تجارت

  • ۰
  • ۰

تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی به باشگاه رفته اید و حال می خواهید با خودرو خود به منزل بازگردید. اگر خودرو شما مجهز به کولر نباشد و یا کولر خودرو خراب شده باشد، رانندگی طاقت فرسایی خواهید داشت.

خودرو پراید یکی از خودروهای پرمصرف و محبوب در داخل ایران است که به دلیل قیمت مناسب، تولید در داخل، مصرف سوخت پایین و در دسترس بودن تجهیزات یدکی آن به صورت گسترده توسط افراد زیادی استفاده می شود؛ تا جایی که در تمام خیابان های شهر تعداد زیادی از این خودرو را مشاهده خواهید کرد.

کولر خودرو پراید هم بخش مهمی از امکانات این خودرو است که با استفاده از یک مکانیزم خاص، هوای خنک را برای ورود به کابین خودرو تولید می کند. کولر خودرو شما خنکی لازم را در روزهای گرم ندارد؟ روش هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند هوای خنک تری از سمت کولر در داخل ماشین داشته باشید. بررسی قطعات و سلامت آنها مانند کمپرسور کولر پراید، تعویض فیلتر هوا و استفاده درست از کولر خودرو بخشی از این موارد هستند که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

سرویس دوره ای کولر خودرو

فرایند سرویس کولر خودرو به معنی بررسی قطعات و اجزای سیستم کولر است تا با رفع مشکلات احتمالی، کولر بتواند با قدرت بیشتری به کارکرد خود ادامه دهد. بررسی مایعات خودرو مانند گاز مبرد و روغن ها و شارژ آنها در صورت کمبود یکی از این موارد است.

نکته دیگر، بررسی خرابی در قطعات بزرگ تری مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، بوبین و پولی است. اگر صدای غیر عادی و یا بوی بدی از سمت این قطعات احساس شود، نشان دهنده خرابی و نیاز به تعویض یا تعمیر این قطعات است.

اگر سعی کنید که از قطعات با کیفیت در سیستم کولر خودرو استفاده کنید، قطعا می توانید کولر خنک تری داشته باشید. به طور مثال استفاده از بهترین برند کمپرسور کولر ماشین و یا کندانسور نکته مهمی است که از نظر استفاده از جنس بهتر با کیفیت بالاتر به تقویت کولر کمک می کند.

پارک کردن کولر در جای خنک

با پارک کردن خودرو در زیر سایه و جای خنک می توانید کولر خودرو خود را تقویت کنید. رها کردن خودرو در زیر نور آفتاب علاوه بر اینکه صدمات زیادی به خودرو وارد می کند، اتاق خودرو را به یک گلخانه گرم تبدیل کرده و باعث می شود که کولر مجبور به صرف انرژی اضافی برای خنک کردن اتاق شود و در نتیجه نمی تواند به اندازه کافی سرما تولید کند.

تغییر سریع درجه کولر

تغییر سریع درجه کولر هم یکی از مواردی است که می تواند به کولر خودرو آسیب وارد کند و هم از خنک شدن آن جلوگیری کند. به خاطر داشته باشید که به سرعت، درجه کولر را بالا نبرید و به آرامی این کار را انجام دهید تا اجزای کولر فرصت کافی برای انجام درست عملکرد خود بدون آسیب و خرابی داشته باشند.

هم چنین خاموش کردن کولر پیش از خاموش کردن خودرو و توقف آن نکته مهم دیگری است که هر چند جزئی و ساده به نظر می رسد، اما تاثیر زیادی در سلامت کولر و افزایش عمر آن دارد.

بررسی سلامت باتری خودرو

باتری خودرو هم ارتباط مستقیمی با سیستم کولر دارد و در واقع یکی از عوامل خالی شدن شارژ باتری، استفاده بیش از حد و نادرست از کولر می باشد. توجه داشته باشید که سلامت باتری را بررسی کنید که این رابطه دو طرفه به درستی ادامه پیدا کند و خودرو دچار مشکل نشود.

به طور کلی، تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده مهم ترین چیزی است که در ارتباط با خودرو می توان بیان کرد که از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کرده و آسایش و راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند.

 

 

 

  • ۰۲/۰۶/۱۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی