تجارت

  • ۰
  • ۰

بلبرینگ های ساده در کجا استفاده می شوند؟ چه زمانی باید از بلبرینگ های ساده فلزی و چه زمانی از پلاستیک استفاده کرد؟ به سختی می توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد. بازار بلبرینگ وسیع و پیچیده است و هر روز یک تولید کننده محصولی جدید عرضه می شود که محدودیت های کاربردی را تغییر و مزایای جدید ارائه می دهد.

بلبرینگ های ساده، یکی از پرکاربردترین بلبرینگ های موجود در بازار است که هر تولید کننده سعی دارد تا بیشتر بخش فروش آن را تصاحب کند. جایگاه بلبرینگ های ژاپنی، آلمانی و سوئدی بر جهان بلبرینگ با ورود بلبرینگ چینی، رقیبی تازه نفس، کمی متزلزل شده است. اما همچنان نبض بازار را در دستان خود دارند.

دیجی برینگ در این مطلب با ارائه چند نمونه بلبرینگ کاربردی به بررسی مزایا و معایب آنها خواهد پرداخت. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع بلبرینگ: تک یا چند جزئی؟

در اصل دو نوع بلبرینگ وجود دارد. بلبرینگ های چند جزئی (بالبرینگ، بلبرینگ غلتکی سوزنی، بلبرینگ مخروطی) و بلبرینگ های ساده که از اجزای متعددی تشکیل شده ‌اند، اما یک قسمت واحد را تشکیل می ‌دهند.

طراحی ساده آنها نیز یک مزیت نسبت به سایر انواع بلبرینگ به شمار می رود. بلبرینگ های ساده باعث صرفه جویی در فضای نصب و وزن می شوند. نقطه ضعف اصلی در مقایسه با بلبرینگ های مخروطی یا غلتکی ضریب اصطکاک نسبتا بالا است. این بدان معنی است که آنها ممکن است نیروهای محرک مورد نیاز را افزایش دهند و با توجه به سرعت های بالا و بارهای سنگین، ممکن است سریعتر گرما تولید کنند.

بلبرینگ های ساده در چه صنایعی استفاده می شوند؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا، بلبرینگ های ساده در هر جایی که چیزی باید حرکت کند، استفاده می شود. این کاربردها از لولاهای ساده روی دریچه تعمیر و نگهداری گرفته تا کمک فنر در دوچرخه های کوهستانی تا بلبرینگ های پیستونی در موتورها را شامل می شود. بنابراین هیچ چیز در زندگی روزمره ما بدون بلبرینگ های ساده کار نمی کند.

جایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: وسایل نقلیه

صدها بلبرینگ ساده در هر وسیله نقلیه ای نصب می شود. نه تنها در محفظه موتور، بلکه در سیستم تعلیق چرخ ها، سیستم های فرمان، پمپ ها، ترمزها، پدال ها و صندلی ها. اکثر این برنامه ها به دقت، عملکرد بی صدا، وزن کم و البته به حداقل رساندن هزینه نیاز دارند. اما بسته به کاربرد خاص، ممکن است الزامات دیگری نیز وجود داشته باشد.

جایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک شامل تعداد تقریبا نامحدودی از کاربردهای مختلف بلبرینگ ساده است. همانطور که برای هر کار ممکن ماشینی وجود دارد، از ماشین پرکن بطری، که در آن بلبرینگهای ساده نازل های پرکننده را هدایت می کنند، تا منحرف کننده های تسمه نقاله تا بوش های بلبرینگ در زنجیره های محرک. نمایه های برنامه به نسبت متفاوت هستند.

جایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: فناوری پزشکی

از بلبرینگ های ساده در فناوری پزشکی نیز استفاده می شود. کاربردها از مکانیسم های تنظیم در مبلمان و تجهیزات پزشکی گرفته تا پشتیبانی بلبرینگ در پمپ های شلنگ و دستگاه های دیالیز را شامل می شود. الزامات مکرر عبارتند از تمیزی، عملکرد بی صدا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و سازگاری با بدن انسان.

جاهایی که از بلبرینگ های ساده استفاده می شود: ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی

ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات ساختمانی اغلب مشاغل بسیار سختی دارند. قطعات متحرک بیل مکانیکی، تراکتور و انواع ماشین های خاکورزی و کشت در مزارع تحت بارهای بسیار سنگینی قرار می گیرد. خاک، گرد و غبار، باران و برف به ویژه بر روی موادی که در برابر خوردگی مقاوم نیستند، سخت هستند.

بلبرینگ های ساده در کجا استفاده می شوند؟ هر کجا!

اینها تنها چند زمینه کاربردی برای بلبرینگ های ساده هستند. آیا می دانستید که پنل های خورشیدی در بیابان از بلبرینگ های ساده برای دنبال کردن مسیر خورشید استفاده می کنند؟ و آیا می‌دانستید که بدون بلبرینگ های ساده، ماشین ظرفشویی شما نه می‌ تواند از آب استفاده کند و نه می‌ تواند پمپاژ کند؟ در یک کلام، بلبرینگ های ساده همه جا هستند!

با این همه کاربرد گسترده، عجیب نیست که اشخاص کمی می داند بلبرینگ های ساده چی هستند؟ بازارهای جهانی پر از بلبرینگ ژاپنی، بلبرینگ چینی، بلبرینگ آلمانی و... شده است. اما کدام بلبرینگ ساده برای برنامه کاربردی شما مناسب تر است؟ برای فهمیدن جواب این سوال، با کارشناسان دیجی برینگ تماس بگیرید.

  • ۰۲/۰۶/۲۱
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی