تجارت

۲۳ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه دوربین های مداربسته ای که اطراف خود می بینید، تنها همان کاربرد پیش فرضی که انتظار دارید را ندارند. برخی از این دوربین ها برای کاربردهای خاصی غیر ضبط تصاویر سفارشی سازی شده اند. از معروف ترین این دوربین های مداربسته می توان به دوربین های جاده ای اشاره کرد که قابلیت تشخیص سرعت و ثبت پلاک را دارند. اما تنها ارگان های دولتی نیستند که از دوربین های مداربسته با امکانات ویژه بهره می برند؛ بلکه بسیاری از این دوربین ها برای مصارف شخصی نیز استفاده می شوند. در ادامه برخی از این دوربین های مداربسته ویژه را معرفی خواهیم کرد. 

فهرست مطالب  پنهان 

دوربین ثبت وقایع خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟ 

یکی از انواع دوربین های مداربسته با کاربرد متفاوت، دوربین خودرو است. دوربین خودرو یا دوربین داشبورد، دوربین های کوچکی هستند که هنگام رانندگی، وقایع جاده و یا داخل اتاق خودرو شما فیلم برداری می کنند. این دوربین ها برای کمک به راننده و ثبت وقایع هنگام بروز حادثه (برای تشخیص مقصر) طراحی شده اند. برخی از این دوربین ها با شروع حرکت خودرو شروع به فیلم برداری کرده و برخی از آنها نیز با استفاده از سنسور های خاص خود، هنگام تشخیص بروز حادثه شروع به ثبت وقایع می کنند. منبع تغذیه این دوربین ها باتری درونی خود دوربین یا خودرو شماست و می توانند برای موارد بیمه ای، هشدار ها و ثبت لحظات سفرهایتان کاربرد داشته باشند. دوربین های ثبت وقایع داشبورد به تازگی در میان نسل جوان اهل سفر محبوبیت زیادی یافته اند. 

با توجه به محل نصب، دوربین ثبت وقایع خودرو را می توان به پنج دسته تقسیم کرد: دوربین داخلی، دوربین عقب، دوربین جلو، دوربین جانبی، دوربین محیطی و غیره. با توجه به ساختار، دوربین های خودرو را می توان به دوربین های تک چشمی، دوربین های دوچشمی، دوربین های زاویه باز یا ۳۶۰ درجه و غیره تقسیم کرد. قابلیت ضبط صدا، دارا بودن مانیتور، ردیابی خودرو و… ویژگی های دیگری هستند که این دوربین ها می توانند داشته باشند. 

مقاله‌های مرتبط

دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین های پلاک خوان چه کاربردی دارند؟ 

یکی دیگر از دوربین های مداربسته با کاربرد ویژه که اتفاقا باز هم به خودرو مربوط است، دوربین پلاک خوان است. این دوربین ها که آنها را به نام دوربین های ANPR number plate recognition)   (Automatic نیز نامگذاری می کنیم، یک سیستم بسیار دقیق است که قادر به خواندن پلاک خودرو بدون دخالت انسان است. این دوربین ها برای ثبت پلاک خودرو ها به صورت اعداد و حروف ساخته شده اند. آنها باید بتوانند ابتدا خودرو ها را شناسایی کرده سپس پلاک آنها را پیدا کنند، از آنها عکس برداری کرده و همچنین پلاک آنها را به صورت اعداد ثبت و آماده گزارش دهی کنند.

چالش اصلی که میزان موفقیت در حل آن، کیفیت این دوربین ها را تعیین می کند، ثبت پلاک در هنگام حرکت خودرو با سرعت های بالاست. ورودی پارکینگ ساختمان ها یا مجتمع های مسکونی، تجاری و… مکان هایی غیر از مکان هایی عمومی هستند که از دوربین های ثبت پلاک استفاده می کنند. قیمت دوربین پلاک خوان پارکینگ، برای ساختمان کوچک توجیهی ندارد، اما زمانی که تردد زیاد بوده و با مسائل امنیتی درگیر است، هزینه کردن برای این دوربین ها، با توجه به مزیتی که به همراه دارد، قابل توجیه است. 

سایر دوربین های مداربسته خاص 

مفهوم هوش مصنوعی تنها چند ماه است که بر سر زبان ها افتاده است و به علت تبلیغات ارائه شده معنی آن در ذهن عموم تنها به تغییر یا طراحی تصویر و صدا تقلیل پیدا کرده است. اما کاربرد هوش مصنوعی بسیار بسیار گسترده تر از اینها بوده و سالهاست که شاخه های مختلفی از آن در تجهیزاتی همچون دوربین های مداربسته بکارگرفته می شود.

تکنولوژی هایی چون machine learning نمونه های از هوش مصنوعی یا AI هستند که در دوربین های مداربسته بکارگرفته می شوند. یادگیری ماشینی شاخه از هوش مصنوعی است که از روش ذهن انسان ها برای یادگیری و تحلیل داده ها تقلید می کند. بیشتر استفاده از این نوع فناوری هوش مصنوعی در دوربین های امنیتی و امکان تشخیص و به خاطر سپاری چهره در آنهاست. از استفاده های خانگی این دوربین ها می توان به دوربین خانه هوشمند اشاره کرد که چهره اعضای خانواده را تشخیص داده و با ورود فرد ناشناس هشدار می دهند. 

خرید دوربین دید در شب رنگی

دیگر دوربین های نوین بازار، دوربین های دید در شب رنگی هستند. همه ما به تصاویر سیاه و سفید دوربین های مداربسته که توسط مادون قرمز ضبط شده اند عادت کرده ایم؛ اما سنسور های فوق پیشرفته دوربین های جدید قادر هستند حتی در مکان هایی که از شدت تاریکی چشم انسان قابلیت تشخیص ندارد، تصاویر رنگی واضحی از محیط ضبط کنند. خرید دوربین دید در شب رنگی، در ایران از برند های معتبری چون دهوا و هایک ویژن ممکن است و آنها را با نام استار لایت معرفی کرده و به فروش می رسانند. برای مشاهده مشخصات دقیق هر یک از این دوربین ها، می توانید به سایت های معتبری چون دوربین مارکت مراجعه نمایید. 

منبع : اعوعاج

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

C:\Users\Voolak\Downloads\CCTV Package\دوربین مداربسته.png

در دنیای پر از شتاب، سرعت و تکنولوژی امروز، محیط های اداری و تجاری اهمیت زیادی در توسعه و پیشرفت صنعت و تجارت در کشورهای مختلف دارند. به دلیل این اهمیت و هم چنین وجود تهدیدهای داخلی و خارجی برای این فضاها و افراد، موضوع امنیت ساختمان های این شرکت ها، یک موضوع مهم و چالشی در سطح جهان است.

یکی از راهکارهایی که در پاسخ به این نیاز مورد استفاده قرار می گیرد، نظارت بر محیط، کارکنان و مراجعان با بهره گیری از روش های مختلف است. نصب سیستم دوربین مداربسته، استخدام نگهبان های شبانه روزی، استفاده از نرم افزارهای امنیتی و بسیاری از روش های پیشرفته دیگر، به کار می روند تا همه افراد حاضر در فضای اداره و یا شرکت در هر سطحی که هستند بتوانند با امنیت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

در این مقاله، موضوع نظارت و امنیت در محیط های کاری و هم چنین دوربین های امنیتی مناسب برای این فضاها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما هم نیاز به یکی از این سیستم های امنیتی را در شرکت خود احساس کرده اید، در ادامه می توانید نکات جالبی از این دوربین ها مطالعه کنید.

چرا به نظارت در محیط کار نیاز داریم؟

مدیریت یک کسب و کار و یا تجارت در هر زمینه ای، کار چندان ساده ای نیست و هر چه مقیاس آن بیشتر می شود، این موضوع بزرگ تر و پرچالش تر خواهد شد. جنبه های مختلفی از یک شرکت مانند عملکرد کارکنان، رفت و آمد و پیگیری درخواست های مراجعان، مشتریان و نیز امنیت کلی ساختمان و افراد برخی از نقاط عطفی هستند که این محیط ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

از این نظر است که همه مدیران و متخصصان به این موضوع باور دارند که نظارت راهی برای کنترل شرایط و نیز بهینه سازی تجارت و پیشرفت آن می باشد. موارد زیر مهم ترین دلایل اهمیت نظارت در این فضاها هستند:

  • نظارت بر عملکرد درست کارمندان
  • نظارت بر رفت و آمد بدون دردسر و چالش مراجعان
  • نظارت بر عدم ورود افراد مشکوک و غیر مجاز
  • نظارت از راه دور بر تمامی رویدادهای فضا

C:\Users\Voolak\Downloads\CCTV Package\ان وی ار داهوا.png

در ابتدای راه، شاید با توجه به هزینه ها و زمانی که برای این نظارت صرف می شود، این موضوع، بی فایده و دشوار به نظر برسد، اما با مشاهده نتایج شگفت انگیز نظارت که مهم ترین آنها امنیت، بهبود روند کاری و درآمدزایی بیشتر است، دیگر این تصور اشتباه خواهد بود.

دوربین مداربسته؛ بهترین راهکار نظارت و امنیت

اولین، آسان ترین و موثرترین قدم برای ایجاد نظارت، نصب سیستم دوربین مداربسته در محیط است؛ دوربین های امنیتی بهترین ابزار برای کنترل محیط هستند که از طریق تصویربرداری و ارائه تصاویر به صورت زنده و هم ضبط شده، کمک بزرگی به صاحبان کسب و کار می کنند.

قیمت دوربین مداربسته و نگه داری از آن، در مقایسه با هزینه استخدام تعداد زیادی از نگهبان ها و پرسنل برای نظارت، بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است؛ همین موضوع این دوربین ها را به یک پدیده جهانی و ضروری در بسیاری از نقاط تبدیل کرده است. در واقع می توان گفت که جهان مدرن، بخش بزرگی از امنیت خود را مدیون دوربین های مداربسته و راهکارهای کاربردی آنها است.

بهترین مکان های نصب دوربین امنیتی در شرکت

انتخاب موقعیت مناسب برای نصب دوربین مداربسته هم موضوع مهمی برای کسب نتیجه مناسب از این سیستم های امنیتی است. به طور کلی، فضاهایی که مستعد پنهان ماندن از دید هستند، مکان های مناسبی برای نصب دوربین در محیط های کاری می باشند.

  • ورودی و خروجی
  • قسمت پذیرش
  • لابی و سالن انتظار
  • محل کار کارمندان
  • نقاط کور و محیط های تاریک
  • پارکینگ ها

در واقع نصب دوربین در این محیط ها، تصاویر واضحی از فضاهای تنش برانگیز و نیازمند به نظارت ارائه می کند. حال که با ضرورت و محل نصب این دوربین ها آشنا شدیم، در ادامه بهترین مدل هایی از دوربین های امنیتی برای فضاهای اداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

C:\Users\Voolak\Downloads\CCTV Package\برند داهوا.png

بهترین مدل دوربین برای فضاهای اداری و تجاری

سیستم های دوربین مداربسته، به جلوگیری از سرقت و رفتارهای خارج از قانون کارمندان و دیگر افراد حاضر در فضا کمک می کنند؛ این دوربین های امنیتی در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند که هر کدام بر اساس شکل ظاهری و تکنولوژی ساخت، کاربردهای مختلفی دارند.

دوربین های تحت شبکه از نوع دام و یا بالت، بهترین گزینه ها برای دوربین امنیتی اداره ها و شرکت ها هستند و بر اساس ویژگی های فنی و مشخصات خود می توانند سطح بالایی از امنیت را با استفاده از تصاویر باکیفیت ارائه کنند. این دوربین ها قابلیت اتصال به اینترنت و نظارت از راه دور دارند و این بزرگ ترین مزیت فناوری تحت شبکه نسبت به تکنولوژی آنالوگ است.

دستگاه های NVR هم به عنوان فضای ذخیره سازی تصاویر این دوربین های آی پی به کار می روند؛ NVR داهوا یکی از بهترین دستگاه های دوربین تحت شبکه در ایران است و محبوبیت گسترده ای در میان کاربران دارد.

برندهای باکیفیت دوربین مداربسته در ایران

اگر می خواهید یک دوربین باکیفیت و با دوام داشته باشید، برندهایی مانند داهوا، هایک ویژن، هایلوک و شیائومی را در لیست انتخابی خود قرار دهید. علاوه بر این، اگر فضای شما مساحت زیادی دارد، می توانید از پکیج های دوربین امنیتی مانند پکیج دوربین مداربسته داهوا استفاده کنید. مدل های مختلف از این دوربین ها در این مجموعه قرار داده شده است تا افراد بتوانند با صرف هزینه کمتر و به سادگی، همه این دوربین ها به همراه لوازم جانبی آن را یک جا داشته باشند. برای مشاهده بهترین های صنعت امنیت می توانید به سایت مجموعه دوربین مارکت مراجعه کنید که یکی از نمایندگی های معتبر برندهایی است که به آنها اشاره کردیم.

 

منبع: صنعت

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

در گرافیک از هر چه بگذریم، از رنگ ها نمی توان گذشت. همه ی رنگ ها احساس دارند، همه ی رنگ ها در درون خود معانی مختلفی دارند که باید به آن ها توجه کرد. اما روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو به چه معناست؟ آیا همه ی طراحان به معانی رنگ ها توجه می کنند؟ در همین ابتدا بگویم که سفارش طراحی لوگو در استدیو نهان با توجه به تمامی مشخصات ساخت لوگوی مدرن و منحصر به فرد در راستای ساخت هویت برای برند ها انجام می شود. پس حتما قبل از خواندن ادامه این مطلب، با مشاوران مجموعه نهان ارتباط بگیرید.

و اما رنگ و لوگو، دو عنصر جدانشدنی که مرتبط که هرکدام به دیگیری معنا می بخشد. رنگ ها در هر جا که به کار برده شوند، پیام ها را منتقل می کنند، احساسات را بر می انگیزانند و به چیزهای عادی و روزمره، درخشندگی می بخشند. لوگوها به عنوان شناسنامه بصری هر برند شناخته می شوند باید بتوانند اصالت و رسالت برند خود را سمع و بصر بینندگان و شنوندگان خود برسانند. ترکیب رنگ و لوگو می تواند انتقال پیام را به بینندگان و مخاطبان شما آسان تر کند.

هر رنگ معنی خاصی را با خود حمل می کند، زرد روشن بینانه است، قرمز محرک هیجانات است، آبی معتمد و آرامش بخش است، طوسی باعث برقراری تعادل می شود و همینطور رنگ های دیگر همگی معناهایی ثابت مانند قوانین نانوشته در ذهن تمامی ما دارند.  مثلا برندهایی که می خواهند لبخندی بر لبان مخاطبان خود ایجاد کنند، از رنگ زرد استفاده می کنند و یا اکثر برندهای فست فود و مواد غذایی برای تحریک اشتهای مشتریان، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کرده اند.

تماشای لوگو معمولا بین 1 تا 10 ثانیه از وقت مشتری و مخاطب شما را اشغال می کند و لوگویی برنده است که در همین مدت کم بتواند نظرات و توجهات بسیاری را به خود جلب کند. سفارش طراحی لوگو ارزان یا گران فرقی نمی کند؛ باید شناسنامه ی کاملی از برند شما را به مشتریانتان ارائه دهد.

قبل از این که اقدام به سفارش طراحی لوگو کنید، فکر کنید و در مورد لوگو ها و عناصری مهمی که می تواند یک لوگوی حرفه ای برای برند شما به وجود بیاورد، تحقیق کنید. صرف این که آبی یا قرمز رنگ مورد علاقه شماست، نمی تواند بهترین رنگ برای لوگوی برند شما باشد و ممکن است معنای مستطع از رنگ مورد علاقه شما با معنا و پیامی که لوگوی شما حامل آن است، متفاوت باشد. اگر دوست دارید نکات بیشتری از یک لوگوی حرفه ای بخوانید، مطالب نهان استدیو را از دست ندهید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

از نصب دوربین مدار بسته در چه مکان هایی از محل کار نباید غافل شویم؟

 

دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی، امروز در همه مکان ها حتی در فضای داخلی منازل وجود دارند و اهداف نظارتی و امنیتی متفاوتی را دنبال می کنند؛ اما بدون شک یکی از مکان های استراتژیکی که نباید از نصب دوربین مداربسته در آن غافل شوید، محیط های کاری است. محل کار بیش از مکان های دیگر می تواند در معرض اختلافات و تنش هایی قرار گیرد که تنها تصاویر دوربین مدار بسته، راه حل آنهاست.

از آن جایی که ایمن نگه داشتن افراد، ساختمان ها و دارایی های یک شرکت حیاتی است؛ نصب دوربین مدار بسته در محل کار، دارای نکاتی است که رعایت آن ها می تواند کارایی آن را افزایش دهد. به همین دلیل است که خرید دوربین مدار بسته در این مکان ها باید با تحقیق و اطلاعات کافی همراه باشد. در ادامه، مکان های استراتژیک در محل کار برای نصب دوربین مدار بسته را معرفی کرده و نکات آن را شرح می دهیم.

نصب دوربین مدار بسته در انبارها

اگر در محیط کاری خود انبار نگهداری اجناس و تجهیزات دارید، قطعا به اهمیت نصب دوربین مدار بسته در جای جای انبار نگهداری خود واقف هستید؛ اما در نظر داشته باشید دوربین مداربسته در انبار تنها با هدف جلوگیری از سرقت یا پیگیری آن نصب نمی شود؛ بلکه هنگام مغایرت موجودی و مسائلی از این قبیل می تواند کمک کننده باشد. اتاق های بایگانی اسناد نیز اهداف نظارتی مشابهی را دنبال می کنند.

نکته: برای انبار ها و اتاق های اسناد بهتر است از دوربین هایی که در روز و شب، رزولوشن بالایی دارند استفاده کنید تا جزئیات محصولات و اوراق به خوبی قابل مشاهده باشد. فناوری تشخیص چهره و حرکت دوربین امنیتی نیز بسیار مهم و کمک کننده است.

اتاق های سرور و نکات نصب دوربین مداربسته در آن

با توجه به اینکه اتاق‌های سرور اغلب بسیار تاریک هستند، باید از دوربین‌هایی با کاهش نویز دیجیتال دو بعدی یا سه بعدی یا نور مادون قرمز استفاده کرد تا بهترین کیفیت تصویر ثبت شود. هر چه اطلاعات مهم تری در سرور های خود نگهداری می کنید، قابلیت های تشخیص چهره و حرکت اهمیت بیشتری می یابند.

Picture4

نکته: اگر تجهیزات ضبط دوربین مداربسته را نیز در این مکان نگهداری می کنید، پروتکل های امنیتی را در این فضا بیشتر رعایت کنید. برای جلوگیری از تشخیص سریع اتاق توسط سارقین، تابلو اتاق سرور را پشت در اتاق سرور نچسبانید!

نصب دوبین مداربسته در ورودی ها و خروجی ها

دوربین های مداربسته باید در تمامی ورودی ها و خروجی های محل کارشما نصب شوند. حتی ورودی و خروجی های پله های اضطراری و هر مکان دیگری که احتمال ورود غیر مجاز وجود دارد.

نکات:  این دوربین ها باید دور از تابش مستقیم منابع نوری نصب شوند تا بتوانند تصاویر واضحی از جزئیات و چهره ها ارائه دهند. دید در شب این دوربین ها نیز اگر در فضای بسته و بسیار کوچک نصب می شوند، نباید از نوع وارم لایت باشند؛ چرا که برگشت نور چراغ های دید در شب وارم لایت، تصویر را محدود می کند. در محیط های باز نیز، دید در شب باید برد بیشتری را پوشش دهد. همچنین بهتر است این دوربین ها به راحتی دیده شده و قابل تشخیص باشند. دوربین های بالت هم گزینه مناسبی هستند؛ زیرا از نظر اندازه بزرگ بوده و هم برای فضای بیرونی مناسب اند و دربرابر آفتاب، باران، برف و گرد و خاک مقاوم هستند.

نصب دوربین مداربسته پارکینگ های ماشین

پارکینگ ها می توانند مکانی محبوب برای سرقت و یا خرابکاری باشند. دوربین های PTZ (Pan Tilt Zoom) اغلب انتخاب خوبی برای نصب در پارکینگ خودرو هستند؛ زیرا درجه بالایی از نظارت را از یک نقطه ارائه می‌کنند و می‌توانند در زمان واقعی، روی پلاک‌های خودرو بزرگ‌نمایی کرده و بر روی آن تمرکز کنند. دوربین های چند سنسوری نیز انتخاب خوبی هستند؛ زیرا می توانند میدان دید تا 360 درجه را ثبت کنند و در شرایط کم نور موثر باشند. می توان در این مکان ها از دوربین های پلاک خوان نیز استفاده کرد که به شما گزارش کاملی از پلاک های عبوری از مقابل دوربین می دهند.

 دوربین مدار بسته در محل مراجعه ارباب رجوع

محل رفت و آمد و مراجعه ارباب رجوع بسته به نوع کسب و کار شما اهمیت زیادی برای نصب دوربین مداربسته دارد. قسمت پذیرش نمونه ای از این مکان هاست که با توجه به ورود افراد مختلف، مستعد بروز اختلاف و مزاحمت است. دوربین‌های مداربسته نصب شده در پذیرش، به تیم حراست برای شناسایی افراد ناشناس یا مشکل ساز کمک می کنند. 

نکات: دوربین های داخلی سقفی، با زاویه دید مناسب و کیفیت تصویر بالا انتخابی مناسب برای نصب در محل های پر رفت و آمد هستند. دوربین های هوشمند نوین مثل دوربین آیمو، به هوش مصنوعی تجهیز شده و می توانند چهره افراد را شناسایی و ثبت کنند.

دوربین های تشخیص چهره در محیط های اداری حفاظت شده

حال که حرف از دوربین تشخیص چهره شد، به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین های تشخیص چهره، در محیط های ادارای یا کمپانی هایی که ورود و خروج افراد در آنها کنترل شده است و ورود افراد ناشناس ممنوع است، بسیار محبوبیت دارند. این دوربین ها چهره افرادی که مجاز به ورود هستند را ذخیره کرده و با ورود افراد ناشناس هشدار می دهند. دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی در ایران عبارت اند از: دوربین مداربسته داهوا، دوربین آیمو، دوربین هایک ویژن و دوربین شیائومی.

Picture5

صندوق ها و یا محل های انتقال پول

اهمیت نصب دوربین مداربسته در این مکان ها محرز است؛ اما یک دوربین بی کیفیت که جزئیات مبالغ پول نقد را نشان نمی دهد، کمک چندانی در این مکان ها نخواهد کرد. کیفیت ضبط تصویر، مهم ترین نکته ایست که در انتخاب دوربین این محیط ها باید در نظر بگیرید. نکته مهم بعدی زاویه نصب دوربین است؛ اصولا بهتر است از دوربین های 360 درجه سقفی استفاده کنید؛ اما یک دوربین مکمل که چهره افراد را ثبت کند نیز مفید است.

نکات تکمیلی خرید دوربین مداربسته برای محیط کار

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که با توجه به ویژگی های متفاوت دوربین های مداربسته، به طور کلی پیش از خرید دوربین مدار بسته از خود بپرسید که چرا این مکان ها به دوربین نیاز دارند و من از دوربین مدار بسته این مکان چه انتظاراتی دارم؟ اهداف نظارتی، امنیتی و تهدیدات مکان مورد نظر من چیست؟

نکته مهم دیگر انتخاب تکنسین نصب با تجربه است که بتواند دوربین ها را در مکان، ارتفاع و زاویه مناسب نصب کند تا بالاترین پوشش منطقه با کمترین تعداد دروبین را داشته باشید. سیستم نظارت از راه دور نیز، یک سرویس مفید نظارتی است که در دوربین های تحت شبکه وجود دارد و می توانید آن را به عنوان یک گزینه مناسب در لیست انتخاب خود قرار دهید.

منبع : خودنویس

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

حسگرهای تشخیص حرکت کمک بزرگی برای مفیدتر و کارآمدتر کردن دوربین های مداربسته هستند. البته تا زمانی که به خوبی کار می کنند!

اگر متوجه تجمع حشرات در اطراف دوربین مدار بسته خود شده اید، به احتمال بسیار زیاد نور ساطع شده از دوربین باعث جذب آنها شده است. وجود این موجودات کوچک می تواند تاثیر گذاری حسگرهای تشخیص حرکت را خنثی کنند. زیرا حرکات مدام حشرات باعث هشدارهای کاذب و شروع به ضبط دوربین مداربسته می شوند.

خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می ‌توانید برای جلوگیری از شروع کاذب ضبط و جلوگیری از سایر مشکلات ناشی از حشرات انجام دهید. برای یادگیری نحوه جلوگیری از فعال سازی حسگرهای تشخیص حرکت دوربین مدار بسته دید در شب، تا انتهای این مطلب با دوربین مارکت همراه باشید.

آیا دوربین های دید در شب حشرات را جذب می کنند؟

به راحتی می توان انبوهی از شاپرک و پروانه را که در تیرهای لامپ و دیگر منابع نوری جمع شده اند مشاهده کرد، اما آیا حشرات جذب نور مادون قرمز نیز می شوند؟

مادون قرمز توسط دوربین های مدار بسته دید در شب ساطع می شود. طبق نتایج تحقیقات، حشرات واقعا جذب نور مادون قرمز می شوند. خوشبختانه، حشرات خیلی کمتر از نور مرئی، جذب مادون قرمز می شوند.

البته، هنوز هم می توانند مانع بزرگی برای اثربخشی کلی دوربین مدار بسته دید در شب باشند. در بسیاری از مدل‌ های دوربین مداربسته، نورهای قرمز کوچک LED های آنها، که همچنین نور مرئی بیش از اندازه کافی برای جذب حشرات ایجاد می‌کند.

چگونه می توان از فعال شدن دوربین مدار بسته توسط حشرات جلوگیری کرد؟

یکی از مشکلات عمده ای که عملکرد دوربین مدار بسته دید در شب را تحت تاثیر قرار می دهد، جذب طبیعی حشرات به سمت نوع ساطع شده توسط دوربین های مداربسته است. در صورت عدم منبع نوری دیگر در آن نزدیکی، احتمال تجمع بیشتر نیز وجود دارد.

چند راه موثر برای رفع این مشکل عبارتند از:

  • لامپ حشره کش

 یک راه بسیار موثر برای از بین بردن حشرات است و با فرض اینکه نور آنها را جذب می کند کار می کند. انتشار یک نور مرئی بسیار قوی باعث می شود حشرات به طور غریزی به سمت آنها هجوم آورند. به محض تماس، آنها دچار برق گرفتگی می شوند و فورا می میرند.

  • دفع حشرات

اگرچه مواد دافع حشرات معمولا به صورت اسپری و رول برای بدن فروخته می شوند، اما هنگام قرار دادن روی اشیا نیز می توانند موثر باشند. می توانید با احتیاط یک لایه سبک از دافع حشرات را روی خود دوربین اسپری کنید، اما مطمئن شوید که لنز و هر شکافی که می تواند منجر به خیس شدن مدار یا آسیب دیدن آن شود را بپوشانید.

  • روشنایی بیرون ساختمان

حشرات بیشتر از مادون قرمز جذب اشکال نور فرابنفش می شوند زیرا خورشید و ماه منابع آن هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، نصب نورپردازی قابل مشاهده در فضای باز جدا از مکان محافظتی شما، یک راه هوشمندانه برای منحرف کردن توجه حشرات است.

 

دیگر مشکلات ناشی از وجود حشرات

زمانی که پای دوربین های مدار بسته در میان باشد، وجود حشرات واقعا آزاردهنده خواهد بود.این موجودات می توانند طیف گسترده ای از مشکلات را بوجود بیاورند. از جمله متداول ترین مشکلاتی که توسط حشرات ایجاد می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کثیف شدن لنز

حضور مکرر حشرات در اطراف دوربین مدار بسته در نهایت تاثیرات منفی خود را بر لنز نشان خواهند داد. بهترین راه تمیز کردن هفتگی لنز دوربین است.

  • تار عنکبوت

برخلاف حشرات بالدار، هیچ اثباتی برای جذب عنکبوت ها به نور وجود ندارد. واقع، آنها به دنبال فضاهای تاریک تر هستند. اما در جایی که طعمه باشد، شکارچی هم حضور دارد.

شاید جالب است بدانید، وجود تار عنکبوت در اطراف دوربین مدار بسته، راهکار خوبی برای کاهش تجمع حشرات به طور طبیعی است. با این حال، اگر مکان آن بر روی لنز باشد، این امر می ‌تواند باعث وضوح تصاویر دوربین را به خطر بیاندازد.

اگر صاحب یکی از انواع دوربین مداربسته دید در شب هستید، پس حتما حداقل یکی از این مشکلات را تجربه کرده اید. اما اجازه ندهید این موارد مانع استفاده از دوربین دید در شب رنگی شود. زیرا با کمک راهکارهای ارائه شده تا میزان زیادی می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

آیا می دانستید تنها با یک تماس می توانید از بروزترین قیمت دوربین داهوا دید در شب رنگی مطلع شوید؟ بله، بهترین مدل دوربین دید در شب رنگی تنها یک تماس با شما فاصله دارد. با دوربین مارکت در تماس باشید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

تمامی خدمات حمل و نقل همانند سیستم های تزریق سوخت، خودروهای خودران، دوربین پلاک خوان، سیستم های حمل و نقل هوشمند ... همگی به لطف هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری امکان پذیر هستند.

نقش فناوری حمل ‌و نقل در پایه و اساس شهرهای پر جمعیت قابل زندگی، کارآمد، قابل مدیریت، ایمن و پایدار است. چنین فناوری هایی را می توان در کاربردهای مختلف در مناطق شهری برای تحرک شهری پایدار مورد استفاده قرار داد. یکی از حوزه‌های کاربردی حیاتی، تشخیص پلاک خودرو یا همان دوربین پلاک خوان است که اطلاعات پلاک‌ ها را از طریق فیلم یا عکس دوربین ‌ها ضبط می‌ کند و خودروها را شناسایی می‌کند.

بیاید در این مطلب، نگاهی گسترده تر به نحوه عملکرد سیستم خودکار دوربین پلاک خوان و چگونگی تشخیص یکپارچه پلاک خودروها توسط بینایی کامپیوتر داشته باشیم. با دوربین مارکت همراه باشید.

سیستم تشخیص دوربین پلاک خوان چگونه کار می کند؟

تنها هدف سیستم خودکار دوربین پلاک خوان تشخیص خودروها با تشخیص شماره پلاک است. این فرآیند تشخیص شماره پلاک به سه بخش شناسایی پلاک خودرو، تشخیص و تقسیم‌ بندی کاراکتر پلاک، و محاسبه OCR (تشخیص نوری کاراکتر) برای ترجمه کاراکترها به محتوای رمزگذاری‌شده، تقسیم می شود.

سیستم تشخیص خودکار دوربین پلاک خوان متشکل از واحدهای ثبت تصویر دیجیتال( مانند مانند دوربین های پرسرعت با فیلترهای IRنرم افزار پلاک خوان ( برنامه کاربردی مانند نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدیو)، پردازنده هایی با قابلیت تشخیص اشیا و کاراکترهای مختلف، الگوریتم های مختلف برای گرفتن اطلاعات از سریع وسایل نقلیه در حال حرکت و قابلیت هشدار برای اطلاع دادن به اپراتورها. سیستم خودکار تشخیص دوربین پلاک خوان به این صورت عمل می کند:

  • شناسایی پلاک خودروی متحرک – شناسایی وسیله نقله در مرحله اول و سپس با استفاده از یک سری تکنیک‌ های دستکاری تصویر، تصویر پلاک خودرو را ضبط، عادی ‌سازی و بهبود می ‌بخشد.
  • شناسایی کاراکتر پلاک شماره - سپس OCR اطلاعات دقیقی مانند حروف اعداد پلاک ها را استخراج می کند.
  • ترجمه کاراکتر پلاک شماره به محتوای رمزگذاری شده – در نهایت، نرم افزار توالی آن کاراکترهای الفبایی را تایید کرده و در قالب متن در پایگاه داده ذخیره می کند.

رویکردهای مبتنی بر بینایی کامپیوتری بکار رفته دوربین پلاک خوان

در مناطق شهری، محیط واقعی ترافیک پیچیده است. در چنین محیطی، تشخیص پلاک خودروها برای مسئولین کار دشواری خواهد بود زیرا کیفیت تصاویر بسیار پایین یا مبهم خواهد بود. در چنین شرایطی، هدف اصلی سیستم خودکار دوربین پلاک شناسایی محل قرارگیری پلاک بر روی بدنه خودرو و خواندن و استخراج پلاک خودرو خواهد بود.

برای شناسایی یکپارچه خودرو، تشخیص دقیق پلاک خودرو الزامی است. ترکیب رویکردهای نوآورانه مبتنی بر بینایی کامپیوتری می تواند به دستیابی به اهداف اعلام شده کمک کند. برخی از این رویکردها عبارتند از:

  • الگوریتم تشخیص شی با استفاده از آبشار (Haar)
  • الگوریتم آشکارساز چند باکس تک شات SSD))
  • الگوریتم هیستوگرام گرادیان های جهت دار HOG))
  • الگوریتم شبکه های عصبی کانولوشنال مبتنی بر منطقه R-CNN))
  • الگوریتم شما فقط یکبار نگاه می کنیدYOLO))
  • الگوریتم پیشنهاد منطقه متنی
  • الگوریتم پردازش زبان طبیعی

از دو رویکرد آخر برای استخراج متن از پلاک خودرو استفاده می شود.

نتیجه

سیستم خودکار دوربین پلاک خوان به یک فناوری بالغ تبدیل شده است و به طور گسترده در برنامه های مختلف در خدمت شناسایی، بومی سازی و تشخیص خودرو استفاده می شود. این فناوری بینایی رایانه ای نظارت عکاسی را ضبط می کند و این ظرفیت را مدیون تبدیل داده های نوری از تصاویر به اطلاعات دیجیتال قابل شناسایی در سناریوهای بلادرنگ است. در واقع، این فناوری خدمات شناسایی و پارکینگ خودرو را با درک آسان، مقرون به صرفه، بهتر، سریع تر، بدون لمس و بدون اصطکاک ارائه می دهد.

از خودکار سازی وظایف گرفته تا مدیریت فضا، بهبود تحرک افراد و کالاها، کاهش تراکم ترافیک و مدیریت موثر حوادث، سیستم خودکار دوربین پلاک خوان مزایای بی ‌شماری را ارائه می‌دهد. برای خرید، نصب و راه اندازی یک دوربین پلاک خوان با کارشناسان ما در دوربین مارکت تماس بگیرید.

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

دوربین تحت شبکه بهتر است یا آنالوگ؟

دوربین تحت شبکه بهتر است یا آنالوگ؟

اگر تاکنون برای خرید دوربین مداربسته اقدام کرده اید و اطلاعات کافی درباره تکنولوژی های آن نداشته اید، احتمالا برای انتخاب گیج شده اید و نتوانسته اید انتخاب مناسب تر را بین تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه (IP)تشخیص دهید؛ نگران نباشید با خواندن این مقاله به راحتی می توانید تشخیص دهید کدام دوربین مداربسته برای شما مناسب تر است. برای این منظور ابتدا این دو سیستم را معرفی کرده و سپس یک برند مناسب برای هر دو نوع با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت مناسب موجود در بازار ایران به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دوربین آنالوگ چیست؟

تکنولوژی آنالوگ تکنولوژی قدیمی تر دوربین های مدار بسته و در واقع نسخه اولیه آن است؛ اما هنوز به دلایلی برای برخی افراد محبوبیت دارد. البته همین تکنولوژی نیز به مرور زمان امروزی تر شده و کیفیت و کارایی بیشتری پیدا کرده است. این دوربین ها از کابل های مخصوصی به نام کواکسیال (انتقال سیگنال های ویدیویی) برای انتقال تصویر استفاده می کنند. دستگاهی که برای دریافت و نگهداری تصاویر در این نوع تکنولوژی استفاده می شود در اصل dvr نام دارد؛ اما به علت کمیابی، اغلب از دستگاه های مشترک با تکنولوژی ای پی (که در ادامه توضیح خواهیم داد) به نام xvr استفاده می شود که ورودی هر دو کابل را دارد. قیمت این دوربین های آنالوگ از نوع تحت شبکه (IP) مقرون به صرفه تر است؛ اما بسیاری از امکانات جدید مثل امکان تماشای تصویر از راه دور را ندارد. دوربین های آنالوگ جدید، امکان ذخیره سازی تصاویر به صورت دیجیتال را دارند؛ اما نمی توانند به اندازه قابل توجهی کیفیت تصویر را ارتقاء دهند.

آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه اما تکنولوژی نوین دوربین های مداربسته هستند؛ با ورود اینترنت به عرصه تکنولوژی، راه بهتری برای انتقال تصاویر با کیفیت و سرعت بهتر پیدا شد، آن هم انتقال تصویر از طریق کابل های شبکه بود. البته با پشروی بیشتر فناوری اینترنت در عرصه تجهیزات امنیتی، امروزه دوربین ها تصاویر را به صورت وایرلس یا بیسیم و از طریق امواج اینترنت انتقال می دهند. هزینه کابل کشی برای این دوربین ها نسبت به دوربین های آنالوگ کمتر بوده و دستگاه ضبط NVR یا XVR برای ضبط تصاویر این دستگاه ها مناسب است. نصب این دوربین ها بی دردسر تر می باشد و می توان تصاویر آنها را از راه دور و به راحتی مشاهده کرد. همچنین اغلب فناوری های هوش مصنوعی نیز توسط کمپانی های معتبری چون دوربین داهوا ، هایک ویژن و شیائومی در دوربین های تحت شبکه این برند ها طراحی می شود.

مقایسه دوربین آنالوگ و تحت شبکه

مقایسه قیمت: قیمت دستگاه دوربین های آنالوگ ارزان تر بوده اما از نظر کابل کشی و نصب هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کنند؛ در مقابل دستگاه های تحت شبکه گران تر بوده و به علت استفاده از سوئیچ، هزینه سیم پایین تری دارند. در مجموع باید گفت از لحاظ هزینه، دوربین های آنالوگ ارزان تر تمام می شوند.

مقایسه امکانات: در یک کلام دوربین های تحت شبکه امکانات بیشتری ارائه می کنند. جابجایی راحت دوربین های تحت شبکه بی سیم، کیفیت ضبط، تشخیص حرکت، ضبط صدا بدون نیاز به تجهیزات جانبی و ... همه مختص دوربین های IP هستند.

مقایسه کیفیت: حتی با وجود ورود نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ از سال 2023 این دوربین ها تا کیفیت 4K نیز تصویر ارائه می کنند؛ اما همچنان دوربین های ای پی انتخاب مناسب برای کیفیت تصویر بالا هستند و تا 24 مگاپیکسل رزولوشن دارند.

مقایسه امنیت: تصاویر دوربین های آی پی قابل رمز گذاری هستند؛ اما در دوربین های آنالوگ به دلیل انتقال تصاویر از طریق کابل این امکان وجود ندارد و یا بهتر بگوییم اصلا نیاز نیست؛ چون این دوربین ها قابل هک نیستند. اما در مقابل به راحتی از طریق کابل می توان ضبط تصاویر را قطع کرد. البته به عنوان مثال، داهوا به عنوان یکی از کمپانی های معتبر، دوربین تحت شبکه داهوا را با رمزگذاری های پیشرفته تولید می کند که احتمال هک دوربین های IP را نزدیک به صفر کرده و از این بابت نگرانی ای وجود ندارد.

بهترین برند دوربین مداربسته در ایران

در ایران چه بخواهید دوربین تحت شبکه تهیه کنید چه آنالوگ، احتمالا همان برندی را انتخاب می کنید که در اروپا و آمریکا ممکن است انتخاب شود؛ چرا که بهترین کمپانی های مربوط به تجهیزات امنیتی، متعلق به کشورهای چین و ژاپن هستند که در ایران به راحتی و ارزانی در دسترس می باشند؛ کمپانی های کاربلدی چون هایک ویژن، داهوا و شیائومی. البته برای خرید دوربین های داهوا یا برندهای دیگر بهتر است از نمایندگی هایی که گارانتی های معتبر ارائه می دهند، تجهیزات امنیتی خود را تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل یا خرابی به راحتی آن را حل کرده و یا دوربین و دستگاه خود را تعمیر کنید. این مقاله از مقاله ای مشابه در سایت فروش دوربین مدار بسته دوربین مارکت وام گرفته شده است.

منبع: خودنویس

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

لوگو که در فارسی به معنی نشانواره ترجمه شده است؛ در کاربرد نیز به همین اصالت اشاره دارد. لوگو نشانی از شرکت و فعالیت شماست که شما را به مخاطبان هدف معرفی می کند. هر لوگو شامل نماد هایی ویژه است که می تواند هدف فعالیت شما بر همگان مبرهن سازد. لوگو ها با استفاده از نماد های گرافیکی و نوشتاری ایجاد می شوند. لوگو می تواند اسم شرکت شما با شیوه و فونتی خاص یا تصویری منحصری به قرد از فعالیت در نظر مخاطبانتان باشد. تعرفه طراحی لوگو حرفه ای با توجه به پیچیدگی ها و نوع آن تعیین می شود. مسلما در این تعیین این تعرفه ها، قیمت لوگو تایپوگرافی و نوشتاری پایین تر از مدل های دیگر است؛ دقیقا به همین دلیل که از پیچیدگی پایین تری برخوردار است؛ لذا می توان گفت که قیمت طراحی لوگو با پیچیدگی و ایده ای پشت طراحی آن بوده، رابطه مستقیم دارد.

لوگوهای تصویری خواه ناخواه پیچیدگی بیشتری دارند. برای دریافت معانی از دل یک لوگوی تصویری، زمان و فکر بیشتری لازم است. طراح حرفه ای لگوهای تصویری ساعت ها فر می کند و ایده های خود را در نرم افزار های حرفه ای گرافیکی پیاده می کند و در نهایت به خلق یک هویت بصری منحصر به فرد برای برند ها می رسد.

طراحی لوگوهای تصویری را حتما با حرفه ای ها تجربه کنید. لوگوی شما باید بتواند معنی فعالیت شما را نشان دهد و نمایش یک تصویر ساده یا نمادی بی معنی از فعالیت، می تواند تمام مسیر فعالیت شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما از لوگوی برند خود در تمام ابعاد مارکتینگ استفاده خواهید کرد و توجه به این امر به تنهایی باعث می شود که دقت کافی در انتخاب طراح و لوگوی حرفه ای خود را داشته باشید.

لوگو در بازاریابی و تبلیغات، در بخش آنلاین فعالیت و در بخش آفلاین همراه شما در مارکتینگ خواهد بود. هر جا برای ارائه بروید، باید لوگوی خود را مانند شناسنامه ی کاری خود به همراه داشته باشید. طراحی لوگو تصویری را به ما بسپارید و ببینید که چه شناسنامه معتبری توسط تیم طراحان حرفه ای ما برای برند شما تنظیم خواهیم کرد. طراحی لوگوی توسط طراحان حرفه ای همیشه شما را یک قدم جلوتر از رقبایتان نگه می دارد و این فوق العاده است.

برای دیدن نمونه کارهای مجموعه نهان و نیز سفارش طراحی لوگو می توانید به وبسایت نهان استدیو مراجعه کنید و نمونه کارهای حرفه ای طراحان را در انواع و سبک های مختلف مشاهده نمایید و سپس با بررسی تعرفه های طراحی، لوگوی مد نظر خود را سفارش دهید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مرجع خبر: noktenevis

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

به زبان ساده، مشتری بالقوه در بازاریابی مشتری است که از محصول یا خدمات شما خرید یا استفاده فعال دارد. معمولا مشتریان بالقوه در صورت رضایت از برند به مشتری وفادار تبدیل می شوند؛ چراکه نیاز آن ها به برند تداوم دارد. در مقابل این مفهوم، مشتری بالفعل برای برند ها وجود دارد. مشتری بالفعل کیست؟

مشتری که بیننده فعالیت های شماست، خریدی ندارد یا از خدمات شما استفاده نمی کند؛ مانند یک روح، فعالیت های شما را رصد می کند. اما سوال اینجاست که داشتن این نوع مشتری برای برند خوب است یا بد؟ مشتری بالفعل برای برند، صرفا بد و منفی نیست؛ بلکه جنبه های مثبتی نیز دارد. بارزترین و مهم ترین جنبه مثبت مشتری بافعل برای هر برند این است که مشتری در صورت احساس نیاز به محصول یا خدمات برند، در میان تمام رقبا، شما را انتخاب کند؛ لذا با انجام اقداماتی می توان مشتری بالفعل را به مشتری بالقوه و در نهایت به یک مشتری وفادار برای برند تبدیل کرد.

تقریبا تمامی اهداف و اقدامات در بازاریابی و برندینگ به این هدف منتهی می شوند، ساختن و داشتن مشتری های وفادار؛ زیرا در نهایت این مشتری های وفادار هستند که می توانند برند و فعالیت شما را در دل جامعه و بازار زنده و پویا نگه دارند. اصلا فرض کنیم که تمام افراد جامعه در همه رده های سنی مشتری برند شما بوده اند و حداقل یکبار از محصول یا خدمات شما استفاده کرده اند. اگر هیچ مشتری و فردی به برند شما وفادار نشود، چه اتفاقی می افتد؟ بعد از تمام شدن افراد جامعه، برند شما مرده است، چون دیگر کسی نیست!

اما اگر حتی یک نفر به برند شما وفادار شود، همان یک نفر می تواند چرخه حیات را برای برند شما حفظ کند. لذا در مباحث بازاریابی اهمیت داشتن مشتری وفادار برای برند بسیار بالاست.

چگونه می توانیم مشتری های وفادار برای برند داشته باشیم؟

برای داشتن مشتری های وفادار لازم است که در ذهن کاربران بدرخشید. ماندگاری در ذهن می تواند منجر به مراجعه کاربر به محصول یا خدمات ما در زمان احساس نیاز شود. پس باید به اقداماتی فکر کرد که می تواند ما را در ذهن مشتری هایمان ماندگار کند. مثلا دادن تخفیف برای خرید های بعدی، می تواند مشتری را که یکبار برند شما را انتخاب کرده است، به خرید مجدد تشویق کند.

انسان ها ذاتا حافظه بصری قوی تری دارند و تصاویر و نماد ها و رنگ ها اینطور چیزا بیشتر در ذهنشان می مانند تا متون و حروف. پس یکی دیگر از راه هایی که می توان به واسطه آن به ایجاد وفاداری در مشتریان امیدوار بود، انجام کارهای بصری حرفه ای و قوی است؛ مثلا طراحی لوگو حرفه ای ، بسته بندی شکیل و جذاب برای محصولات، بنر های تبلیغاتی جذاب و رنگارنگ.

بنظر شما چه راه های دیگری که می تواند به ماندگاری بیشتر برند شما در ذهن مشتریان کمک کند؟ در ویرگول برایمان بنویسید.

منبع: ویرگول

  • armin moghim
  • ۰
  • ۰

به دلیل سهولت استفاده و ویژگی های کاربردی و راحتی همچون ذخیره سازی ابری و اعلان های هشدار، استفاده از دوربین های مداربسته بی ‌سیم به دوربین ‌های باسیم ترجیح داده شده اند. اما عملکرد مبتنی بر باتری‌ دوربین های مداربسته بی سیم ممکن است کمی اذیت کننده باشند.

اینکه هر چند وقت یک بار کاربران مجبور به شارژ دوربین مداربسته هستند، در وهله اول بستگی به نحوه عملکرد دوربین امنیتی بی ‌سیم دارد. اگر شما هم یکی از کاربران دوربین های مداربسته بی سیم هستید، پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

چه  زمان دوربین مدار بسته بی سیم را شارژ کنیم؟

بهترین زمان شارژ دوربین مداربسته بی سیم با توجه به میزان استفاده از دوربین، ظرفیت باتری، تنظیمات دوربین مداربسته ، دما، سیستم عامل و ... متفاوت خواهد بود. از طرفی ظرفیت باتری در مدل های مختلف دوربین بی سیم به طور چشمگیری متفاوت است. بعنوان مثال در دوربین دام داهوا که برای محافظت از مناطق داخلی به کار برده می شود، از باتری های با دوام بالا استفاده شده است.

اما به طور کلی، هر دوربین مداربسته بی سیم باید بین هر 1 تا 6 ماه شارژ شود. دوربین‌ های مداربسته با باتری بی ‌سیم در مناطق پرترافیک ممکن است هر دو تا سه ماه یک بار نیاز به شارژ مجدد داشته باشند. سیستم‌ های دوربین با باتری ‌های کم ظرفیت ممکن است فقط برای چند هفته کار کنند و شارژ مکرر آن ضروری باشد. سایر دوربین های مداربسته بی سیم منبع تغذیه خود را از اتصال به برق تامین می کنند. به عبارتی، نیازی به "شارژ" ندارند.

شارژ دوربین مداربسته بی سیم، چقدر طول می کشد؟

مدت زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد یک دوربین مداربسته بی سیم بین 2 تا 10 ساعت خواهد بود. دوربین هایی که به شارژ مکرر نیاز دارند سریعتر نیز شارژ می شوند. در حالیکه، زمان شارژ دوربین های مداربسته با باتری دوام بالا که برای چندین ماه فعالیت کفایت می کنند، بسیار بیشتر طول خواهد کشید، مخصوصا وقتی برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت دیگر، شارژ اولیه باتری آنها زمان زیادی خواهد برد.

یک تفکر اشتباه درباره شارژ مجدد دوربین های مداربسته بی سیم وجود دارد، و آن هم درباره روش شارژ آنها است. " بی سیم" بودن این دوربین ها به روش انتقال داده ها اشاره دارد، نه نحوه تغذیه یا شارژ آنها. بنابراین نباید انتظار داشت که بصورت وایرلس نیز شارژ شوند!

مانند اکثر مدل های بی سیم دوربین برند داهوا، دوربین های بی سیم متعددی پلاگین هستند، به این معنی که نیازی به شارژ ندارند. برخی دیگر، مانند مدل های قدیمی تر داهوا، تا زمانی که به صورت دوره ‌ای شارژ شوند یا باتری آن ‌ها تعویض شود، بدون سیم استفاده می‌شوند. اگر هنوز درباره نحوه صحیح شارژ دوربین مداربسته بی سیم خود سوال دارید، از کارشناسان دوربین مارکت کمک بگیرید.

منبع: برنامه نویس

 

  • armin moghim