تجارت

  • ۰
  • ۰

دزدی، قتل، مزاحمت و آسیب به اموال، چالش هایی هستند که ممکن است هر فردی در زندگی خود یک بار با آن مواجه شود. گسترش این جرائم در فضاهای مختلف در طول زمان باعث شده است که افراد به دنبال روش های مختلفی برای تامین امنیت باشند. تکنولوژی هم در این زمینه کمک بزرگی به انسان ها کرده است و با ابداع تجهیزاتی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر، امکان آسودگی خاطر و ارتقاء امنیت را در محیط های مختلف فراهم کرده است.

دوربین های مداربسته اولین و جامع ترین راه حل برای افزایش ایمنی هر فضا هستند که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده اند و حالا با فناوری های مختلف و اشکال متنوع در بازار موجود هستند. در ادامه نگاهی به این دوربین های جذاب و کاربردها و مزایای آنها می اندازیم و سپس برخی از اجزایی که در یک سیستم کامل امنیتی مورد نیاز هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.

دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

عملکرد اصلی دوربین مداربسته، تصویربرداری و انتقال تصاویر است؛ با این تفاوت که این دوربین ها با تکنولوژی های پیشرفته امنیتی ادغام شده اند تا بتوانند با دقت بیشتری بر محیط نظارت کنند و امنیت را به سطح بالاتری ببرند.

تصاویر دوربین هم به صورت زنده و هم به صورت ضبط شده در اختیار افراد قرار دارد و بر این اساس، می توان از این تصاویر برای اهداف متفاوت استفاده کرد. پخش زنده محیط از طریق دوربین های امنیتی، باعث می شود تا پیش از وقوع هر حادثه و یا خطر از شرایط غیرعادی محیط مطلع شوید و برای پیشگیری اقدام کنید؛ این مساله کمک بزرگی به افراد در زمان شب و یا در غیاب خود در محیط می کند.

تصاویر ضبط شده دوربین که در هارد دوربین مداربسته ذخیره می شوند، یکی دیگر از مزیت های این تجهیزات است که به عنوان یک مدرک معتبر برای مراجع قانونی شناخته می شود. اگر جرمی در محیط و یا هر گونه تنشی رخ دهد، این تصاویر مدارکی هستند که می توانند وقوع این تخلفات را اثبات کرده و یا به دستگیری مجرمان به پلیس کمک کنند.

آشنایی با اجزای یک سیستم امنیتی

علاوه بر دوربین مداربسته، اجزای دیگری نیز در یک سیستم امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند که از میان آنها می توان به دستگاه ذخیره سازی تصاویر، هارد دوربین، نمایشگر و سیم و کابل ها اشاره کرد که هر کدام برای عملکرد کامل این سیستم ضروری هستند.

دستگاه ذخیره سازی تصاویر: دستگاه های NVR، DVR و XVR فضاهای ذخیره سازی تصاویر دوربین هستند که از هارد دوربین مداربسته برای نگه داری تصاویر استفاده می کنند. بر اساس نوع دوربین، نوع دستگاه ضبط کننده نیز متفاوت است؛ بنابراین انتخاب نوع هارد نیز بر این اساس متفاوت خواهد بود. راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته را می توانید در این مقاله از سایت دوربین مارکت مطالعه کنید.

نمایشگر: این قسمت، بخش انتهایی خروجی تصاویر دوربین می باشد که از راه های مختلفی ممکن است. گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر و تجهیزات دیگری که قابلیت پخش تصاویر را دارند، می توانند به عنوان نمایشگر دوربین مورد استفاده قرار بگیرند. این انتقال می تواند هم با استفاده از اتصال دستگاه ذخیره سازی با سیم به کامپیوتر و هم با استفاده از اینترنت انجام شود. فناوری ساخت دوربین که شامل دوربین تحت شبکه و آنالوگ است، تعیین کننده نوع انتقال این تصاویر می باشد.

خرید دوربین های امنیتی با قیمت مناسب

ابتدا برند مورد نظر خود را از میان شرکت های معتبر انتخاب کنید؛ سپس با مراجعه به یک فروشگاه آنلاین و حضوری شناخته شده، بهترین دوربین را بر اساس بودجه و اهداف خود انتخاب کنید. در این صورت هم از اورجینال بودن محصول و هم قیمت مناسب آن مطمئن خواهید بود.

  • ۰۲/۰۵/۲۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی