تجارت

  • ۰
  • ۰

 خبرگزاری آریا- دوربین مدار بسته دارای سیستم های مختلفی میباشد که یکی از آن ها دوربین مداربسته بی سیم است در این مقاله از دوربین مارکت درباره ی دوربین مدار بسته بی سیم توضیحاتی داده شده است.

دوربین مدار بسته بی سیم اطلاعات تصاویر را از طریق انتقال بی سیم به گیرنده ارسال می کنند. اما توجه داشته باشید که دوربین همچنان نیاز به برق داشته، و برق آن تنها از طریق منبع تغذیه و کابل برق تامین می شود.

دوربین های مداربسته بی سیم به صورت کلی در دو دسته بندی جای می گیرند و تکنولوژی بکار رفته برای انتقال اطلاعات در هر کدام از این دو دسته با هم متفاوت هستند:

دوربین مدار بسته بی سیم آنالوگ

دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه  

دوربین مدار بسته بی سیم آنالوگ :

انتقال اطلاعات و تصاویر در دوربین های آنالوگ بیسیم از طریق تبدیل سیگنال تصویر به سیگنال های رادیویی انجام می گیرد. در حال حاضر استفاده از این دوربین ها تقریبا منسوخ شده است، زیرا در عین حال که کارکردی ساده و قیمتی ارزان دارند دارای معایب بسیاری هستند.

دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه :

دوربین مدار بسته بی سیم تحت شبکه همانند دوربین های کابلی تحت شبکه میباشد . با این تفاوت که این دوربین ها نیاز به کابل برای انتقال تصویر ندارند و فقط میبایست آن ها را به برق متصل نمود و دستگاه از طریق پروتکل وای فای تصاویر دوربین را نیز دریافت میکند . این مدل از دوربین مدار بسته بیشتر در مکان هایی استفاده میشود که امکان کابل کشی وجود ندارد یا مسیر کابل کشی صعب العبور است . مراحل نصب این دوربین ها دقیقا مانند باقی دوربین های مدار بسته میباشد و تفاوت چندانی وجود ندارد.

یکی از مزایای مهم دوربین های مدار بسته بی سیم برای اماکنی هست که بنا به دلایلی بعد از چند وقت نیاز به جا به جایی دوربین مدار بسته میباشد که در دوربین های مدار بسته کابلی حتما باید نیروی متخصص این کار را انجام دهد اما این مدل از دوربین ها نیازی به افراد متخصص نیست و همه ی افراد قادر به جا به جایی دوربین ها هستند .

یکی از مشکلاتی که امکان دارد در دوربین مدار بسته بیسیم با آن مواجه شویم این است که با توجه نوع مصالح استفاده شده در ساختمان  امکان دارد امواج به درستی در محیط پخش و قابل دریافت توسط دستگاه نباشد ولی نگران این مسئله هم نباشد در صورت بروز همچین مشکلی میتوان از یک اکسس پوینت استفاده کرد که باعث تقویت امواج میشود و شما قادر خواهید بود که بدون استفاده از کابل تصاویر را مشاهده کنید .

یکی از دغدغه هایی که بعد از شنیدن دوربین مدار بسته بی سیم وجود دارد این است که امکان هک شدن این دوربین ها بالا است ولی برخلاف تصور اکثر مردم این سیستم از امنیت بالایی برخوردار است که میتوان راه های نفوذ پذیری افراد ناشناس را به کلی بست .

یکی دیگر از سوال هایی که از طرف کاربران مطرح میشود این است که برای استفاده از دوربین های بی سیم نیاز به اینترنت است که جواب آن خیر میباشد و برای ارتباط بین دستگاه و دوربین ها نیاز به اینترنت نیست و از شبکه ی محلی خودشان برای تبادل اطلاعات استفاده میکنند .

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم نسبت به دوربین مداربسته کابلی :

  • نصب و راه اندازی این مدل از دوربین ها بسیار راحت تر بوده و نیاز به مهارت خاصی نمیباشد.
  • در بسیاری از مدل های دوربین های بی سیم امکان مکالمه ی دو طرفه وجود دارد به این صورت که هم میتوانید صدای محیطی که دوربین را نصب کرده اید را بشنوید و هم این که در هر جا اگر صحبت کنید صدا در محل نصب دوربین ها پخش میشود .
  • در بسیاری از مدل ها درگاه کارت حافظه دارند که میتوان از حافظه ی Micro SD استفاده نمود.
  • دارای سنسور حرکتی هستند و این قابلیت را دارد که سوژه را تعقیب کند .

یکی دیگر از امکاناتی که دوربین های بی سیم دارا میباشد ، دید در شب آن است که با استفاده از سنسور مادون قرمز این امکان را نیز برای کاربر فراهم میسازد که در تاریکی مطلق بتوانید تصاویر محیط خود را مشاهده کنید.  نکته ی قابل توجه این است که در نزدیکی دوربین مدار بسته ای که نصب شده است نباید شی سختی وجود داشته باشد به این دلیل که از دوربین امواج  مادون قرمز ساطع میشود و به اولین شی سختی که برخود کند نور آن را بازتاب میکند و محیط را تا همان شی روشن میکند و شما میتوانید تا آن نقطه را مشاهده کنید.

در حالت کلی دوربین مدار بسته از نظر کیفیتی و پردازش تصویر به سه دسته تقسیم میشود :

  • دوربین های یک مگا پیکسل که به آنها دوربین های HD میگویند .
  • دوربین های دو مگا پیکسل که به آنها دوربین های Full HD میگویند .
  • دوربین های چهار مگا پیکسل که به آنها دوربین های 4K میگویند.

که با توجه به مکان نصب شما و حساسیت محیط  میتوان هر کدام از این سه مدل را انتخاب نمایید.

از دوربین مداربسته بی سیم میتوانید در ادارات ، مکان های تجاری و اداری ، منازل مسکونی و کلیه مکان هایی که امکان کابل کشی وجود ندارد استفاده نمود .

در این مقاله سعی شد دوربین مدار بسته بی سیم و نکات خرید دوربین مداربسته  بیسیم به صورت مختصر بازگو شود ولی بهتر است برای نتیجه مطلوب محیط نصب کارشناسی شود . برای این منظور و دریافت کارشناسی و مشاوره رایگان و خرید دوربین مدار بسته به وبسایت دوربین مارکت به نشانی www.doorbinmarket.com  مراجعه یا با شماره تلفن 02191015108 تماس بگیرید.

منبع  : آریا نیوز

 

  • ۹۹/۰۲/۱۶
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی