تجارت

۲۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معیارها زیبایی همانند باقی مسائل دنیا دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده اند. اما در این میان، "جوان ماندن" تنها معیاری است که در گذر زمان، همچنان جزو اهداف اصلی انجام عمل زیبایی است.

نسل امروزی نیز  همواره به دنبال راهکارهای متفاوتی برای دستیابی به این هدف بوده اند. در این راستا، رویکردهای زیبایی و درمانی متعددی نیز معرفی شدند. برخی از آنها بسیار تاثیرگذار و برخی نه چندان موفق!

یکی از این روش ها که مطمئنا با آن آشنایی دارید، بوتاکس است. برای سالیان متمادی، بوتاکس یکی از موثرترین و محبوب ترین روش های جوانسازی و سفت کردن پوست در جهان محسوب می شد. اما در سال های اخیر و با معرفی مزوتراپی، دیگر نمی توان با اطمینان از سرعت اثربخشی بوتاکس صحبت کرد.

مزوتراپی، یک رویکرد درمانی و سریع است که با تزریق مواد مغذی و محرک پوستی برای جوانسازی است که درم و بافت اپیدرم را برای تولید کلاژن تحریک می کند و مستقیما مواد مورد نیاز برای ترمیم، بازسازی و جوان سازی پوست را تامین می کند.

با وجود این دو روش درمانی، استفاده از کدام یک بهتر و موثرتر می باشد؟ با مطالعه این مطلب تا انتها، به پاسخ این سوال خواهید رسید. با پی تی ام همراه باشید.

مزوتراپی در مقابل بوتاکس

اگرچه مزوتراپی یک روش محبوب برای کاهش وزن است، اما اخیرا از مزوتراپی به عنوان جایگزینی برای بوتاکس یا فیلرها به بازار عرضه شده است. علت آن را نیز می توان تاثیر تزریق مزوتراپی در کلاژن سازی و سفت شدن پوست، دانست.

در واقع می توان گفت، از هر دو روش برای جوانسازی پوست استفاده می شود. اما چیزی که مزوتراپی و بوتاکس را متفاوت می سازد، مکانیزم اثرگذاری آنها است.

 مقایسه عملکرد بوتاکس و مزوتراپی برای جوانسازی پوست:

  • بوتاکس با انقباض عضلات صورت از چین و چروک جلوگیری می کند، در حالی که مزوتراپی لایه های عمیق تر پوست را تغذیه می کند.

 

  • بوتاکس که سم بوتولینوم است در واقع ماهیچه های ناحیه تزریق را فلج کرده و از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری می کند و روند پیری و پیشرفت چین و چروک را به تاخیر می اندازد.
     
  • مزوتراپی علاوه بر اثر کشش و جوانسازی پوست، بسته به مواد تکمیلی تزریق شده، پف چشم، سیاهی زیر چشم را نیز از بین می برد و پوست را روشن و شفاف می کند.
     
  • هرچند هزینه مزوتراپی به نسبت بوتاکس کمتر است ،اما بوتاکس تاثیر بیشتر در رفع چین و چروک پوست دارد.
     
  • بوتاکس برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود، اما مزوتراپی این محدودیت را ندارد.

مزوتراپی به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی و مورد نیاز پوست است، هیچگونه عوارض جانبی یا حساسیتی ایجاد نمی کند. در نقطه مقابل، در موارد نادر بروز حساسیت نسبت به موارد بوتاکس گزارش شده و یا اثرات بوتاکس در افراد مختلف با توجه به نوع متابولیسم بدن متفاوت بوده است.

بطور کلی با مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی می توان گفت که تمرکز اصلی بوتاکس بر کشش پوست و رفع چین و چروک است در حالی که مزوتراپی بافت پوست را ترمیم می کند و بر جوان سازی و زیبایی پوست تاثیر می گذارد. با توجه به نوع پوست، سن و شرایط هر فرد، بنا به تشخیص پزشک می توان از یکی از این دو روش یا هر دو روش برای جوانسازی استفاده کرد.

تصمیم گیری نهایی

اگرچه نتایج تزریق کوکتل های مزوتراپی به اندازه بوتاکس یا فیلر قوی نیست، اما مزوتراپی یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که به دنبال تقویت و درخشندگی بیشتر پوست هستند.

با استفاده از کوکتل های مزوتراپی مانند کوکتل مزوتراپی رادیانس توسکانی، که یکی از معتبرترین تولیدکنندگان کوکتل در جهان است، درخشش و شفافیت خارق العاده به پوستتان خواهید داد. کارشناسان زیبایی پی تی ام با ارائه راهنمایی های لازم، بهترین و مناسب ترین کوکتل مزوتراپی را در اختیارتان قرار خواهند داد.  

منبع: ویرگول

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

در زمان که منابع نوری کم هستند، دوربین دید در شب می‌ تواند به طور قابل‌ توجهی امنیت را بهبود بخشد. دید در شب را برای بسیاری از کاربردهای دوربین‌ های مداربسته، از جمله در اتاق ‌های کودک، فضای باز و وسایل نقلیه تبدیل به ضرورت شده است.

خوشبختانه تنوع دوربین های دید در شب، گزینه های انتخاب زیادی مقابل شما قرار می دهد. دوربین دید در شب رنگی را می توان جدیدترین فناوری این دوربین ها دانست. آیا قصد خرید دوربین دید در شب رنگی را دارید ولی از کارآیی آن در مکان مورد نظر مطمئن نیستید؟ پس بهتر است این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

دوربین دید در شب چیست؟

دوربین دید در شب، یک دستگاه نظارتی است که توانایی "دیدن" در نور کم یا حتی تاریکی مطلق را دارد. دوربین ‌های مداربسته معمولا در محیطی قرار می ‌گیرند که منابع نور در معرض تغییر هستند، مانند خارج از خانه. دوربین دید در شب می تواند با گرفتن تصاویر ویدئویی از فعالیت های مشکوک حتی در شرایط کم نور به محافظت بهتر از اموال شما کمک کند. دوربین های مداربسته دید در شب در دو نوع عرضه می شوند: دوربین دید در شب رنگی، دوربین دید در شب سیاه و سفید.

حال که با دوربین دید در شب آشنا شدید، به بررسی کارآیی آن در محیط های مختلف بپردازیم.

دوربین دید در شب برای فضای باز

دوربین دید در شب رنگی برای فضای باز، حیاتی است! ثبت یک تصویر واضح در تاریکی شب هنگام و بدون دوربین دید در شب، می تواند چالش برانگیز باشد.

نصب روشنایی در فضای باز یک راه حل احتمالی برای این مشکل است. در حالی که این به ایجاد یک تصویر رنگی واضح در شب کمک می کند، اما نصب نورپردازی خارجی برای آپارتمان نشینان و اجاره نشینان به ندرت یک گزینه محسوب می شود. ناگفته نماند، تابش نور از پنجره ها می تواند باعث ایجاد اختلال های زیادی شود.

نصب دوربین دید در شب رنگی در فضای باز بر این مشکلات غلبه کرده و آن را به راه حلی عالی برای کسانی که به دنبال نظارت طولانی مدت در فضای باز هستند تبدیل می کند.

دوربین دید در شب برای اتاق کودک

محدودیت های قابل توجهی در مورد میزان نوری که می توان در اتاق کودک نصب کرد وجود دارد. تاریکی برای اطمینان از خواب راحت نوزادان لازم است، از سوی دیگر مراقبت از آنها در طول شب نیز حائز اهمیت می باشد.

هرچند داهوا و هایک ویژن دوربین های با عملکرد عالی در تاریکی عرضه کرده اند اما استفاده از مدل های دوربین دید در شب داهوا یا هایک ویژن می تواند امنیت کودک یا نوزاد شما را تضمین کند.

دوربین دید در شب برای ماشین

با افزایش سرقت وسایل نقلیه و قطعات آنها، اتخاذ تدابیری برای بهبود امنیت خودروها به اندازه اقدامات امنیتی انجام شده برای محافظت از خانه مهم است. اگر تصمیم دارید دوربین خودرو نصب کنید، مهم است که در نظر بگیرید که آیا دید در شب دارد یا خیر.

بر خلاف فضای بیرونی خانه، نصب روشنایی اضافی در مورد وسیله نقلیه یک گزینه نیست. از این رو، تنها راه عملی برای مفید نگه داشتن دوربین های امنیتی خودرو در شب، استفاده از دید در شب مادون قرمز است.

در نهایت...

دوربین مداربسته دید در شب رنگی دیگر تنها یک ایده فانتزی نیستند. علاوه بر این، گزینه های مختلفی برای " دید در شب" به ما می دهند تا شب هنگام با خیالی راحت سر به بالین بگذاریم. برای کسانی که بودجه کمی دارند، دوربین HDW1530TP داهوا که توانایی بالایی در دید در شب نیز دارد گزینه مناسبی خواهد بود.

اگر درباره دوربین دید در شب رنگی و انواع آن کنجکاو هستید، کارشناسان دوربین مارکت می توانند در رفع آنها به شما کمک کنند. با دوربین مارکت در ارتباط باشید!

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

چرخ صنایع پر روی عملکرد بلبرینگ های آن، می چرخد. به همین دلیل خرابی هر بلبرینگ، می تواند به تعطیلی آن بخش منجر شود. متاسفانه ساده و مشخص برای علت خرابی بلبرینگ ها، وجود ندارد. هنگامی که مواد بلبرینگ برای هر کاربرد ارزیابی مورد ارزیابی قرار می گیرند، علت شکست خوردن مواد سازنده قبلی نیز بررسی می شود.

کارشناسان دیجی برینگ در این مطلب، به شرایط عملیاتی، دمای کارکرد، مسائل روانکاری، عوامل خستگی و موارد دیگر برای تعیین علت اصلی نگاه می کنند.

علل رایج خرابی بلبرینگ های صنعتی

همانطور که گفته شد، علت خرابی بلبرینگ ها به طور دقیق مشخص نیست، اما عوامل متعددی می توانند بر طول عمر مفید بلبرینگ تاثیر گذار باشند. در اینجا مروری سریع از علل رایج وجود دارد که به شما کمک می کند از خرابی ها در آینده جلوگیری کنید. برخی از دلایل اصلی عبارتند از:

روانکاری بلبرینگ – بدون سطوح روغن کاری مناسب، بلبرینگ های صنعتی می توانند بیش از حد گرم شده و زود فرسوده شوند، که می تواند هزینه های تعویض و نگهداری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خرابی روانکاری می تواند ناشی از استفاده از روانکار نامناسب، روانکاری ناکافی یا حتی خرابی کامل روانکاری باشد.

چالش دیگر بلبرینگ های روغن کاری شده این است که گریس اضافی می تواند گرد و غبار و سایر آلاینده ها را جذب کند که می تواند طول عمر را کاهش دهد. استفاده از گریس های حرفه ای مانند گریس اس کا اف برای روغن کاری بلبرینگ های صنعتی، می تواند طول عمر مفید بلبرینگ ها را افزایش دهد.

استفاده از بلبرینگ‌ های پلاستیکی خود روان ‌شونده نیز راه حلی دیگر است که میتواند همه این نگرانی ‌ها را از بین ببرند. زیرا بدون هیچگونه روغن ‌کاری اضافی "خشک" می‌ شوند.

شرایط کاری - شرایط روزمره که بلبرینگ صنعتی در معرض آن قرار می گیرد چیست؟ آیا آنها مرتبا با مواد شیمیایی تمیزکننده، آب نمک خورنده، گرد و غبار ساختمانی یا سایر آلودگی ها مواجه می شوند؟ تطبیق بلبرینگ ها با محیط کاری صحیح بسیار مهم است. به عنوان مثال، بلبرینگ SKF عملکرد برتر را در طیف متنوعی از برنامه ها ارائه می دهد. سایش، اصطکاک و پایداری دما را به خوبی ارائه می دهد، اما بهترین انتخاب برای استفاده در محیط های مرطوب نیست.

جابجایی و ناهماهنگی - پس از صدها ساعت استفاده و توقف و راه‌اندازی مجدد، بلبرینگ‌ های تجهیزات صنعتی می‌ توانند از جای خود خارج شوند. این می تواند نشان دهنده پایان عمر بلبرینگ های فلزی باشد، در حالی که سایر مواد به طور ویژه برای رفع نگرانی های تغییر طراحی شده اند. به عنوان مثال، بلبرینگ های پلاستیکی و بلبرینگ های سرامیکی SKF انتخاب خوبی برای صنایع ساختمانی، نفت و گاز و صنایع ریلی هستند که در آن بارهای سنگین و استفاده مداوم به جابجایی کمک می کند.

دما - بسیاری از طراحان هنوز بر این باورند که یک دیواره بلبرینگ ضخیم تر می تواند در برابر دماهای بالاتر از بلبرینگ های پلاستیکی دیواره نازک مقاومت کند. در واقع، تجمع گرما با بوش های دیواره ضخیم بسیار بیشتر است. شما می توانید بلبرینگ های پلاستیکی را برای اتلاف گرما خوب در نظر بگیرید.

آیا اخیرا با خرابی بلبرینگ صنعتی ماشین آلات خود مواجه شده اید؟ شما می توانید تنها با یک تماس از دیجی برینگ اقدام به خرید  انواع بلبرینگ صنعتی کنید و جایگزینی قطعه خراب خود با نمونه سالم را انجام دهید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

رطوبت، دشمن ساعت

ساعت ها ترکیب منحصر به فردی از سبک، عملکرد و نشان دادن شخصیت هستند. با این حال، همانند هر قطعه ماشینی پیچیده، آنها می توانند گهگاهی مقابل عناصر محیطی تسلیم شوند. یکی از این عناصر رطوبت است، یک دشمن نامرئی که می تواند به طور مخفیانه به ساعت نفوذ و آسیب های قابل توجهی ایجاد کند. رطوبت درون ساعت می تواند زمان سنجی را مخدوش کند، باعث زنگ زدنی قطعات داخلی شود و زیبایی ساعت را به مخاطره بیندازد.

گالری مینت واچ در این مقاله راهنمای دقیقی برای درک علت این مشکل ارائه می دهد و راه حل های مناسبی برای حذف موثر رطوبت ارائه می دهد. با نگاهی عمیق به این موضوع پیچیده، شما با علت و نحوه تشخیص رطوبت و رویکردهای برطرف کردن آن، آشنا خواهید شد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به دانش کافی برای محافظت از ساعت های ارزشمند خود، دست پیدا کنید.

چه چیزی باعث رطوبت در ساعت می شود؟

 رطوبت معمولا از طریق نقاط ضعیف مانند تاج(پیچ تنظیم)، درزگیر یا شیشه شفاف سطح(کریستال) به ساعت نفوذ می کند. این نقاط حساس ممکن است به دلیل استفاده نادرست، قدیمی شدن یا آسیب فیزیکی بیشتر از باقی نقاط مستعد باشند. علاوه بر این، تغییرات سریع دما می تواند منجر به تراکم شود که یکی از دلایل رایج نفوذ رطوبت به درون ساعت است.

فعالیت های مربوط به آب، مانند شنا کردن یا دوش گرفتن در حین استفاده از ساعت نیز یک عامل قوی برای نفوذ رطوبت به داخل ساعت است. تعریق در حین ورزش می تواند منجر به تجمع رطوبت شود، به خصوص در ساعت هایی که قابلیت ضد آب مناسبی ندارند. مسلما استفاده از ساعت های مناسب محیط های ورزشی مانند ساعت Ice Watch یا کاسیو G-Shock احتمال تجمع رطوبت را تا میزان زیادی کاهش می دهند.

چرا رطوبت برای ساعت مضر است؟

باقی موندن رطوبت درون ساعت، می تواند اجزای فلزی را خورده، بر روانکاری قطعات متحرک تاثیر بگذارد و صفحه یا عقربه را منحرف کند. با گذشت زمان، این آسیب ها می تواند منجر به زمان سنجی نادرست یا خرابی کامل عملکرد ساعت منجر شود.

علاوه بر این، رطوبت می ‌تواند باعت مه آلوده شدن شیشه ساعت شود که خواندن ساعت را دشوار می کند و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورتی که این اتفاق برای یک ساعت لاکچری رخ دهد، به طور قطع باعث کاهش ارزش آن خواهد شد.

چگونه رطوبت را در ساعت تشخیص دهیم؟

یکی از نشانه های رطوبت در ساعت، وجود متراکم یا مه در قسمت داخلی شیشه است. گاهی اوقات، ممکن است قطرات آب یا بوی کپک را نیز احساس شود.

اگر مطمئن نیستید، بهتر است ساعت خود را برای بررسی بیشتر نزد یک متخصص ببرید. آنها می توانند با باز کردن قاب ساعت، آن برای یافتن علائم رطوبت و آسیب های مرتبط، مورد بررسی قرار دهند.

چگونه رطوبت ساعت را از بین ببریم؟

پس از تشخیص رطوبت درون ساعت، اقدام فوری یک ضرورت است! اولین کار، برداشتن و دور کردن اسعت از منبع رطوبت است. سپس باید به آرامی قسمت بیرونی را با یک پارچه نرم و خشک پاک شود. چندین روش خانگی برای رفع رطوبت ساعت وجود دارد. یکی از روش ‌های رایج قرار دادن ساعت درون یک کاسه برنج خشک یا بسته‌ های سیلیکاژل است که می توانند به مرور زمان رطوبت را جذب کنند.

برای موارد شدید یا ساعت های لوکس مانند ساعت لاکسمی، ساعت رولکس یا ساعت امگا  توصیه می شود به دنبال کمک حرفه ای باشید. متخصصان تعمیر ساعت دارای تخصص و تجهیزات لازم برای حذف رطوبت بدون آسیب بیشتر به ساعت هستند.

انتخاب ساعت متناسب با محیط کار دشواری است. کالکشن گالری مینت واچ گزینه های متعددی را در اختیار شما قرار می دهد. برای آشنایی بیشتر، از این کالکشن دیدن فرمایید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

در کشور ما که کشوری صنعتی است، به دلیل وجود تحریم ها یکی از بزرگ ترین دغدغه ها، تهیه کردن قطعات با کیفیت است. تهیه این قطعات با کیفیت یکی از پیش نیازهای اصلی برای رسیدن کشور به بهترین بهره وری در صنعت است. استفاده از قطعات با کیفیتی که طول عمر مفید بالایی دارند، در صنایع مختلف باعث می شود که مدت زمان تعویض این قطعات طولانی تر شود. همین امر کمک بزرگی در جلوگیری از هزینه های اضافی خواهد بود و هزینه های تولید محصولات را نیز پایین تر می آورد.

هرچند که شما می توانید با هزینه های اندک برای تعمیرات و نگهداری، عمر مفید قطعات خود را بیشتر کنید، ولی به صورت کلی استفاده از قطعات با کیفیت بیشتر و از برندهای معتبر در طولانی مدت به شدت سودمندتر است. یکی از قطعاتی که طول عمر و کارکرد درست آنها از اهمیت بالایی در انواع ماشین آلات صنعتی برخوردار است، بلبرینگ است. در ادامه این مقاله ما برای شما بهترین برندهای بلبرینگ صنعتی و روش های تهیه آنها را می گوییم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین برندهای بلبرینگ های صنعتی در جهان

به دلیل وجود انواع مختلف، بلبرینگ های صنعتی را نمی توان به راحتی دسته بندی کرد؛ اما اگر بخواهیم به صورت کلی درباره برندهای برتر بلبرینگ صحبت کنیم، می توان این مقایسه را راحت تر و بهتر انجام داد. برای مقایسه بلبرینگ ها باید به نکاتی مانند طول عمر مفید بلبرینگ ها، مشخصات فنی، میزان رضایت مشتریان، میزان محبوبیت میان خریداران و کیفیت فنی کلی توجه داشت. حالا بر اساس این اطلاعاتی که گفتیم، می توانیم تا حدودی برندهای بزرگ بلبرینگ را بررسی و مقایسه کنیم. در مقایسه برای برندهای برتر در زمینه بلبرینگ های صنعتی می توانیم رتبه بندی ها را به صورت زیر انجام بدهیم.

۱: بلبرینگ سوئدی SKF

۲: بلبرینگ آمریکایی TIMKEN

۳: بلبرینگ آلمانی FAG

این برندها را می توان سه برند برتر بلبرینگ های صنعتی در جهان نام برد. هرچند که برندهای زیادی هستند که می توان از آنها به عنوان برندهای خوب و موفق در این صنعت نام برد، ولی این برندهای اروپایی و آمریکایی در کنار برخی از برندهای ژاپنی و نیز چینی به عنوان موفق ترین ها در جهان شناخته می شوند. به طور مثال برندهای بلبرینگ ژاپنی مانند ناچی و GMB از بهترین انواع این قطعات هستند که امروزه هم پای برندهای بزرگ جهان، فروش بالایی در بازار جهانی دارند.

بلبرینگ های چینی در ایران

طیف گسترده ای از بلبرینگ های چینی با قیمت ها و کیفیت های مختلف در بازار ایران موجود هستند. به دلیل قیمت مناسب، این محصولات محبوبیت زیادی در میان مشتریان و در صنایع متفاوت دارند. همان طور که اشاره کردیم، این بلبرینگ ها با کیفیت ها و درجه بندی های مختلفی تولید می شوند؛ بنابراین این جمله که همه اجناس چینی بی کیفیت هستند، جمله درستی نیست. بلبرینگ های با درجه کیفی بالاتر، کیفیت بالاتر و قیمت های بیشتری نیز دارند؛ با وجود این موضوع، به طور کلی قیمت این قطعات از نمونه های اروپایی و آمریکایی مناسب تر است. به دلیل این نکاتی که اشاره کردیم، انواع بلبرینگ چینی، فروش بسیار بالا و کاربرد زیادی در صنایع ایرانی دارند.

وضعیت تولید بلبرینگ در ایران چگونه است؟

در واقع واژه تولید بلبرینگ برای پروسه ای که این قطعات در ایران طی می کنند، واژه نادرستی است. اگر بخواهیم درست به این موضوع نگاه کنیم، بلبرینگ ها در ایران تولید نمی شوند، بلکه مونتاژ می شوند. هر چند که مونتاژ بلبرینگ در ایران انجام می شود، اما بلبرینگ های مونتاژ شده از کیفیت های خوب و قابل قبولی برخوردار نیستند و قیمت های به نسبت بالایی هم دارند.

به صورت کلی میتوان گفت بلبرینگ های چینی را میتوان گزینه بهتری در نظر داشت تا بلبرینگ های ایرانی. بلبرینگ های مونتاژ شده در ایران را نمیتوان خیلی مطمئن دانست و استفاده از آنها میتواند ریسک زیادی را برای شما در پی داشته باشد. به صورت کلی استفاده از این بلبرینگ ها توصیه نمیشود.

حال با وجود این اطلاعات می توان گفت که برندهای وارداتی بلبرینگ، گزینه های بهتری برای بهره وری صایع هستند و در این زمینه موفق تر هم عمل کرده اند. ریسک پایین تر خرابی، قیمت های مناسب و اقتصادی در کنار کیفیت قابل قبول، در این رقابت برتری را به بلبرینگ های چینی و ژاپنی نسبت داد.

تهیه بلبرینگ صنعتی اورجینال در ایران

بلبرینگ های صنعتی در ایران، از کم کیفیت ترین تا بهترین نوع از این قطعات در بازار موجود هستند؛ بنابراین یکی از کارهایی که می توانید انجام بدهید تا از اصل بودن بلبرینگ های خود مطمئن شوید این است که از منابع مورد اطمینان خرید کنید.

تهیه بلبرینگ هایی از برندهای اورجینال به شدت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و می توانند بر روی کاهش هزینه های شما تاثیر زیادی داشته باشند. یکی از فروشنده های معتبری که توسط تیم ما مورد تایید قرار گرفته است، فروشگاه اینترنتی دیجی برینگ است. این فروشگاه با بیش از دو دهه تجربه در واردات انواع بلبرینگ های صنعتی و خودرویی می تواند یکی از بهترین و مطمئن ترین گزینه ها برای خرید انواع بلبرینگ ها باشد. این فروشگاه تمامی محصولات خود را با ضمانت از اصالت کالا به شما عزیزان ارائه می دهد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ های ساده در کجا استفاده می شوند؟ چه زمانی باید از بلبرینگ های ساده فلزی و چه زمانی از پلاستیک استفاده کرد؟ به سختی می توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد. بازار بلبرینگ وسیع و پیچیده است و هر روز یک تولید کننده محصولی جدید عرضه می شود که محدودیت های کاربردی را تغییر و مزایای جدید ارائه می دهد.

بلبرینگ های ساده، یکی از پرکاربردترین بلبرینگ های موجود در بازار است که هر تولید کننده سعی دارد تا بیشتر بخش فروش آن را تصاحب کند. جایگاه بلبرینگ های ژاپنی، آلمانی و سوئدی بر جهان بلبرینگ با ورود بلبرینگ چینی، رقیبی تازه نفس، کمی متزلزل شده است. اما همچنان نبض بازار را در دستان خود دارند.

دیجی برینگ در این مطلب با ارائه چند نمونه بلبرینگ کاربردی به بررسی مزایا و معایب آنها خواهد پرداخت. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع بلبرینگ: تک یا چند جزئی؟

در اصل دو نوع بلبرینگ وجود دارد. بلبرینگ های چند جزئی (بالبرینگ، بلبرینگ غلتکی سوزنی، بلبرینگ مخروطی) و بلبرینگ های ساده که از اجزای متعددی تشکیل شده ‌اند، اما یک قسمت واحد را تشکیل می ‌دهند.

طراحی ساده آنها نیز یک مزیت نسبت به سایر انواع بلبرینگ به شمار می رود. بلبرینگ های ساده باعث صرفه جویی در فضای نصب و وزن می شوند. نقطه ضعف اصلی در مقایسه با بلبرینگ های مخروطی یا غلتکی ضریب اصطکاک نسبتا بالا است. این بدان معنی است که آنها ممکن است نیروهای محرک مورد نیاز را افزایش دهند و با توجه به سرعت های بالا و بارهای سنگین، ممکن است سریعتر گرما تولید کنند.

بلبرینگ های ساده در چه صنایعی استفاده می شوند؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا، بلبرینگ های ساده در هر جایی که چیزی باید حرکت کند، استفاده می شود. این کاربردها از لولاهای ساده روی دریچه تعمیر و نگهداری گرفته تا کمک فنر در دوچرخه های کوهستانی تا بلبرینگ های پیستونی در موتورها را شامل می شود. بنابراین هیچ چیز در زندگی روزمره ما بدون بلبرینگ های ساده کار نمی کند.

جایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: وسایل نقلیه

صدها بلبرینگ ساده در هر وسیله نقلیه ای نصب می شود. نه تنها در محفظه موتور، بلکه در سیستم تعلیق چرخ ها، سیستم های فرمان، پمپ ها، ترمزها، پدال ها و صندلی ها. اکثر این برنامه ها به دقت، عملکرد بی صدا، وزن کم و البته به حداقل رساندن هزینه نیاز دارند. اما بسته به کاربرد خاص، ممکن است الزامات دیگری نیز وجود داشته باشد.

جایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک شامل تعداد تقریبا نامحدودی از کاربردهای مختلف بلبرینگ ساده است. همانطور که برای هر کار ممکن ماشینی وجود دارد، از ماشین پرکن بطری، که در آن بلبرینگهای ساده نازل های پرکننده را هدایت می کنند، تا منحرف کننده های تسمه نقاله تا بوش های بلبرینگ در زنجیره های محرک. نمایه های برنامه به نسبت متفاوت هستند.

جایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: فناوری پزشکی

از بلبرینگ های ساده در فناوری پزشکی نیز استفاده می شود. کاربردها از مکانیسم های تنظیم در مبلمان و تجهیزات پزشکی گرفته تا پشتیبانی بلبرینگ در پمپ های شلنگ و دستگاه های دیالیز را شامل می شود. الزامات مکرر عبارتند از تمیزی، عملکرد بی صدا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و سازگاری با بدن انسان.

جاهایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی

ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات ساختمانی اغلب مشاغل بسیار سختی دارند. قطعات متحرک بیل مکانیکی، تراکتور و انواع ماشین های خاکورزی و کشت در مزارع تحت بارهای بسیار سنگینی قرار می گیرد. خاک، گرد و غبار، باران و برف به ویژه بر روی موادی که در برابر خوردگی مقاوم نیستند، سخت هستند.

بلبرینگ های ساده در کجا استفاده می شوند؟ هر کجا!

اینها تنها چند زمینه کاربردی برای بلبرینگ های ساده هستند. آیا می دانستید که پنل های خورشیدی در بیابان از بلبرینگ های ساده برای دنبال کردن مسیر خورشید استفاده می کنند؟ و آیا می‌دانستید که بدون بلبرینگ های ساده، ماشین ظرفشویی شما نه می‌ تواند از آب استفاده کند و نه می‌ تواند پمپاژ کند؟ در یک کلام، بلبرینگ های ساده همه جا هستند!

با این همه کاربرد گسترده، عجیب نیست که اشخاص کمی می داند بلبرینگ های ساده چی هستند؟ بازارهای جهانی پر از بلبرینگ ژاپنی، بلبرینگ چینی، بلبرینگ آلمانی و... شده است. اما کدام بلبرینگ ساده برای برنامه کاربردی شما مناسب تر است؟ برای فهمیدن جواب این سوال، با کارشناسان دیجی برینگ تماس بگیرید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ های با کیفیت همراه با انتخاب دقیق و در نظر گرفتن خواسته ها برای برنامه می تواند منجر به کاهش هزینه های طولانی مدت شود.

هر جا که شفت بچرخد یا چرخش لازم باشد بلبرینگ ها اصطکاک بین قطعات متحرک و ثابت را کاهش می دهند. به دلیل پیشرفت در مواد مورد استفاده در بلبرینگ ها، پیشرفت ها منجر به قابلیت های سرعت بالاتری شده است که به دقت بیشتری نیاز دارد. در حالی که دقت و حفظ تحمل بار مهم است، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث موفقیت بلبرینگ در کاربردهای متنوع می شود.

چه چیزی باعث موفقیت بلبرینگ، می شود؟

در کاربردهای ابتدایی، یک سوراخ در تکیه گاه غلتان شفت، گرمای اصطکاکی ایجاد می کرد. اصطکاک در بلبرینگ ها باعث کاهش طول عمر آنها می شود. با تکامل بلبرینگ ها، لایه های حفاظتی مخصوص مانند آستر در سوراخ ها اضافه شد تا اصطکاک را کاهش دهد. هنگامی که روان کننده ها بین شیارها و شفت اضافه می شود و یک جریان روان کننده تشکیل می دهد اصطکاک را کاهش پیدا می دهد.

بلبرینگ های ضد اصطکاک برای تبدیل اصطکاک لغزشی به حرکت غلتشی ساخته شده اند.

بلبرینگ های با کیفیت مرحله اول در این فرآیند هستند. زیرا شما باید سایر اجزایی را که بلبرینگ با آنها تعامل دارد را نیز در نظر بگیرید. موفقیت بلبرینگ به موارد زیر بستگی دارد:

  • صاف بودن شفت
  • دقت مکان نصب
  • روغن کاری مناسب
  • تمیزی
  • تحمل بار

انتخاب بلبرینگ با کیفیت

انتخاب بلبرینگ های با کیفیت به معنای کار با یک تامین کننده با کیفیت و آگاه است.

در اکثر کاربردها، بلبرینگ دقیق با درجه استاندارد بالا نیاز است. در مواردی که قرار است از بلبرینگ های با دقت بالا استفاده شود، انتخاب سازندگانی با سابقه طولانی و شناخته شده بین المللی حائز اهمیت است.

تولیدکنندگانی مانند بلبرینگ اس کا اف اصل، بلبرینگ FAG، بلبرینگ NACHI ، بلبرینگ TIMKEN و البته بسیاری تولیدکنندگان خوب دیگر برای انتخاب وجود دارند.

اما مانند آنچه که گفته شد، حتی یک بلبرینگ با کیفیت اگر به درستی جابجا و نصب نشود، با شکستگی سختی مواجه خواهد شد.

خوشبختانه امکان استفاده از دو برند با کیفیت در یک برنامه، وجود دارد. به دلیل تفاوت در طراحی داخلی و یا نوع مواد اولیه استفاده شد در آنها، متوجه تفاوت عملکرد آنها خواهید شد. آزمایش یک بلبرینگ در یک برنامه جدید با درک کامل نحوه اعمال آن، حرکتی هوشمندانه خواهد بود. بلبرینگ چیزی فراتر از ایجاد تناسب ابعاد سوراخ و ابعاد شفت است.

پارامترهای برنامه های کاربردی بلبرینگ

در انتخاب بلبرینگ باید پارامترهای کاربردی را بدانیم.

  • سرعت آن چند است؟
  • بارهای محوری و شعاعی مورد نیاز چیست؟
  • محیط عملیاتی چیست؟
  • آیا الزامات ثابتی برای تعیین اندازه قطر سوراخ شفت، قطر خارجی یا عرض بلبرینگ، نیاز است؟

قبل از فکر کردن به اینکه از کدام بلبرینگ با کیفیت استفاده خواهید کرد، برای دستیابی به حداکثر پتانسیل کارآیی آن باید بهترین طراحی بلبرینگ را انتخاب کنید. مانند تمامی محصولات، هر شرکت دارای مناطق قوی و تجربه منحصر به فردی در تولید انواع مختلف بلبرینگ است.

یک فروشنده با تجربه، عرضه کالای با کیفیت را به فروش محصول سطح پایین، ترجیح می دهد. ارزش یک محصول مهم تر از هزینه ای است که برای آن صرف می شود. دیجی برینگ، فروشگاهی است که کیفیت محصول را در اولویت قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با ما در دیجی برینگ تماس بگیرید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

دوربین های مداربسته IP با ارائه مزایای منحصر به فرد، یکی از سودمندترین سرمایه گذاری ها در حوزه سیستم های امنیتی و نظارتی می باشند.

دوربین های مداربسته در صنایع و کاربردهای مختلف، مزایای اقتصادی متعددی را عرضه می کنند. این مزایا شامل بهبود ایمنی، جلوگیری از ضرر، کاهش هزینه های مسئولیت، افزایش کارایی عملیاتی، بهبود بهره وری و نظارت خارج از محل است.

افزایش تنوع مدل های دوربین مداربسته، استفاده از آنها را در هر محیط و تحت هر شرایطی راحت تر کرده است. از عرضه دوربین مداربسته سیم کارت خور برای مناطقی که امکان سیم کشی یا پوشش دهی مودم وجود ندارد، تا دوربین خودرو که تمامی رویدادها را هنگام رانندگی ثبت می کند، شرکت های امنیتی و نظارتی راه حل های متعددی برای هر شرایطی ارائه می دهند.

در این مطلب، نگاهی به مزایای اقتصادی که از طریق استفاده از دوربین های مداربسته IP کسب می کنید، خواهیم انداخت.

دوربین مداربسته IP: ممانعت از سرقت و جرم

وجود دوربین مداربسته همانند یک عامل بازدارنده در برابر سرقت، خرابکاری و سایر فعالیت های مجرمانه عمل می کند. مجرمان مناطقی که تحت نظارت دائمی هستند را کمتر مورد هدف قرار می دهند. همین امر، خطر از دست دادن یا آسیب به اموال را کاهش می دهد. در نتیجه، می توان با کاهش خسارات ناشی از سرقت و حداقل رساندن نیاز به تعمیرات یا تعویض منجر به صرفه جویی مستقیم در هزینه ها شود.

دوربین مداربسته IP: افزایش امنیت و جلوگیری از ضرر

دوربین های مداربسته با نظارت و ضبط فعالیت ها در زمان واقعی به بهبود امنیت کمک می کنند. این امکان واکنش سریع به حوادث امنیتی را فراهم می کند و به شناسایی عاملان کمک می کند. با جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از سرقت، کلاهبرداری یا دسترسی غیرمجاز، کسب ‌و کارها می ‌توانند در هزینه‌ هایی که برای تعویض یا تعمیرات در نظر گرفته اند، صرفه جویی کنند.

جدیدترین سیستم‌ های دوربین هوشمند، با سیستم اطلاع رسانی فوری خود به تسریع اقدامات بازدارنده کمک می کنند. 

دوربین مداربسته IP: مدرکی معتبر هنگام وقوع حادثه

دوربین های مداربسته IP شواهد بصری را ارائه می دهند که می تواند در تایید ادعاها و حل و فصل اختلافات بسیار مهم باشد. آنها به محافظت از اماکن تجاری، منازل و حتی خودروها در برابر ادعاهای مسئولیت نادرست، فعالیت های متقلبانه و سوء رفتار کارکنان کمک می کنند.

همانند استفاده از دوربین ثبت وقایع خودرو که می تواند با ثبت تصاویر یک حادثه در تشخیص مقصر کمک کند. با داشتن شواهد مستند از حوادث، کاربران می توانند در هزینه های قانونی، حق بیمه و پرداخت غرامت صرفه جویی کنند.

دوربین مداربسته IP: بهبود راندمان عملیاتی

از دوربین مدار بسته می توان برای نظارت و تجزیه و تحلیل روند کار، فرآیندهای عملیاتی و رفتار مشتری استفاده کرد. با بررسی تصاویر ویدئویی، کسب‌ و کارها می‌ توانند نقاط ضعف را شناسایی، عملیات را ساده ‌سازی و تخصیص منابع را بهینه کنند. این مورد می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه، افزایش بهره وری و بهبود رضایت مشتری شود.

دوربین مداربسته IP: ارتقای کیفیت فعالیت و ایمنی کارکنان

دوربین های مداربسته می توانند محیط کار ایمن و بهره وری را ارتقا دهند. آنها با جلوگیری از رفتار نادرست در محل کار و می توانند به شناسایی خطرات ایمنی یا عدم رعایت مقررات کمک کنند. با ایجاد یک محیط کار ایمن تر، کسب و کارها می توانند احتمال حوادث، صدمات و مسئولیت های قانونی احتمالی را کاهش دهند و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه های مربوط به غرامت و مطالبات قانونی کارگران شود.

دوربین مداربسته IP: نظارت و مدیریت از راه دور

دوربین های مداربسته امکان نظارت و مدیریت از راه دور را از طریق اینترنت یا دستگاه های تلفن همراه فراهم می کنند. این قابلیت نیاز به حضور فیزیکی در محل را از بین می برد و هزینه های مربوط به استقرار کارکنان برای بازرسی ها و نظارت های معمول را کاهش می دهد. دسترسی از راه دور همچنین زمان پاسخگویی سریعتر به حوادث امنیتی یا شرایط اضطراری را امکان پذیر می کند و آسیب و هزینه های مرتبط را به حداقل می رساند.

مزایای اقتصادی دوربین های مداربسته IP از نظر بازدارندگی، امنیت، جلوگیری از ضرر، کارایی عملیاتی و صرفه جویی در بیمه می تواند منجر به صرفه جویی طولانی مدت در هزینه و بهبود عملکرد تجاری شود. برای آشنایی بیشتر با انواع دوربین های مداربسته IP می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

دستیابی به "بینی بی عیب و نقص" از طریق جراحی بینی که به آن رینوپلاستی نیز گفته می شود، ممکن است برای بیمارانی که قبلا از روش های زیبایی شناسی مشابهی استفاده نکرده اند غیرقابل تصور باشد.

خوشبختانه، پیشرفت ‌های پزشکی زیبایی چندین جایگزین بدون نیاز به جراحی ارائه می ‌دهد. یکی از بزرگترین نکات مثبت استفاده از روش های بدون جراحی، حداقل زمان استراحت مورد نیاز است و خطرات سلامتی کمتری نسبت به متدهای جراحی دارد.

یک مطالعه نشان می دهد، برای یک رینوپلاستی غیرجراحی  ترکیب نخ ‌های پلی دیوکسانون (PDO) و فیلرها، که نتایج با کیفیت را در 6 ماه پس از عمل حفظ می‌کنند، بی‌خطر و موثر است. این به دلیل مفید بودن نخ ها برای بلند کردن نوک بینی است که از طریق اصلاح زاویه ارتباط بینی و صورت، به زیبایی و تقارن بینی کمک می کند.

ما در پی تی ام، مواد اولیه برای دو روش زیبایی منحصر به فرد و بدون نیاز به جراحی را ارائه می دهیم: لیفت بینی با نخ و فیلر. با خواندن این مقاله، با نحوه انجام و تفاوت این دو روش بیشتر آشنا خواهید شد.

لیفت بینی با نخ چیست؟

در روش لیفت بینی با نخ، نخ هایی که به عنوان نخ های پلی دیوکسانون (PDO) نیز شناخته می شوند، به مرور زمان به طور کامل جذب بدن می شوند. همانطور که این رشته ها با گذر زمان حل می شوند، رشته های بسیار ریز فیبروبلاست های بافتی و کلاژن جدید ایجاد می کنند. تولید فیبروبلاست های بافتی جدید و کلاژن، به نوبه خود، یک اثر سفت کننده ایجاد می کند که اثرات کانتور بینی را بیشتر می کند.

برخی از مزایای لیفت با نخ بینی:

  • تعریف کانتور مستقیم تر
  • پل بینی بالاتر
  • بلند کردن نوک بینی
  • نوک بینی تیزتر
  • بینی باریک تر و ظریف تر

برای انجام عملیات نخ لیفت بینی با نخ، استفاده از نخ های با کیفیت در نتیجه نهایی تاثیر فراوانی دارد. مشاورین پی تی ام، استفاده از نخ لیفت بینی کاگ نوبل، یکی از مطرح ترین برندهای تولید نخ لیفت در جهان را به شما توصیه می کنند.

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یک روش غیر جراحی است که هدف آن تغییر شکل بینی به منظور اصلاح ناهنجاری های قبلی است. در اغلب موارد به این روش، "رینوپلاستی مایع" یا "جراحی بینی مایع" نیز گفته می شود. به طور کلی، فیلرهای بینی شکل پل بینی، نوک بینی یا سوراخ های بینی را تغییر می دهند. معمولا نتیجه مورد انتظار از این روش کوچکتر و تیز شدن نوک و بالا رفتن پل بینی هستند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا بیماران ممکن است به جای جراحی زیبایی بینی از فیلرهای بینی استفاده کنند. معکوس کردن نتیجه جراحی بینی بسیار پیچیده تر و همچنین دوره نقاهت طولانی تری دارد. همین امر می تواند باعث اختلال در روتین روزمره بیماران شود، زیرا قبل از شروع مجدد فعالیت های معمول خود باید به طور کامل استراحت و بهبود پیدا کنند.

تفاوت فیلر بینی و لیفت بینی با نخ چیست؟

عمل لیفت با نخ لیفت بینی کاگ نوبل می تواند تا 2 سال دوام بیاورد. در مقایسه با فیلر بینی که تنها 9 ماه دوام می آورد، مسلما عمل لیفت بینی با نخ گزینه ای ماندگار تر خواهد بود. بر خلاف فیلرهای بینی، لیفت با نخ به مرور زمان جابجا و یا پخش نمی شود. علاوه بر این، از آنجایی که نخ های PDO حل می شوند، لیفت با نخ دارای مزیت افزوده تحریک تولید کلاژن برای اثر سفت کننده است.

کدام یک برای من بهتر است؟

هیچ روش درمان بهتر یا راه حل مناسبی وجود ندارد.  بلکه انتخاب یک گزینه درمانی است که انتظارات و خواسته های شما را به نحو احسن برآورده کند. در نهایت، رضایت بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند رسیدن بینی ایده آل شما.

اگر به دنبال بینی تیزتر هستید، انجام لیفت بینی با نخ بجای روش های معمول لیفت گزینه ی مناسب تری خواهد بود. به طور کلی، لیفت با نخ انتخابی امن و بی دردسرتر است. به این دلیل  که صورت شامل بسیاری از شریان های ریز است که خون را به چشم ها می رسانند. در موارد بسیار نادر و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، مواد فیلر بینی ممکن است آسیب های جدی به چشمان وارد کنند.

همیشه به یاد داشته باشید که در طول جلسات مشاوره علاوه بر خواسته ها، نگرانی های خود را نیز با پزشک مطرح کنید تا بتواند بهترین برنامه درمانی را برای شما تنظیم کند.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی به باشگاه رفته اید و حال می خواهید با خودرو خود به منزل بازگردید. اگر خودرو شما مجهز به کولر نباشد و یا کولر خودرو خراب شده باشد، رانندگی طاقت فرسایی خواهید داشت.

خودرو پراید یکی از خودروهای پرمصرف و محبوب در داخل ایران است که به دلیل قیمت مناسب، تولید در داخل، مصرف سوخت پایین و در دسترس بودن تجهیزات یدکی آن به صورت گسترده توسط افراد زیادی استفاده می شود؛ تا جایی که در تمام خیابان های شهر تعداد زیادی از این خودرو را مشاهده خواهید کرد.

کولر خودرو پراید هم بخش مهمی از امکانات این خودرو است که با استفاده از یک مکانیزم خاص، هوای خنک را برای ورود به کابین خودرو تولید می کند. کولر خودرو شما خنکی لازم را در روزهای گرم ندارد؟ روش هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند هوای خنک تری از سمت کولر در داخل ماشین داشته باشید. بررسی قطعات و سلامت آنها مانند کمپرسور کولر پراید، تعویض فیلتر هوا و استفاده درست از کولر خودرو بخشی از این موارد هستند که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

سرویس دوره ای کولر خودرو

فرایند سرویس کولر خودرو به معنی بررسی قطعات و اجزای سیستم کولر است تا با رفع مشکلات احتمالی، کولر بتواند با قدرت بیشتری به کارکرد خود ادامه دهد. بررسی مایعات خودرو مانند گاز مبرد و روغن ها و شارژ آنها در صورت کمبود یکی از این موارد است.

نکته دیگر، بررسی خرابی در قطعات بزرگ تری مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، بوبین و پولی است. اگر صدای غیر عادی و یا بوی بدی از سمت این قطعات احساس شود، نشان دهنده خرابی و نیاز به تعویض یا تعمیر این قطعات است.

اگر سعی کنید که از قطعات با کیفیت در سیستم کولر خودرو استفاده کنید، قطعا می توانید کولر خنک تری داشته باشید. به طور مثال استفاده از بهترین برند کمپرسور کولر ماشین و یا کندانسور نکته مهمی است که از نظر استفاده از جنس بهتر با کیفیت بالاتر به تقویت کولر کمک می کند.

پارک کردن کولر در جای خنک

با پارک کردن خودرو در زیر سایه و جای خنک می توانید کولر خودرو خود را تقویت کنید. رها کردن خودرو در زیر نور آفتاب علاوه بر اینکه صدمات زیادی به خودرو وارد می کند، اتاق خودرو را به یک گلخانه گرم تبدیل کرده و باعث می شود که کولر مجبور به صرف انرژی اضافی برای خنک کردن اتاق شود و در نتیجه نمی تواند به اندازه کافی سرما تولید کند.

تغییر سریع درجه کولر

تغییر سریع درجه کولر هم یکی از مواردی است که می تواند به کولر خودرو آسیب وارد کند و هم از خنک شدن آن جلوگیری کند. به خاطر داشته باشید که به سرعت، درجه کولر را بالا نبرید و به آرامی این کار را انجام دهید تا اجزای کولر فرصت کافی برای انجام درست عملکرد خود بدون آسیب و خرابی داشته باشند.

هم چنین خاموش کردن کولر پیش از خاموش کردن خودرو و توقف آن نکته مهم دیگری است که هر چند جزئی و ساده به نظر می رسد، اما تاثیر زیادی در سلامت کولر و افزایش عمر آن دارد.

بررسی سلامت باتری خودرو

باتری خودرو هم ارتباط مستقیمی با سیستم کولر دارد و در واقع یکی از عوامل خالی شدن شارژ باتری، استفاده بیش از حد و نادرست از کولر می باشد. توجه داشته باشید که سلامت باتری را بررسی کنید که این رابطه دو طرفه به درستی ادامه پیدا کند و خودرو دچار مشکل نشود.

به طور کلی، تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده مهم ترین چیزی است که در ارتباط با خودرو می توان بیان کرد که از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کرده و آسایش و راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند.

 

 

 

  • armin moghim