تجارت

  • ۰
  • ۰

در دنیای پزشکی زیبایی، بوتاکس و پر کننده های پوستی محبوبیت قابل توجهی به دست آورده اند؛ هر دو روش درمانی نتایج بسیار تاثیر گذاری در کاهش علائم پیری و ظاهر فرد ارائه می دهند، با این حال تعیین اینکه کدام یک از این دو روش بهتر است به عوامل مختلفی از جمله نتایج مطلوب، ترجیحات فردی و مناطق تحت درمان بستگی دارد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا تفاوت های بین بوتاکس و فیلر ها، کاربرد های آنها، مزایا و بهترین مارک بوتاکس را با یکدیگر متوجه بشویم.

آشنایی با بوتاکس

بوتاکس، مخفف سم بوتولینوم، یک پروتئین عصبی است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به وجود آمده است؛ این دارو از طریق تزریق برای هدف قرار دادن عضلات خاص و فلج موقت آنها انجام میشود؛ بوتاکس در درجه اول برای خطوط ریز و چین و چروک های ناشی از حرکات مکرر عضلات صورت مانند اخم و چین و چروک های پیشانی استفاده می شود. بهترین مارک بوتاکس در بازار امروزی ایران به پیشنهاد تیم کارشناسان ما، بوتاکس 150 واحدی نابوتا است.

بررسی فواید بوتاکس

تزریق بوتاکس یک عمل کم تهاجمی است و نیازی به بیهوشی یا برش و جراحی ندارد؛ درمان در یک محیط کلینیکی انجام می شود و تنها بین نیم ساعت تا یک ساعت ممکن است طول بکشد؛ لازم به ذکر است که بوتاکس نتایج نسبتا سریعی را به همراه دارد و بهبود های قابل توجهی را در عرض چند روز به شما نشان می دهد، البته اثرات کامل این رویکرد درمانی را می توانید پس از یک یا دو هفته به صورت کامل ببینید.

اثرات بوتاکس بسته به فرد و ناحیه تحت درمان می تواند بین سه تا شش ماه باقی بماند. درمان های بعدی می تواند به حفظ نتایج مطلوب کمک کند.

آشنایی با فیلر های پوستی

فیلر های پوستی مواد تزریقی هستند که باعث افزایش حجم صورت می شوند؛ آنها معمولا از اسید هیالورونیک تشکیل شده اند، ماده ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و پوست را آبرسانی و حجیم می کند؛ فیلر ها معمولا برای رفع چین و چروک های عمیق، بازگرداندن حجم صورت، افزایش حجم لب و کانتور کردن ویژگی های صورت استفاده می شوند.

بررسی فواید فیلر های پوستی

فیلرها طیف وسیعی از کاربرد ها را ارائه می دهند، از جمله کاهش ظاهر چین و چروک های بینی، خطوط ماریونت و حجم دادن به گونه ها و لب ها، همچنین می توان از آنها برای جراحی بینی غیر جراحی یا برای اصلاح عدم تقارن صورت استفاده کرد.

برخلاف بوتاکس که چند روز طول می کشد تا نتایج را نشان بدهد، اثرات فیلرها فوری است؛ بیماران می توانند اثرات حجم و کانترینگ را به صورت فوری مشاهده کنند؛ همچنین بسته به نوع فیلر مورد استفاده و عوامل فردی، نتایج فیلرهای پوستی می تواند از شش ماه تا دوسال باقی بماند.

فیلر ها یا بوتاکس: کدام یک را انتخاب کنیم

انتخاب بین فیلرها و بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند نتیجه مطلوب، ناحیه خاص تحت درمان و ترجیحات شخصی؛ به طور کلی بوتاکس برای رفع چین و چروک های پویا ناشی از انقباضات عضلانی مناسب تر است، در حالی که فیلر ها برای افزایش حجم و کانتورینگ بسیار مناسب تر هستند.

کلام آخر

بوتاکس و پرکننده های پوستی ابزارهای ارزشمندی در زمینه بهبود زیبایی هستند که هر کدام فواید مشخصی را ارائه می دهند. بوتاکس برای کاهش چین و چروک های ناشی از حرکات عضلانی ایده آل است، در حالی که پرکننده ها در بازگرداندن حجم و فرم دهی ویژگی های صورت موثر هستند. در نهایت، انتخاب بین این دو به اهداف فردی، منطقه خاص تحت درمان و توصیه های متخصص بستگی دارد. مشاوره با یک پزشک متخصص برای تعیین بهترین برنامه درمانی متناسب با نیازها و خواسته های شما بسیار مهم است

  • ۰۳/۰۱/۲۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی