تجارت

  • ۰
  • ۰

توانایی تشخیص و خوانایی پلاک ماشین ها توسط دوربین مداربسته تا حد زیادی وابسته به کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین پلاک خوان است. در اولین قدم دوربین باید بتواند تصاویر پلاک را با کنتراست بالا و در هر شرایط اب و هوایی هماهنگ کند.

هر تصویری که توسط دوربین پلاک خوان ثبت می شود باید وارد محیط نرم افزاری شود تا تبدیل به فایل های مشخص شوند . این تصاویر پردازش شده و روی دوربین یا یک سرور ثبت می شوند.این نرم افزار به صورت اتوماتیک شماره پلاک را ثبت کرده و انها را بر روی فضای ابری یا سرور ذخیره میکند تا هر موقع که  لازم بود از انها استفاده شود. 

تشخیص پلاک با دوربین پلاک خوان حداقل شرایطی را دارد که باید برای دوربین مهیا کرد. مثلا دوربین را باید در ارتفاع مناسب یا فاصله خوبی نصب کرد. اگر فکر میکنید با خرید یک دوربین مدار بسته معمولی می توانید همان استفاده را ببرید که از دوربین پلاک خوان میکنید سخت در اشتباه اید! دوربین های مدار بسته معمولی نمی تواند رف و اعداد روی لاک یا سایر جزئیات را به صورت دقیق ثبت کنند و اگر نیاز به این جزئیات دارید این مشکل را فقط با دوربین پلاک خوان می توانید حل کنید.

 

ویژگی‌های دوربین پلاک خوان

 

در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا چند مورد از ویژگی‌های دوربین پلاک خوان را با هم برسی کنیم.

 

امکان دید در شب دوربین پلاک خوان:

دوربین‌های پلاک خوان باید بهره مند از قابلیت دید در شب باشند . یکی از خصوصیت های مهم در مورد  قابلیت دید در شب دوربین‌های پلاک خوان ،برد آن است. برد دوربین  دید در شب باید حداقل به اندازه ای باشد که بتواند پلاک ها را تشخیص دهد..

 

کیفیت تصویر:

از مهم ترین ویزگی های دوربین‌ پلاک خوان بالا بودن کیفیت تصویر است. رزولوشن دوربین پلاک خوان بسیار بالاست . هرچه رزولوشن  تصویر در یک دوربین بالاتر باشد، کیفیت تصویر نیز به همان میزان بیشتر است.

 

قابلیت   WDR

این قابلیت در دوربین باعث می‌شود که دوربین بتواند در نور خلی شدید یا نور خیلی کم باز هم تصویر را کامل و واضح به ما نشان دهد .

 

قابلیت HLC  

قابلیت HLC در دوربین پلاک خوان  باعث می‌شود که اگر نورشدید یا سربالا  به لنز دوربین برخورد داشته باشد، باز هم دوربین بتواند ان را واضح ثبت کند

 

برای ثبت پلاک به چه تجهیزاتی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید پلاک خودرو ها را با دوربین پلاک خوان یا دوربین مداربسته معمولی به ثبت برسانید  و تصاویر واضحی از انها داشته باشید دو روش وجود دارد که بیشتر متداول است و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایطتان یکی از این دو روش را در پیش بگیرید .

 

  • ثبت پلاک با استفاده از دوربین پلاک خوان

اگر دوربین پلاک خوان دارید کارتان بسیار راحت است و تنها زحمتی که کشیده می شود این است که دوربین خود به تنهایی تصاویر را گرفته و ثبت میکند و برای شما به صورت فایل خروجی می گیرد.شما می توانید برای دسترسی به پلاک خودرو ها و فایل ها از یک کامپیوتر یا سیستم معمولی استفاده کنید و به دوربین متصل شده و کنترل ان را داشته باشید.

 

  • ثبت پلاک خودرو با دوربین مدار بسته همراه با نرم افزار پلاک خوان

در روش دوم شما می توانید با دوربین مداربسته معمولی خود تصاویر  ضبط شده را با کمک یک نرم افزار پلاک خوان برسی کنید و با کمک این نرم افزار ها پروسه پلاک خوانی و ثبت پلاک را انجا دهبد .در این روش شما نیاز به یک دوربین معمولی، یک نرم افزار پلاک خوان و یک NVR یا سیستم کامپیوتر دارید .

  • ۰۱/۰۹/۲۶
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی