اهمیت بلبرینگ ها و کیفیت آنها در بهره وری اقتصادی غیرقابل انکار است. با افزایش عملکرد و قابلیت اطمینان ماشینآلات، بلبرینگها با بهبود بازده تولید، کاهش زمان خرابی و افزایش رقابت در بازار جهانی به رشد کلی اقتصادی کمک میکنند. در اصل، یاتاقان ها (بلبرینگ ها) به عنوان اجزای اساسی که کارایی، نوآوری و مقرون به صرفه بودن را در سراسر صنایع هدایت می کنند، عمل می کنند. از این رو کمپانی های بسیار مطرحی با بهره گیری از چندین دانش، بر تولید بلبرینگ های بسیار کارا و مقاوم تمرکز کرده و اتفاقا بازار گسترده ای را تسخیر کرده و گردش مالی بسیار بالایی دارند.
بلبرینگ SKF و KOYO دو تولید کننده معروف بلبرینگ هستند که هر کدام در این صنعت شهرت زیادی دارند. وقتی صحبت از عملکرد مالی و موقعیت در بازار می شود، چندین فاکتور کلیدی برای مقایسه این دو شرکت وجود دارد.
آشنایی مختصر با دو کمپانی
ابتدا، بیایید به معیارهای مالی SKF، یک شرکت سوئدی که بیش از یک قرن پیشرو در صنعت بلبرینگ بوده، نگاهی بیندازیم. کمپانی skf یک شرکت سهامی عام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار استکهلم است و با تاسیسات تولیدی و دفاتر فروش در سراسر کره زمین حضوری جهانی دارد. (هر چند که بلبرینگ های تولیدی این برند از زمین فراتر رفته و در صنعت هوافضا نیز قابلیت اطمینان خود را به رخ رقبا می کشند) از نظر عملکرد مالی، SKF به طور مداوم رشد درآمد و سودآوری قوی را در طول سال ها نشان داده است.
در مقابل ریشه های شرکت KOYO نیز به بیش از یک قرن پیش بازمی گردد. این شرکت در اوایل قرن بیستم در یکی از شهرهای ژاپن کار خود را آغاز کرد. با وجود تولیدات نه چندان علمی و تخصصی توانست در دوران پیشرفت و توسعه ژاپن نظر مصرف کنندگان و حتی امپراطور ژاپن را به خوبی جلب کند. اکنون پس از بیش از یک قرن از تاسیس این برند، بلبرینگ کویو، یکی از بهترین انتخاب ها برای صنایع مختلف سبک و سنگین بوده و توانسته خود را به عنوان یک برند ژاپنی با کیفیت در مقابل رقبای قدرتمند اروپایی و آمریکایی عرضه کند.
بلبرینگ SKF، حاصل یک قرن آزمون و خطا
درآمد سالانه SKF به طور پیوسته در حال افزایش بوده و در سال 2020 به بیش از 9 میلیارد دلار رسیده است. رشد درآمد این شرکت را می توان به سبد محصولات متنوع، روابط قوی با مشتری و شبکه توزیع جهانی نسبت داد. SKF همچنین به دلیل تمرکز بر نوآوری و کارایی هزینه، در طول رکود اقتصادی انعطاف پذیری نشان داده است. با توجه به کیفیت و همچنین محبوبیت این برند در بازار بلبرینگ جهانی، این حجم عظیم از سود و فروش کاملا قابل درک و منطقی است. قیمت بلبرینگ SKF اصل در بازار ایران اختلاف شدیدی با برند های دیگر به خصوص برندهای کم کیفیت تر چینی دارد.
از نظر سودآوری، SKF حاشیه های سالمی را با حاشیه عملیاتی حدود 11 درصد در سال های اخیر حفظ کرده است. سودآوری شرکت به دلیل توانایی آن در کنترل هزینه ها، بهینه سازی فرآیندهای تولید و صرفه جویی در مقیاس است. عملکرد مالی خوب SKF این امکان را به آن داده است تا در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کند، عرضه محصولات خود را گسترش دهد و به دنبال خریدهای استراتژیک برای تقویت موقعیت خود در بازار باشد. کویو، برندی از شرق دور
از سوی دیگر، بلبرینگ کویو یک تولید کننده بلبرینگ ژاپنی است که سابقه طولانی در صنعت و حضور پررنگ در بازار آسیا دارد. KOYO بخشی از JTEKT Corporation است، یک مجموعه جهانی که در قطعات خودرو و صنعتی تخصص دارد. در حالی که KOYO از نظر درآمد به اندازه SKF نیست، دارای سابقه مالی قوی و پایگاه مشتریان وفادار است.
درآمد سالانه KOYO حدود 3 میلیارد دلار است، با تمرکز بر خدمات رسانی به مشتریان در بخش های خودرو، ماشین آلات صنعتی و هوافضا. این شرکت در طول سالها رشد درآمد ثابتی را نشان داده است که ناشی از شهرت برند قوی، محصولات با کیفیت و مدیریت کارآمد زنجیره تامین است. علیرغم اینکه KOYO با رقابت بازیکنان بزرگتری مانند SKF مواجه است، توانسته است جایگاهی برای خود در بازارهای کلیدی ایجاد کند.
از نظر سودآوری، KOYO حاشیه های سالمی را با حاشیه عملیاتی حدود 8 درصد در سال های اخیر حفظ کرده است. سودآوری شرکت با تمرکز بر کارایی عملیاتی، ابتکارات بهبود مستمر و مشارکت استراتژیک با مشتریان پشتیبانی میشود. ثبات مالی KOYO به آن اجازه داده است تا در فناوریهای جدید سرمایهگذاری کند، ظرفیت تولید خود را گسترش دهد و محصولات خود را برای برآورده کردن نیازهای در حال تحول مشتریان افزایش دهد.
مقایسه عملکرد مالی بلبرینگ SKF و بلبرینگ KOYO
هنگام مقایسه SKF و KOYO از منظر مالی، واضح است که هر دو شرکت از نظر رشد درآمد، سودآوری و موقعیت در بازار دارای نقاط قوتی هستند. کویو به دلیل اندازه بزرگتر، دسترسی جهانی و عملکرد مالی قوی خود متمایز است، در حالی که KOYO در بازارهای خاص، روابط با مشتری و کارایی عملیاتی خود برتر است.
در نتیجه، SKF و KOYO هر دو تولید کنندگان معتبر بلبرینگ با پایه های مالی محکم و موقعیت های قوی در بازار هستند. در حالی که SKF از نظر درآمد و حضور جهانی پیشتاز است.کمپانی کویو ژاپن خود را به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد در بازارهای کلیدی با تمرکز بر محصولات با کیفیت و رضایت مشتری تثبیت کرده است. در نهایت، هر دو شرکت به پیشبرد نوآوری و تعالی در صنعت باربری ادامه می دهند و به موفقیت و پایداری بلندمدت آنها کمک می کنند.
دسترسی به بلبرینگ های با کیفیت جهانی در بازار ایران
در سالهای اخیر با توجه به تحریم های بی شمار علیه بانکها و صنایع مختلف کشور، واردات این بلبرینگ با موانع جدی رو به رو شده است. این موانع گاها هزینه واردات و قیمت نهایی این بلبرینگ ها را تا حد سرسام آوری بالا برده است.
این تحریم ها و به دنبال آن، کم شدن واردات و کمیابی این برندها در بازار ایران باعث شده است که در این زمینه عرصه برای جولان سودجویان فراهم شده و بلبرینگ های دست ساز و بی کیفیت خود را با قیمت بسیار بالایی به عنوان بلبرینگ اورجینال SKF و بلبرینگ کویو به دست مصرف کنندگان نا آگاه برسانند.
دیجی برینگ به عنوان یکی از معتبر ترین و خوشنام ترین وارد کنندگان و عرضه کنندگان بلبرینگ در بازار ایران، با ضمن پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه ای، تمامی بلبرینگ ها از برندهای معتبر جهانی را با بهترین قیمت به دست مصرف کنندگان محترم خواهد رساند.
متخصصان و دانش آموختگان رشته های مهندسی صنایع و مکانیک در مجموعه دیجی برینگ آماده پاسخ گویی به سوالات مشتریان عزیز هستند.
منبع: فیما چارت
- ۰۳/۰۳/۰۵