تجارت

۳۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خودرو پراید یکی از پرفروش ترین و پرمصرف ترین خودروهای ایرانی است که به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن قطعات یدکی آن، محبوبیت زیادی در میان بسیاری از افراد دارد. مراقبت و نگه داری از این خودرو که شامل سرویس دوره ای خودرو می باشد، اهمیت زیادی در افزایش عمر آن و سلامت بیشتر این خودرو دارد.

سرویس خودرو چیست؟ سرویس خودرو به بررسی قطعات بخش های مختلف خودرو از نظر سلامت گفته می شود؛ این بررسی شامل چک کردن نشتی، عملکرد و خرابی قطعات است تا در صورت نیاز، اقدام به تعمیر و تعویض آنها کرد تا خودرو بتواند دوباره به عملکرد درست خود ادامه دهد.

موتور خودرو، بدنه، درب ها، شیشه ها، لاستیک ها، کولر و نیز بخاری در این معاینات دوره ای از نظر سلامت مورد بررسی قرار می گیرند تا اگر دچار هر گونه مشکلی هستند، با اقدام به موقع از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری شود. در ادامه برخی از قسمت هایی که در این سرویس های دوره ای مورد بررسی قرار می گیرند را مرور خواهیم کرد.

موتور خودرو

موتور خودرو اولین قطعه ای است که در سرویس دوره ای خودرو پراید، زیر ذره بین قرار می گیرد. در این بررسی، موتور از نظر سلامت، خرابی و فرسودگی و یا کمبود روغن چک شده و در صورت وجود کمبود، اقدام به تعویض آن می شود. اگر متخصص در هنگام بررسی به مشکلی در موتور پی ببرد، با تعمیر آن قطعه، خودرو را راه اندازی می کند. در مرحله بعد و در صورت کار نکردن موتور با تعمیر، نیاز است که این قطعه تعویض شود. موتور خودرو گران ترین بخش ماشین پراید است؛ به همین دلیل مراقبت از آن بسیار مهم است تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.

کولر خودرو

کولر بخش مهمی از هر خودرو است که راهی برای خنک ماندن در گرمای طاقت فرسای تابستان است. وقتی صحبت از سرویس کولر می شود، منظور بررسی تمامی اجرای این سیستم از نظر عملکرد و خرابی است تا کولر بتواند در تمام روزهای گرم سال، فضای داخل خودرو را خنک کند. کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و حتی بخش های کوچکی از کمپرسور مانند بوبین کمپرسور کولر پراید، در این روند از نظر سلامت بررسی می شوند و در صورت وجود مشکل، تعمیر و یا تعویض می شوند.

به طور کلی همه این قطعات در یک مدار فعال هستند که با گردش گاز مبرد و تغییر دما و حالت آن، منجر به تولید هوای خنک برای داخل خودرو می شوند. در واقع فشرده سازی گاز مبرد در کمپرسور، ارسال آن به کندانسور، میعان گاز در کندانسور و خنک سازی آن در اواپراتور، روندی است که برای این منظور انجام می شود. هم چنین میزان گاز مبرد موجود در مدار هم اهمیت زیادی در این بررسی دارد؛ زیرا در صورت نشتی این گاز، عملکرد کولر با مشکل مواجه می شود.

بخاری خودرو

بخاری خودرو نیز بخش دیگری از خودرو است که در زمستان های سرد، گرمای مطبوعی را در داخل خودرو فراهم می کند. بخاری به اندازه کولر در خودرو سیستم پیچیده ای ندارد و با استفاده از گرمای موتور و فن دمنده، هوای گرم را به داخل خودرو تزریق می کند. بررسی قطعات بخاری هم یکی از مراحل سرویس خودرو پراید است که به صورت دوره ای و به ویژه پیش از آغاز فصل سرد انجام می شود.

سایر اجزاء در بررسی های دوره ای

چک کردن باد لاستیک ها، مایعات خودرو مانند روغن ترمز، درب ها و درست کار کردن شیشه ها از دیگر موارد در سرویس خودرو است که توسط متخصصان و در تعمیرگاه ها انجام می شود. پرداخت هزینه کم سرویس خودرو در فواصل منظم می تواند از ایجاد هزینه های اضافی خرابی خودرو در آینده جلوگیری کند.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ ها قطعات پر مصرفی هستند که تقریبا همه وسایل، تجهیزات و صنایع برای ادامه فعالیت به آنها نیاز دارند. اما اغلب اوقات وقتی از بلبرینگ ها صحبت می کنیم، منظور ما بلبرینگ شیار عمیق است. بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند. متداول ترین و پرمصرف ترین نوع بلبرینگ نوع شیار عمیق با یک طراحی بیسیک است.

این بلبرینگ نویز کم و لرزش کم بهینه شده داشته و بالاترین سرعت چرخش را در بین انواع دیگر بلبرینگ ها ارائه می کند. شکل اولیه بلبرینگ های امروزی که توسط داوینچی طراحی شد نیز طراحی مشابه با بلبرینگ های شیار عمیق داشت. کم کم بلبرینگ ها برای کاربرد های خاص مثل محیط های کاری سنگین تر، طراحی های جدیدی پیدا کردند که نوع عمده آن ها رولبرینگ ها هستند.

Translation is too lng to be saved

مزایای بلبرینگ های شیار عمیق چیست؟

بلبرینگ شیار عمیق سه مزیت اصلی ارائه می کند. تطبیق پذیری، هزینه کمتر و نیاز به نگهداری کمتر 

تطبیق پذیری: همانطور که گفته شد از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های بلبرینگ شیار عمیق، قابلیت استفاده در کاربرد های متنوع است.

قیمت کم: این بلبرینگ نسبت به سایر انواع در یک برند، قیمت کمتری دارد.

نگهداری آسان: این بلبرینگ چه نوع با آب بندی و چه نوع بدون آب بندی آن، هزینه و دردسر کمتری در نگهداری و پایش دارد. (گریس یا روغن کاری مناسب میتواند عمر این بلبرینگ را اگر از برند معتبری چون SKF باشد، تضمین کند.

بلبرینگ های شیار عمیق برای کاربرد هایی با سرعت عملیاتی بالا، انتخاب اول متخصصین صنعتی هستند.

مشخصات و شکل ظاهری بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق متشکل از دو رینگ داخلی و یک قفس برای حمل ساچمه های توپی شکل است. این ساده ترین طراحی در بلبرینگ هاست. علت نام گذاری بلبرینگ شیار عمیق نیز وجود شیار های در رینگ ها برای حرکت ساچمه هاست. بلبرینگ های شیار عمیق در انواع تک ردیفه، دو ردیفه، دارای آب بند و ... به بازار عرضه می شوند.

بهترین برند های بلبرینگ های شیار عمیق

برند های معتبری در تولید بلبرینگ شیار عمیق وجود دارند. برند های معتبری همچون بلبرینگ های ژاپنی ناچی و کویو، از بهترین برند ها در تولید همه انواع بلبرینگ ها هستند. اما در همه نقاط دنیا، نام برند SKF است که مترادف با بلبرینگ با کیفیت است. بلبرینگ شیارعمیق SKF نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اس کا اف یک برند سوئدی بسیار خوشنام در زمینه تولید بلبرینگ است. صنایع متنوعی از کشاورزی تا هوافضا برای تجهیزات خود از بلبرینگ SKF استفاده می کنند. تهیه بلبرینگ شیار عمیق SKF در ایران کمی چالش برانگیز است. صفحات لینک شده در متن منبع این مطلب بوده و میتوانید برای آشنایی بیشتر با بلبرینگ های شیار عمیق روی آنها کلیک کنید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

دزدی، قتل، مزاحمت و آسیب به اموال، چالش هایی هستند که ممکن است هر فردی در زندگی خود یک بار با آن مواجه شود. گسترش این جرائم در فضاهای مختلف در طول زمان باعث شده است که افراد به دنبال روش های مختلفی برای تامین امنیت باشند. تکنولوژی هم در این زمینه کمک بزرگی به انسان ها کرده است و با ابداع تجهیزاتی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر، امکان آسودگی خاطر و ارتقاء امنیت را در محیط های مختلف فراهم کرده است.

دوربین های مداربسته اولین و جامع ترین راه حل برای افزایش ایمنی هر فضا هستند که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده اند و حالا با فناوری های مختلف و اشکال متنوع در بازار موجود هستند. در ادامه نگاهی به این دوربین های جذاب و کاربردها و مزایای آنها می اندازیم و سپس برخی از اجزایی که در یک سیستم کامل امنیتی مورد نیاز هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

عملکرد اصلی دوربین مداربسته، تصویربرداری و انتقال تصاویر است؛ با این تفاوت که این دوربین ها با تکنولوژی های پیشرفته امنیتی ادغام شده اند تا بتوانند با دقت بیشتری بر محیط نظارت کنند و امنیت را به سطح بالاتری ببرند.

تصاویر دوربین هم به صورت زنده و هم به صورت ضبط شده در اختیار افراد قرار دارد و بر این اساس، می توان از این تصاویر برای اهداف متفاوت استفاده کرد. پخش زنده محیط از طریق دوربین های امنیتی، باعث می شود تا پیش از وقوع هر حادثه و یا خطر از شرایط غیرعادی محیط مطلع شوید و برای پیشگیری اقدام کنید؛ این مساله کمک بزرگی به افراد در زمان شب و یا در غیاب خود در محیط می کند.

تصاویر ضبط شده دوربین که در هارد دوربین مداربسته ذخیره می شوند، یکی دیگر از مزیت های این تجهیزات است که به عنوان یک مدرک معتبر برای مراجع قانونی شناخته می شود. اگر جرمی در محیط و یا هر گونه تنشی رخ دهد، این تصاویر مدارکی هستند که می توانند وقوع این تخلفات را اثبات کرده و یا به دستگیری مجرمان به پلیس کمک کنند.

آشنایی با اجزای یک سیستم امنیتی

علاوه بر دوربین مداربسته، اجزای دیگری نیز در یک سیستم امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند که از میان آنها می توان به دستگاه ذخیره سازی تصاویر، هارد دوربین، نمایشگر و سیم و کابل ها اشاره کرد که هر کدام برای عملکرد کامل این سیستم ضروری هستند.

دستگاه ذخیره سازی تصاویر: دستگاه های NVR، DVR و XVR فضاهای ذخیره سازی تصاویر دوربین هستند که از هارد دوربین مداربسته برای نگه داری تصاویر استفاده می کنند. بر اساس نوع دوربین، نوع دستگاه ضبط کننده نیز متفاوت است؛ بنابراین انتخاب نوع هارد نیز بر این اساس متفاوت خواهد بود. راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته را می توانید در این مقاله از سایت دوربین مارکت مطالعه کنید.

نمایشگر: این قسمت، بخش انتهایی خروجی تصاویر دوربین می باشد که از راه های مختلفی ممکن است. گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر و تجهیزات دیگری که قابلیت پخش تصاویر را دارند، می توانند به عنوان نمایشگر دوربین مورد استفاده قرار بگیرند. این انتقال می تواند هم با استفاده از اتصال دستگاه ذخیره سازی با سیم به کامپیوتر و هم با استفاده از اینترنت انجام شود. فناوری ساخت دوربین که شامل دوربین تحت شبکه و آنالوگ است، تعیین کننده نوع انتقال این تصاویر می باشد.

خرید دوربین های امنیتی با قیمت مناسب

ابتدا برند مورد نظر خود را از میان شرکت های معتبر انتخاب کنید؛ سپس با مراجعه به یک فروشگاه آنلاین و حضوری شناخته شده، بهترین دوربین را بر اساس بودجه و اهداف خود انتخاب کنید. در این صورت هم از اورجینال بودن محصول و هم قیمت مناسب آن مطمئن خواهید بود.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

همانگونه که یک ساعت مچی یا دیواری متشکل از قطعات ریزی است که عملکرد هر کدام برای درست کار کردن ساعت مهم است، یک اقتصاد متشکل از صنایع مختلف، یک صنعت دارای تجهیزات متنوع و مهم و هر کدام از تجهیزات شامل قطعات متنوعی است که هر کدام وظیفه ای مهم در کارایی و عملکرد بهینه تجهیزات دارند. یکی از این قطعات مهم و شاید مهم ترین قطعه ای که کیفیت کاری یک دستگاه را تعیین می کند، بلبرینگ است.

قطعه ای که برای چرخش درست و بدون اصطکاک تجهیزات و وسایل ضروری است و تمامی صنایع به پشتیبانی بلبرینگ های متنوع و با کیفیت، می توانند بدون اشکال کار کنند؛ بلبرینگ های بد و بی کیفیت به حدی دردسر ساز هستند، که کل کار دستگاه و به دنبال آن مجموعه صنعتی را دچار ایراد می کنند. چرخ خودرو، ماشین های دندان پزشکی، پنکه، وسایل آشپرخانه مثل مخلوط کن، آسانسور، دستگاه های خط تولید یک کارخانه و سایر وسایل مهم و کاربردی که مجال نام بردن آنها نیست، بدون بلبرینگ ها نمی توانند بچرخند.

به این ترتیب خرید بلبرینگ خوب یکی از روش های کاهش هزینه در صنایع مختلف است. به دلیل طول عمر مفید بیشتری که بلبرینگ های با کیفیت دارند؛ بازه زمانی کاری آنها بیشتر شده و باعث می شود که شما دفعات کمتری اقدام به تعویض بلبرینگ کنید. این اتفاق در استفاده از بلبرینگ های بی کیفیت برعکس است و شما در صورت استفاده از بلبرینگ های بی کیفیت باید به نسبت در بازه زمانی کوتاه تری اقدام به تعویض بلبرینگ ها کنید. 

هرچند عملیات جانبی مانند تعمیرات و نگهداری بلبرینگ ها نیز می‌تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر میانگین عمر مفید بلبرینگ ها داشته باشد ولی اصلی ترین عامل بالا رفتن طول عمر بلبرینگ ها، کیفیت آنهاست که تنها برند های خوب و با کیفیت می‌توانند اینگونه بلبرینگ ها با طول عمر بالا را به شما ارائه بدهند. برند هایی که به علت تحریم ها اکنون به سختی در دسترس هستند و مشکل وجود قطعات مشابه تقلبی نیز دردسر ها را دوچندان کرده است.

بلبرینگ های تقلبی در ایران

متاسفانه با وجود کشف و جلوگیری از کار کارگاه های زیر زمینی که به راحتی اقدام به تولید بلبرینگ های تقلبی می کنند، همچنان بلبرینگ های تقلبی از برند های متنوع و مطرح به وفور در بازار یافت شده و توسط سودجویان به فروش می رسند. بلبرینگ های بدون نام بی کیفیت اغلب از کشور چین در تعداد بسیار بالا وارد کشور شده و با حک لیزری نام برندهای مطرحی چون skf، timken، nachi و... به روی آنها در بسته بندی های مشابه نمونه های اورجینال حتی با قیمت بلبرینگ های اصلی به فروش می رسند. 

این گونه سود جویی ها، هزینه های گزافی به صنایع ایرانی وارد می کند و کیفیت کالاهای تولیدی، خصوصا کالاهایی که مستقیا برای عملکرد خود از بلبرینگ بهره می برند را پایین می آورد. البته همیشه بلبرینگ های تقلبی محصول کشور چین نیستند؛ هر بیرینگ بدون نامی که نام برند دیگری بر روی آن حک شده باشد تقلبی است و ارزش خرید ندارد. برند های مطرح چینی تقلبی محسوب نشده و کیفیت تضمین شده ای دارند. متاسفانه یک تکنسین یا مامور خرید یک کارگاه صنعتی، به دلیل عدم وجود نمایندگی های مجاز، برای خرید بلبرینگ تیمکن یا سایر برند های مشابه آمریکایی یا اروپایی، دچار دردسر جدی است.

راه حل چیست؟

برای حل معضل بلبرینگ های تقلبی در بازار صنعتی ایران، راه حل های بنیادینی نیاز است. اما آگاهی رسانی به خریداران، راه حلی است که می تواند با کاهش حاشیه سود متقلبین، فعالیت آنها را محدود کند. واردکنندگان رسمی بلبرینگ اصل از برند های معتبر، معمولا در وبسایت خود، راه تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی برای هر برند را توضیح می دهند. خرید از این نمایندگی های معتبر، می تواند هزینه های جانبی را بسیار کاهش دهد. به عنوان مثال قیمت بلبرینگ skf اصل در نمایندگی، شاید بیشتر از نمونه تقلبی آن باشد، اما هزینه های تعویض و تعمیر و نگهداری را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. 

برند های با کیفیت جهانی بلبرینگ، با بهره گیری از بهترین متریال و با تیم تحقیق و توسعه و مهندسین خبره، طراحی هایی متنوعی از بلبرینگ ها را ارائه می کنند. این بلبرینگ ها می تواند در صورت نگهداری و روغن کاری درست، در دماهای کاری متنوع، سالها بدون زدگی و خوردگی کار کنند. برند های ژاپنی و چینی با کیفیت در ایران نمایندگی رسمی داشته، اما برند های اروپایی و آمریکایی، در سال های اخیر صادرات به ایران را محدود کرده اند. بنابراین خرید از فروشندگان معتبر و با سابقه راه مورد اطمینان برای خرید از این برند ها می باشد. تولیدات بلبرینگ ایرانی نیز به تازگی کیفیت مطلوبی یافته اند و امید است بتوانند با بلبرینگ های وارداتی رقابت کنند.

منبع: امیگو

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

جرائمی مانند قتل و سرقت، از گذشته های دور تا کنون در همه جوامع وجود داشته و به عنوان یک تهدید امنیتی، نگرانی زیادی برای همه انسان ها ایجاد کرده است. راهکارهای زیادی برای مقابله با این خطرات و امن تر کردن محیط خانه و نیز فضاهای عمومی به کار رفته است؛ از پنهان شدن در غارهای عمیق در دوران انسان های اولیه تا استخدام نگهبان و حالا نصب دوربین مداربسته، همه راه حلی برای امنیت بالاتر بوده اند.

ابداع این روش ها به واسطه ذهن نگران انسان ها بوده که با استفاده از پیشرفت های تکنولوژی، در سال های اخیر به سطح بالاتری رسیده است و صنعت امنیت در حال حاضر با دقت و سرعت بالاتری، امنیت افراد را در همه فضاهای مختلف تضمین می کند. در این مطلب به بررسی دوربین های مداربسته امنیتی که یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های ارتقاء امنیت محیط است و انواع آن می پردازیم. اگر قصد خرید یکی از این تجهیزات را برای خانه یا محل کار خود دارید، ادامه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی پیش از انتخاب این دوربین ها به شما ارائه کند.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته، همانند دیگر دوربین هایی که می شناسیم، تصویربرداری انجام می دهد؛ با این تفاوت که این دوربین ها راهی برای نظارت بر محیط هستند و می توانند با ارائه تصاویر زنده و یا ضبط شده از هر فضا، به افراد در کنترل بر ترددهای محیط و نیز پیشگیری از وقوع جرم و نیز در صورت نیاز، اقدام در مواقع اضطراری کمک کنند.

هر سیستم امنیتی کامل از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است که در کنار هم می توانند نظارتی کامل و همه جانبه بر تمام قسمت های یک ساختمان داشته باشند. دوربین مداربسته، دستگاه ذخیره سازی تصاویر دوربین، نمایشگر که می تواند کامپیوتر، گوشی و یا لپ تاپ باشد و سیم و کابل ها بخشی از تجهیزاتی هستند که در کنار دوربین امنیتی و برای تکمیل عملکرد آن به کار می روند.

به طور کلی می توان گفت که این دوربین ها چشمانی تیزبین و همیشه بیدار در فضاهای مسکونی، اداری و یا تجاری هستند که در هر ساعت از شبانه روز به تصویربرداری خود ادامه می دهند و در صورت مشاهده رفتار مشکوک و یا ورود افراد غیر مجاز، شما را از وجود خطر آگاه می کنند و به این ترتیب از جان و مال شما و عزیزانتان محافظت می کنند؛ در نتیجه درست است که بگوییم همه چیز از تصاویر دوربین های مداربسته آغاز شد و تا بالا رفتن امنیت و آرامش خاطر انسان ها در همه فضاها و در همه ساعت های روز ادامه پیدا کرد.

انواع دوربین مداربسته موجود در بازار کدام است؟

اگر چه همه دوربین های مداربسته، راهی برای نظارت و ضبط تصاویر محیط هستند، اما مدل های متنوعی از این محصولات در بازار عرضه می شود که هم در شکل ظاهری، جنس بدنه و هم در فناوری ساخت متفاوت هستند. هم چنین ارتقاء تکنولوژی های نوین امنیتی در این دوربین ها مورد دیگری است که سبب وجود صدها نمونه از این دوربین ها شده است که برای کاربردهای مختلف و در سطوح امنیتی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین های دام، بالت، اسپیددام و دوربین های کوچک مخفی، برخی از انواع شکل ظاهری دوربین مداربسته و دوربین های آنالوگ و تحت شبکه، فناوری های ساخت این دوربین ها هستند. علاوه بر این تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی، دید در شب و دوربین های تشخیص حرکت نیز برخی از ابداعات پیشرفته هستند که در دوربین های جدید و پیشرفته برندهایی مانند داهوا و هایک ویژن به کار رفته اند.

با در نظر گرفتن بودجه خود و نیز هدفی که از نصب این دوربین ها دارید، می توانید بهترین گزینه را برای امنیت خود با مناسب ترین قیمت انتخاب کنید. فروشگاه دوربین مارکت یکی از نمایندگی های معتبر این برندها است که می تواند به شما در رسیدن به هدف خود از یک دوربین مداربسته کامل و کاربردی کمک کند.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

نحوه رسیدگی و نگهداری از بلبرینگ تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد. رسیدگی و نگهداری مناسب منجر به طول عمر بیشتر بلبرینگ، به حداقل رساندن زمان خرابی و بهره وری بیشتر می شود که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه مالکیت برای کسب و کار شما می شود. رویکردهای رسیدگی و روش های تست بلبرینگ متعددی وجود دارد. در اینجا، یک لیست از 5 کاری که می توانید با انجامشان به طول عمر و بهبود عملکرد بلبرینگ خود بیافزاید، آورده شده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  1. رفتار محتاطانه با بلبرینگ

بلبرینگ ها قطعات دقیقی هستند. از اینرو، آنها باید به شیوه ای مناسب رسیدگی و نگهداری شوند تا از ورود آلاینده ها جلوگیری شود. بلبرینگ ها باید به صورت افقی در محیطی تمیز و خشک با بسته بندی سالم نگهداری شوند. باید مراقب بود که بلبرینگ ها در معرض آلاینده های موجود در هوا قرار نگیرند، زیرا فقط یک لکه کوچک کثیفی در مسیر حرکت می تواند باعث خرابی زودرس بلبرینگ شود. از ضربه زدن، کوبیدن یا اعمال نیروی مستقیم بر بلبرینگ یا حلقه بیرونی آن خودداری کنید. این می تواند باعث آسیب دیدگی و ناهماهنگی عناصر فولادی شود.

همچنین بلبرینگ هایی که دچار حوادثی همچون افتادن شده اند، نباید نصب شوند. علت آن نیز، وجود ترک ها و خراش های کوچکی است که می تواند منجر به عملکرد ضعیف و متعاقبا خرابی زودرس بلبرینگ شوند.

  1. بررسی محفظه و شفت بلبرینگ

قبل از نصب بلبرینگ، محفظه و شفت را از نظر وضعیت فیزیکی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. از یک پارچه نرم برای پاک کردن سطوح استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که هر گونه سوراخ و بریدگی پاک شده است.

  1. نصب طبق روش صحیح

هنگام نصب بلبرینگ، روش صحیح استفاده به نوع بلبرینگ و نوع تناسب بستگی دارد. بلبرینگ ها با سوراخ های استوانه‌ ای معمولا از طریق روش پرس فیت (نصب با فشار دادن بلبرینگ بر روی شفت) یا شرینک فیت (گرم کردن بلبرینگ برای افزایش قطر آن) نصب می‌شوند. توجه داشته باشید که فشار فقط باید با پرس فیت اعمال شود. اعمال فشار بدون پرس بر روی رینگ به مسیرهای حرکت آسیب می رساند.

  1. جلوگیری از گرم شدن مستقیم یا بیش از حد

حداکثر دمای مجاز بلبرینگ ها به عملیات حرارتی مواد بستگی دارد. دمای بالاتر از حد گرما می تواند به طور دائمی فولاد بلبرینگ را تغییر شکل داده یا نرم کند، بنابراین ظرفیت حمل بار را کاهش داده و منجر به خرابی نهایی می شود.

هرگز برای گرم کردن بلبرینگ از شعله روشن گرم استفاده نکنید! بلبرینگ ها باید به طور ایده آل با بخاری های القایی گرم شوند.

  1. استفاده از ابزارهای مناسب

همیشه هنگام کار با بلبرینگ ها یا در طول مراحل نصب و جداسازی از تجهیزات مناسب استفاده کنید. برخی از ابزارهای تخصصی موجود برای نصب و جداسازی عبارتند از کشنده بلبرینگ، کیت ابزار اتصال بلبرینگ، کیت انژکتور روغن، مهره های هیدرولیک یا بخاری های القایی. این ابزارها به گونه ای سفارشی شده اند تا از فرآیند نصب و جداسازی مستقیم و صاف اطمینان حاصل کنند و خطر آسیب رسیدن به بلبرینگ را به حداقل برسانند.

از استفاده از ابزارهای عمومی برای رسیدگی به بلبرینگ ها خودداری کنید. تخصصی نبودن این ابزار ممکن است باعث آسیب های ناخواسته و هزینه های غیرضروری تعمیر، شوند.

دیجی برینگ دارای تیمی از مهندسین باتجربه می باشند که به شما در رسیدگی و نگهداری راهنمایی خواهند داد. برای افزایش اطلاعات خود در رابطه با انواع بلبرینگ ها، روش های تست بلبرینگ و یا خرید مدل های مختلف مانند خرید بلبرینگ nachi یا بلبرینگ skf، همین امروز با ما تماس بگیرید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

تمامی خودروها در هر شکل و اندازه ای، دارای باتری خودرو مخصوص به خود هستند. با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه  مداوم تکنولوژی باتری خودرو و حتی تفاوت های فاحش بین خودروهای امروزی و قدیمی، باتری خودرو توانسته است در طول گذرزمان فرمت یکسان خود را حفظ کند.

مانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو، برای شما مهم است که از عوامل موثر بر بهبود یا کاهش طول عمر باتری خودرو خود آگاه باشید. با ای سی خودرو همراه باشید تا با این موارد آشنا شوید.

عواملی که می تواند طول عمر باتری خودرو  شما را کاهش دهند

1. عادات شخصی رانندگی و استفاده از ماشین

آیا می دانستید روشن شدن مکرر موتور و همچنین شروع چرخه های روشن و خاموش موتور می تواند باعث افزایش تخلیه باتری خودرو شود؟

برای اطمینان از اینکه طول عمر باتری خودرو شما تا حد ممکن دوام می آورد، مهم است که از این عادت خودداری کنید و با یک مکانیک مشورت کنید تا به طور منظم سیستم الکتریکی ماشین شما را بررسی کند و مراقب علائم هشدار باشد.

2. سفرهای کوتاه مکرر و استارت های سرد

همانطور که در بالا ذکر شد، روشن کردن ماشین شما نیاز به انرژی الکتریکی زیادی از باتری ماشین شما دارد. با این حال، اگر موتور شما در حالت سرد روشن شود، به قدرت بیشتری نیاز است.

با کمک دینام های امروزی، باتری خودرو تنها در چند دقیقه شارژ می شود، اما عمر باتری و تخلیه آن می تواند بر آن تاثیر بگذارد.

اگر استارت سرد دارید و سفرهای کوتاه مکرر انجام می دهید، آسیب بیشتری به باتری خود وارد می کنید. از آنجایی که موتور قادر به گرم شدن مناسب نبود، سفرهای کوتاه فرصتی برای شارژ مجدد باتری شما نمی گذارد.

این می تواند تا حد زیادی به باتری خودرو آسیب برساند و منجر به خرابی شود.

3. هوای گرم غیرعادی

اکثر باتری هایی که خودروهای به آنها مجهز هستند، در دماهای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. دمای شدید و گرم زیر نور آفتاب سوزان اغلب می تواند منجر به آسیب جدی به باتری ماشین شما شود.

بهترین راه برای جلوگیری از این امر، یافتن یک پارکینگ سایه دار یا یافتن پارکینگ های سرپوشیده و زیرزمینی است. به این ترتیب می توانید طول عمر باتری خودرو خود را افزایش دهید.

4. وجود رطوبت یا خوردگی در محفظه موتور

در صورت وجود رطوبت یا خوردگی در زیر کاپوت خودرو و در قسمت موتور، بسیاری از مشکلات برق دیگر ممکن است رخ دهد.

این خوردگی حاصل می تواند بر روی کانکتورهای الکتریکی و پایانه های مختلف باتری خودرو شما ایجاد شود و به طور موثر طول عمر باتری خودرو شما را کاهش دهد.

راه حل هایی برای افزایش طول عمر باتری خودرو

1-همیشه باتری ماشین خود را محکم بسته نگه دارید

باتری غیر ایمن ماشین می تواند به شدت لرزش کند و منجر به آسیب داخلی یا اتصال کوتاه شود.

همچنین به شدت توصیه می شود که پایانه های باتری خود را به طور منظم بررسی کنید، به خصوص برای رانندگانی که اغلب از جاده های ناهموار یا ناهموار عبور می کنند تا مطمئن شوند که باتری ماشین شما محکم و به درستی در پایه نصب محکم شده است.

2-خاموش کردن قسمت الکتریکی خودرو

روشن نگه داشتن چراغ های جلو و چراغ های درب خودرو، حتی به صورت تصادفی، خسارت سنگینی به طول عمر باتری خودرو وارد می کند.

علاوه بر این، تاثیرکولر بر باتری خودرو را نیز نباید نادیده گرفت. روشن نگه داشتن کولر خودرو در بازه های زمانی که خودرو در حرکت نیست و یا هوا بیش از حد گرم است، باعث تخلیه سریعتر باتری خودرو می شود. این دو مورد، از رایج ترین دلایلی هستند که باعث می شود باتری های خودرو دوام زیادی نداشته باشند و نیاز به سرویس یا تعویض دارند.

3. خوردگی را دائما تمیز کنید

این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که پایانه های باتری خودرو به مرور زمان خورده می شوند. با این حال، تمیز نگه داشتن آنها از رسوب یک راه عالی برای افزایش طول عمر باتری ماشین شما است.

برای انجام این کار، می توانید به سادگی پایانه ها را با یک مسواک آغشته به مخلوط جوش شیرین و آب بشویید. سپس از یک بطری اسپری با آب سرد استفاده کنید و مخلوط را بشویید. در نهایت، مهم است که اطمینان حاصل کنید که خشک کردن کامل را با یک پارچه خشک و تمیز انجام می دهید!

4. باتری ماشین خود را به طور منظم بررسی، تست و سرویس کنید

اگر می‌خواهید طول عمر باتری خودرو خود را به حداکثر برسانید، بروز ماندن از وضعیت باتری خودرو و طول عمر آن بیشترین اهمیت را دارد.

می‌توانید سطح ولتاژ خروجی باتری خود را با یک تستر باتری خودرو آزمایش کنید تا وضعیت باتری خودرو خود را پیگیری کنید.

علاوه بر راه حل های بالا، تماس با کارشناسان نیز یک گزینه آسان و سریع می باشد. مشورت و راهنمایی گرفتن از از کارشناسان، شما را از بسیاری مشکلات احتمالی راحت می کند.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

بلبرینگ ها قطعات حساس و دقیقی هستند که نقش مهمی در ماشین آلات دارند، بنابراین دانستن چگونگی یافتن بلبرینگ های با کیفیت در صنایع مختلف، بسیار حیاتی است.

برعهده داشتن وظیفه اطمینان بخشیدن از حداقل اصطکاک بین قطعات متحرک ثابت می تواند بر روی اجزای کوچکی مانند بلبرینگ به شدت تاثیر گذار باشد. چه بلبرینگ چه بلبرینگ‌ غلتکی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، کیفیت بلبرینگ های شما همچنان برای کاهش زمان خرابی و اطمینان از ادامه کار ماشین ‌آلات حیاتی است.

دیجی برینگ به عنوان تامین کننده پیشرو بلبرینگ در کشور، به برخی از رایج ترین سوالات در مورد اینکه چرا باید در بلبرینگ های با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید، پاسخ می دهد.

  • چرا سرمایه گذاری بر روی بلبرینگ های با کیفیت مهم است؟

سرمایه گذاری بر روی بلبرینگ های با کیفیت بالا در ایران بسیار شبیه هر سرمایه گذاری مهم دیگری در شرکت شما است. هزینه برای کیفیت در راه اندازی و نگهداری تجهیزات و فرآیندها بیش از هزینه خواهد بود.

خواه در تولید مواد غذایی، تولید برق، صنایع دریایی یا موارد دیگر، کیفیت در بلبرینگ می تواند به معنای استفاده پایدار، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش زمان خرابی و ادامه کار سایر اجزای انتقال باشد.

در واقع، با استفاده از بلبرینگ های با کیفیت  مانند بلبرینگ skf، بلبرینگ nachi و بلبرینگ nsk  می توانید از مزایایی همچون موارد زیر بهره مند شوید:

از خرابی زودرس در بلبرینگ

کاهش زمان توقف کلی

  • جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره
  • کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری
  • هزینه های عملیاتی کمتر انتقال
  • افزایش تحمل بارهای انتقال
  • طول عمر بالاتر و ماندگاری بیشتر در کار

 

  • چگونه می توانید بلبرینگ های با کیفیت را شناسایی کنید؟

شناسایی بلبرینگ ‌های با کیفیت از سه طریق انجام می‌شود: سرمایه‌ گذاری در برندهای مورد اعتماد، تکمیل یک تست بصری و استفاده از روش های تست.

  • بهترین مواد مورد استفاده برای ساخت بلبرینگ های با کیفیت چیست؟

انواع مختلفی از مواد بلبرینگ برای تولید بلبرینگ و بلبرینگ های غلتکی برای صنعت استفاده می شود، از جمله:

  • فولاد کربن
  • فولاد کروم
  • فولاد ضد زنگ
  • سرامیک
  • پلاستیک پلیمری
  • ترکیبی

 

هرکدام دارای مزایا و کاربردهای خاص خود در انتقال نیرو و طول عمر موثر در حرکت کاهش اصطکاک هستند. با این حال، بلبرینگ های با کیفیت تولید شده توسط پیشگامانی همچون محصولات بلبرینگ‌ SKF اغلب از فولاد کروم، فولاد ضد زنگ یا سرامیک به دلیل سختی و ظرفیت بارگذاری بالا در برابر بارهای محوری و شعاعی ساخته می ‌شوند.

  • کجا می توانید بلبرینگ های با کیفیت بالا پیدا کنید؟

یافتن یک بلبرینگ با کیفیت همچنین به معنای انتخاب بلبرینگ مناسب متناسب با بار انتقال شما است. ممکن است به بلبرینگ، غلتک، محفظه بلبرینگ یا نوع دیگری نیاز داشته باشید. داشتن یک بلبرینگ با کیفیت بالا که برای ماشین یا فرآیند صنعتی شما مناسب نیست می تواند منجر به کاهش طول عمر بلبرینگ و اجزای مجاور آن شود.

در دیجی برینگ، کارشناسان و مشاورین ما آماده ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی برای خرید بلبرینگ شما هستند. محصولات تولیدکنندگان و برندهای معتبر جهانی از جمله انواع بلبرینگ skf،  بلبرینگ nachi  و ... را می توانید از طریق ما تهیه کنید.

با ما تماس بگیرید تا در مورد یافتن بلبرینگ مناسب برای ماشین آلات صنعت خود و همچنین ارائه راهنمایی برای روش های نصب، روغن کاری و تراز کردن بلبرینگ، به شما کمک کنیم.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

مطمئنا اصلا دوست ندارید در گرمای تابستان با سیستم تهویه خودرو با مشکل برخورد کنید! دمای بیرون نزدیک به 40 درجه است و موتور گرم شده هوای گرم شده را در داخل خودرو شما دمیده است. علاوه بر این، یافتن مکانیکی یا تماس با نمایندگی خدمات امکان پذیر نیست.

هیچ چیز به اندازه خرابی سیستم تهویه خودرو نمی تواند برنامه های تابستانی را به طور کامل برهم بزند! این یکی از دلایلی است که برای آن باید دلایل را بشناسید که می توانند مقصرهای اصلی بر تضعیف عملکرد کولر خودرو شما باشند. کارشناسان ای سی خودرو، سه دلیل اصلی عملکرد ضعیف کولر خود را به شما معرفی خواهند کرد.

عملکرد کولر خودرو پایین آمده است؟ کپک و آلودگی

زمانی که خودرو برای مودت طولانی روشن باشد، میکروارگانیسم های کوچک وارد دریچه های سیستم تهویه می شوند و باعث مسدود شدن آن خواهند شد. این باکتری ها می توانند دریچه کولر خودرو را مسدود کرده و بر روند خنک سازی تاثیر بگذارند. وقتی این اتفاق می افتد، هر چقدر هم تلاش کنید مهم نیست، زیرا نمی توانید عملکرد کولر خودرو را به نهایت توان خود برسانید. این امر می تواند یکی از دلایل اصلی برای عملکرد ضعیف کولر خودرو شما باشد که مانع خنک شدن کابین خودرو می شود.

برای جلوگیری از چنین تهدیدی، بهتر است خودرو را حداقل بعد از 5-6 ماه برای معاینه فنی ببرید. یک معاینه فنی همراه با سرویس دوره ای نه تنها مجرای سیستم تهویه را پاک می کند، بلکه ا ذرات گرد و غبار معمولی و سایر میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها و کپک ها نیز از بین خواهد برد. بدین ترتیب امکان رشد و تکثیر آنها، گرفته می شود.

این نه تنها یک رویکرد بهداشتی است، بلکه یک روش هوشمند برای حفظ دوام و عملکرد کولر خودرو شما است و در نتیجه طول عمر بیشتری را به کولر خودرو شما اضافه می کند.

عملکرد کولر خودرو پایین آمده است؟ مشکل در سیستم برق خودرو

اتصال کوتاه ناخواسته در واحد الکتریکی یکی دیگر از دلایل غیرمنتظره ای است که ممکن است باعث از کار افتادن کولر خودرو شود.

این یک مشکل رایج در حداکثر وسایل نقلیه این روزها است. اگر در آب و هوای زندگی می ‌کنید که دمای بیرون از 40 درجه بالاتر نیز می رسد، امکان داغ شدن زیاد از حد سیم های برق و قطعی اتصال کوتاه در سیم کشی داخلی وجود دارد.

عملکرد کولر خودرو پایین آمده است؟ نشتی مبرد کمپرسور

نشتی در مبرد یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است عملکرد کور خودرو شما را ضعیف کند. در واقع، مبرد کابین شما را خنک نگه می دارد. در حداکثر موارد، مشاهده شده است که نشتی در مبرد یک دلیل معمول برای خرابی کمپرسور خودرو بوده است.

بهتر است خودتان از اضافه کردن یا تعویض مبرد اجتناب کنید، زیرا نمی دانید چگونه با مشکل فنی برخورد کنید و علت اصلی بروز این مشکلات چیست. بنابراین قبل از شروع یک رانندگی طولانی، حتما خودروی خود را برای معاینه فنی نزد یک مکانیک باتجربه ببرید. با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد و همچنین رسیدگی به موقع به خودرو، تابستانی خنک خواهید داشت.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

به محیط اطراف خود با دقت بیشتری نگاه کنید؛ چند دوربین امنیتی در خیابان های اطراف خود، در ساختمان محل کار و یا زندگی خود مشاهده می کنید؟ امروزه دوربین های مداربسته به بخش جدایی ناپذیری از زندگی انسان ها در محیط های مختلف تبدیل شده اند و در دنیای مدرن دیگر گریزی از نگاه این دوربین ها نیست.

در دسترس بودن این سیستم ها در سال های اخیر و قیمت های مقرون به صرفه، سبب شده است که علاوه بر فضاهای تجاری و اداری، در فضاهای مسکونی و منازل هم از این دوربین ها برای نظارت و کنترل بر رویدادها و ترددها استفاده می شود.

اگر به دنبال خرید دوربین مدار بسته برای منزل خود هستید، در این مقاله می توانید با کارکرد این دوربین ها و بهترین برندهای موجود در بازار ایران آشنا شوید. هم چنین برای مشاهده مدل های متنوع و برندهای دوربین مداربسته می توانید به سایت فروشگاه آنلاین دوربین مارکت مراجعه کنید.

سیستم دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

اساس سیستم دوربین مداربسته بر مبنای نظارت است؛ این دوربین ها همانند دوربین های فیلم برداری معمولی، از محیط تصویربردای می کنند؛ با این تفاوت که تصاویر این دوربین ها هم به صورت زنده و هم ضبط شده، هم در منزل و هم از راه دور قابل مشاهده و کنترل است. این موضوع سبب می شود که در محیط هایی مانند خانه با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر از استخدام یک نگهبان، امنیت محیط با استفاده از این دوربین ها تضمین شود.

تجهیزات جانبی دیگری هم در یک سیستم کامل دوربین مداربسته وجود دارند که در کنار هم عملکرد دوربین مداربسته را تکمیل می کنند. دوربین، دستگاه ضبط تصاویر و نمایشگر تصاویر از الزامات یک سیستم مداربسته هستند که با استفاده از منبع تغذیه و سیم و کابل ها به یکدیگر متصل می شوند.

با هزینه ای کم نگهبانی 24 ساعته برای منزل خود استخدام کنید!

مزایای دوربین مداربسته در منازل

دوربین مداربسته چشم سوم شما در خواب و بیداری است! اگر نگران امنیت خانه و خانواده خود هستید، اگر درباره ورود سارقان به خانه خود در هنگام سفر دچار تردید هستید و یا هنگام خواب به فکر امنیت جانی و مالی خود و خانواده خود هستید، یک دوربین مداربسته مناسب فضای مسکونی می تواند هم چون یک معجزه گر امنیت را به شما هدیه کند. مزیت های مهم دیگر این دوربین ها به شرح زیر است:

  • ارائه تصاویر دوربین به عنوان مدرک در شرایط وقوع جرم

  • پیشگیری از وقوع جرم با اعلان هشدار خطر

  • امکان نظارت و کنترل

  • کاهش هزینه های دیگر ایمنی فضا

این مزیت ها در کاربردهای گسترده، سبب محبوبیت دوربین های مداربسته و فروش بالای این دوربین ها شده است؛ تا جایی که وارد هر ساختمانی که می شویم، یکی از انواع این دوربین ها را مشاهده خواهیم کرد.

انواع دوربین مداربسته برای فضای داخلی

چه به دنبال یک دوربین برای محوطه بیرون منزل خود هستید و چه دوربین فضای داخلی، تکنولوژی ها و اشکال متنوعی از این تجهیزات پیش روی شما قرار دارند. بر اساس طراحی و فناوری این دوربین ها در دسته های:

  • دوربین آنالوگ

  • دوربین تحت شبکه

  • دوربین بی سیم

  • دوربین دید در شب

و بر اساس شکل ظاهری به انواع دوربین:

  • دام

  • اسپیددام

  • بالت

  • دوربین های کوچک

تقسیم می شوند. بر اساس اینکه شرایط فیزیکی محیط شما به چه صورت است، چه هدفی از نصب دوربین دنبال می کنید و اینکه چه بودجه ای برای این منظور در نظر گرفته اید، به سادگی می توانید از میان این مدل ها انتخاب خود را انجام دهید.

بهترین برند دوربین مداربسته مسکونی

بهترین برند دوربین مداربسته برای منزل، برندی است که با پرداخت قیمت مناسب، امکاناتی در سطح مطلوب به کاربر ارائه کند. داهوا، هایک ویژن، آیمو، هایلوک و شیائومی، برندهایی هستند که برترین دوربین های مداربسته را با فناوری های خاص تولید می کنند و در بازار ایران موجود و دارای نمایندگی هستند.

در نتیجه با خرید از یک مجموعه معتبر این محصولات مطمئن خواهید بود که کیفیت تصاویر بالا و امکان نظارت در همه ساعت های شبانه روز خواهید داشت. برای انتخاب محصول مورد نظر خود می توانید این برندها را در سایت مجموعه دوربین مارکت به دقت بررسی و بهترین گزینه را برای تامین کامل امنیت خود انتخاب کنید.

با هزینه ای کم نگهبانی 24 ساعته برای منزل خود استخدام کنید!

خرید دوربین مداربسته از نمایندگی معتبر

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از خرید دوربین های مداربسته در تعیین کیفیت دوربین و نیز قیمت آن موثر است، نمایندگی انتخابی برای خرید این محصولات است. مجموعه دوربین مارکت یکی از این نمایندگی های معتبر است که سابقه زیادی که در فروش تجهیزات امنیتی به ویژه دوربین های مداربسته دارد. برای دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه می توانید با شماره های موجود در سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com تماس بگیرید و یا سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت نمایید.

منبع: آناپرس

  • armin moghim