازار های جهانی شناخته می شود.

به علت محبوبیت بالای بلبرینگ ژاپنی به خصوص بلبرینگ های ناچی در بازار ایران و از طرفی وجود تحریم های مختلف علیه ایران، بلبرینگ های اورجینال این برند، به سختی در بازار ایران یافت خواهند شد. با این وجود شرکت هایی همانند digibearing.com همواره متعهد به واردات و عرضه بلبرینگ های اورجینال و با کیفیت از برند های معتبر جهانی بوده اند.

منبع: امیگو

  • ۰۲/۱۲/۱۶
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی