تجارت

  • ۰
  • ۰

در گرافیک از هر چه بگذریم، از رنگ ها نمی توان گذشت. همه ی رنگ ها احساس دارند، همه ی رنگ ها در درون خود معانی مختلفی دارند که باید به آن ها توجه کرد. اما روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو به چه معناست؟ آیا همه ی طراحان به معانی رنگ ها توجه می کنند؟ در همین ابتدا بگویم که سفارش طراحی لوگو در استدیو نهان با توجه به تمامی مشخصات ساخت لوگوی مدرن و منحصر به فرد در راستای ساخت هویت برای برند ها انجام می شود. پس حتما قبل از خواندن ادامه این مطلب، با مشاوران مجموعه نهان ارتباط بگیرید.

و اما رنگ و لوگو، دو عنصر جدانشدنی که مرتبط که هرکدام به دیگیری معنا می بخشد. رنگ ها در هر جا که به کار برده شوند، پیام ها را منتقل می کنند، احساسات را بر می انگیزانند و به چیزهای عادی و روزمره، درخشندگی می بخشند. لوگوها به عنوان شناسنامه بصری هر برند شناخته می شوند باید بتوانند اصالت و رسالت برند خود را سمع و بصر بینندگان و شنوندگان خود برسانند. ترکیب رنگ و لوگو می تواند انتقال پیام را به بینندگان و مخاطبان شما آسان تر کند.

هر رنگ معنی خاصی را با خود حمل می کند، زرد روشن بینانه است، قرمز محرک هیجانات است، آبی معتمد و آرامش بخش است، طوسی باعث برقراری تعادل می شود و همینطور رنگ های دیگر همگی معناهایی ثابت مانند قوانین نانوشته در ذهن تمامی ما دارند.  مثلا برندهایی که می خواهند لبخندی بر لبان مخاطبان خود ایجاد کنند، از رنگ زرد استفاده می کنند و یا اکثر برندهای فست فود و مواد غذایی برای تحریک اشتهای مشتریان، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کرده اند.

تماشای لوگو معمولا بین 1 تا 10 ثانیه از وقت مشتری و مخاطب شما را اشغال می کند و لوگویی برنده است که در همین مدت کم بتواند نظرات و توجهات بسیاری را به خود جلب کند. سفارش طراحی لوگو ارزان یا گران فرقی نمی کند؛ باید شناسنامه ی کاملی از برند شما را به مشتریانتان ارائه دهد.

قبل از این که اقدام به سفارش طراحی لوگو کنید، فکر کنید و در مورد لوگو ها و عناصری مهمی که می تواند یک لوگوی حرفه ای برای برند شما به وجود بیاورد، تحقیق کنید. صرف این که آبی یا قرمز رنگ مورد علاقه شماست، نمی تواند بهترین رنگ برای لوگوی برند شما باشد و ممکن است معنای مستطع از رنگ مورد علاقه شما با معنا و پیامی که لوگوی شما حامل آن است، متفاوت باشد. اگر دوست دارید نکات بیشتری از یک لوگوی حرفه ای بخوانید، مطالب نهان استدیو را از دست ندهید.

  • ۰۲/۰۷/۲۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی