تجارت

  • ۰
  • ۰

تمامی خودروها در هر شکل و اندازه ای، دارای باتری خودرو مخصوص به خود هستند. با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه  مداوم تکنولوژی باتری خودرو و حتی تفاوت های فاحش بین خودروهای امروزی و قدیمی، باتری خودرو توانسته است در طول گذرزمان فرمت یکسان خود را حفظ کند.

مانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو، برای شما مهم است که از عوامل موثر بر بهبود یا کاهش طول عمر باتری خودرو خود آگاه باشید. با ای سی خودرو همراه باشید تا با این موارد آشنا شوید.

عواملی که می تواند طول عمر باتری خودرو  شما را کاهش دهند

1. عادات شخصی رانندگی و استفاده از ماشین

آیا می دانستید روشن شدن مکرر موتور و همچنین شروع چرخه های روشن و خاموش موتور می تواند باعث افزایش تخلیه باتری خودرو شود؟

برای اطمینان از اینکه طول عمر باتری خودرو شما تا حد ممکن دوام می آورد، مهم است که از این عادت خودداری کنید و با یک مکانیک مشورت کنید تا به طور منظم سیستم الکتریکی ماشین شما را بررسی کند و مراقب علائم هشدار باشد.

2. سفرهای کوتاه مکرر و استارت های سرد

همانطور که در بالا ذکر شد، روشن کردن ماشین شما نیاز به انرژی الکتریکی زیادی از باتری ماشین شما دارد. با این حال، اگر موتور شما در حالت سرد روشن شود، به قدرت بیشتری نیاز است.

با کمک دینام های امروزی، باتری خودرو تنها در چند دقیقه شارژ می شود، اما عمر باتری و تخلیه آن می تواند بر آن تاثیر بگذارد.

اگر استارت سرد دارید و سفرهای کوتاه مکرر انجام می دهید، آسیب بیشتری به باتری خود وارد می کنید. از آنجایی که موتور قادر به گرم شدن مناسب نبود، سفرهای کوتاه فرصتی برای شارژ مجدد باتری شما نمی گذارد.

این می تواند تا حد زیادی به باتری خودرو آسیب برساند و منجر به خرابی شود.

3. هوای گرم غیرعادی

اکثر باتری هایی که خودروهای به آنها مجهز هستند، در دماهای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. دمای شدید و گرم زیر نور آفتاب سوزان اغلب می تواند منجر به آسیب جدی به باتری ماشین شما شود.

بهترین راه برای جلوگیری از این امر، یافتن یک پارکینگ سایه دار یا یافتن پارکینگ های سرپوشیده و زیرزمینی است. به این ترتیب می توانید طول عمر باتری خودرو خود را افزایش دهید.

4. وجود رطوبت یا خوردگی در محفظه موتور

در صورت وجود رطوبت یا خوردگی در زیر کاپوت خودرو و در قسمت موتور، بسیاری از مشکلات برق دیگر ممکن است رخ دهد.

این خوردگی حاصل می تواند بر روی کانکتورهای الکتریکی و پایانه های مختلف باتری خودرو شما ایجاد شود و به طور موثر طول عمر باتری خودرو شما را کاهش دهد.

راه حل هایی برای افزایش طول عمر باتری خودرو

1-همیشه باتری ماشین خود را محکم بسته نگه دارید

باتری غیر ایمن ماشین می تواند به شدت لرزش کند و منجر به آسیب داخلی یا اتصال کوتاه شود.

همچنین به شدت توصیه می شود که پایانه های باتری خود را به طور منظم بررسی کنید، به خصوص برای رانندگانی که اغلب از جاده های ناهموار یا ناهموار عبور می کنند تا مطمئن شوند که باتری ماشین شما محکم و به درستی در پایه نصب محکم شده است.

2-خاموش کردن قسمت الکتریکی خودرو

روشن نگه داشتن چراغ های جلو و چراغ های درب خودرو، حتی به صورت تصادفی، خسارت سنگینی به طول عمر باتری خودرو وارد می کند.

علاوه بر این، تاثیرکولر بر باتری خودرو را نیز نباید نادیده گرفت. روشن نگه داشتن کولر خودرو در بازه های زمانی که خودرو در حرکت نیست و یا هوا بیش از حد گرم است، باعث تخلیه سریعتر باتری خودرو می شود. این دو مورد، از رایج ترین دلایلی هستند که باعث می شود باتری های خودرو دوام زیادی نداشته باشند و نیاز به سرویس یا تعویض دارند.

3. خوردگی را دائما تمیز کنید

این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که پایانه های باتری خودرو به مرور زمان خورده می شوند. با این حال، تمیز نگه داشتن آنها از رسوب یک راه عالی برای افزایش طول عمر باتری ماشین شما است.

برای انجام این کار، می توانید به سادگی پایانه ها را با یک مسواک آغشته به مخلوط جوش شیرین و آب بشویید. سپس از یک بطری اسپری با آب سرد استفاده کنید و مخلوط را بشویید. در نهایت، مهم است که اطمینان حاصل کنید که خشک کردن کامل را با یک پارچه خشک و تمیز انجام می دهید!

4. باتری ماشین خود را به طور منظم بررسی، تست و سرویس کنید

اگر می‌خواهید طول عمر باتری خودرو خود را به حداکثر برسانید، بروز ماندن از وضعیت باتری خودرو و طول عمر آن بیشترین اهمیت را دارد.

می‌توانید سطح ولتاژ خروجی باتری خود را با یک تستر باتری خودرو آزمایش کنید تا وضعیت باتری خودرو خود را پیگیری کنید.

علاوه بر راه حل های بالا، تماس با کارشناسان نیز یک گزینه آسان و سریع می باشد. مشورت و راهنمایی گرفتن از از کارشناسان، شما را از بسیاری مشکلات احتمالی راحت می کند.

  • ۰۲/۰۵/۲۴
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی