تجارت

  • ۰
  • ۰

کاردستی کودکانه

فواید کاردستی کودکانه چیست؟ و چرا باید به آن توجه کرد؟

به چیزی که چشم، فکر و دست کودک در ساخت آن نقش دارند و نمایان کننده تفکر و خیال کودک است کاردستی گفته می شود کاردستی کودکانه می تواند شبیه سازی یکی از موجودات یا اجسام واقعی اطراف کودک باشد یا نمایی از خلاقیت و انچه در ذهن کودک وجود دارد و اصلا ما به ازا خارجی ندارد.

کاردستی کودکانه از دو جنبه برای کودک فایده دارد

از جنبه آموزشی: وقتی کودک به ساخت کاردستی می پرازد مفاهیم جدیدی را درک می کند و یاد می گیرد مثلا می اموزد که چگونه از قیچی و چسب و کاغذ و مقوا استفاده کند.

از جنبه پرورشی: وقتی کودک به ساخت کردستی می پردازد قوع تخیل و خلاقیت او رشد می کند و می تواند با محدودیت کمتر فکر کند و قوه تخیل خود را رشد دهد

ساختن کاردستی کودکانه چه فوایدی دارد؟

  1. وقتی کودک کاردستی می سازد قوه یادگیری کودک افزایش پیدا می کند چون دنیای کاردستی بسیار متنوع است کودک می اموزد که چگونه باید توانمندی های جدید را یاد بگیرد و آنها را برای رسیدن به هدف خود مورد استفاده قرار دهد.
  2. یکی دیگر از فواید ساختن کاردستی کودکانه افزایش اعتماد به نفس است کودک وقتی با استفاده از مهارت های مختلفی که می آموزد می تواند آنچه در ذهن و تصور خود دارد را بسازد اعتماد به نفس پیدا می کند و می فهمد که با استفاده از توانمندی های خود می تواند تخیلات و تصورات خود را جام عمل بپوشاند و به آنها برسد
  3. کاردستی کودکانه به کودک می آموزد که احساسات و عقاید خود را در قالب کاردستی و نقاشی بیان کند پس کودک یاد می گیرد که می تواند با استفاده از روش های احساسات و درک خود از محیط را برای دیگران بیان نماید
  4. کاردستی باعث افزایش مهارت های حرکتی و ارتباطی کودک می شود کودک در مراحل ساخت کاردستی باید از دست و چشم خود بطور همزمان استفاده کند و این یعنی افزایش مهارت های حرکتی کودک که در آینده برای او بسیار مفید خواهد بود.
  5. به کودک امکان اظهار وجود می دهد وقتی کودک می بیند که با دستان خود چیزی را بوجود آورده که قبلا وجود خارجی نداشته حس اظهار وجود و نشان دادن خودش به دیگران در او تقویت می شود.
  6. در مهارت تصمیم گیری کودک موثر است در ساختن یک کاردستی کودک باید جنس کاردستی خود را انتخاب کند برای آن رنگ مناسبی پیدا کند و روش ساختن آن را انتخاب نماید پس به کودک کمک می کند که فرآیند تصمیم گیری را تمرین کند.
  7. به کودک روابط اجتماعی و کار گروهی را می آموزد. اغلب کودکان در جمع هایی از کودکان به ساختن کاردستی می پردازند یعنی با کمک تعدادی از هم سن و سالان خود این سرگرمی را انجام می دهند پس یاد می گیرند که با دوستان و هم سالان خود مشارکت کنندو کار گروهی و روابط اجتماعی را تمرین می کنند و می آموزند که با استفاده از کارگروهی می توان به به نتایج خوب و ایده آلی دست یافت.

سایت وولک منبع قابل اعتمادی برای بازی، آموزش و سرگرمی کودکان است.

 

 

  • ۰۰/۰۵/۳۰
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی