تجارت

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بررسی دوربین تحت شبکه داهوا و مزایای آن می پردازیم؛ بنابراین اگر قصد خرید دوربین تحت شبکه داهوا برای تامین امنیت فضای کار و یا زندگی خود را دارید، با ادامه این مطلب همراه باشید.

اگر امنیت محل کسب و کار یا زندگی شما برای شما اهمیت داشته باشد، پس ارزش محافظت از آن را دارد. بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت از ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها، کارکنان و بازدیدکنندگان، جلوگیری از وقوع جرم و ارائه پوشش مطمئن در صورت نیاز، از انواع دوربین مداربسته استفاده می کنند.

دوربین‌های مداربسته IP یا «پروتکل اینترنتی» یا دوربین تحت شبکه داهوا از اینترنت برای دریافت و ذخیره تصاویر استفاده می‌کنند؛ نه از ضبط‌ کننده ویدیوی دیجیتالی مانند دی وی آر که توسط سیستم‌های آنالوگ سنتی استفاده می‌شود. دوربین‌های IP پیشرفته‌ترین و چند منظوره‌ ترین راه‌حل های دوربین مدار بسته موجود در بازار را نشان می‌دهند؛ اما این بدان معنا نیست که یک سیستم آنالوگ نمی‌تواند به خوبی از محل کار شما محافظت کند. در ادامه برای کمک به تعیین اینکه کدام گزینه می‌تواند برای شما مناسب باشد، جوانب دوربین مداربسته IP و دوربین تحت شبکه داهوا را بررسی کرده‌ایم.

  • وضوح تصویر عالی
  • نصب آسان
  • افزایش امنیت
  • سازگاری و چند کارکردی
  • قابل دسترس بودن از راه دور
  • ذخیره سازی راحت داده ها
  • اتصال به اینترنت

از جمله مزایای دوربین تحت شبکه داهوا می باشد که آن را در میان مخاطبان دوربین های مداربسته محبوب کرده است.

وضوح تصویر عالی

اگر به تصاویر واضح و شفاف نیاز دارید، بهتر است دوربین تحت شبکه داهوا را انتخاب کنید. وضوح تصویر دوربین‌های IP بسیار برتر از دوربین‌های آنالوگ است و پس از نصب، می‌توانید زوم کنید و بر روی جزئیات دقیق از راه دور فوکوس کنید.

نصب آسان

دوربین تحت شبکه داهوا از طریق یک کابل به یک سوئیچ شبکه متصل می شود که هم دوربین را تغذیه می کند و هم داده ها را منتقل می کند. دوربین های آنالوگ برای عملکرد به دو سیم نیاز دارند. هم چنین تجهیزات کمتری در ارتباط با دوربین‌های IP وجود دارد، زیرا برای تبدیل داده‌ها به ویدیو به رمزگذار یا رمزگشا نیاز ندارید و می‌توانید بدون نیاز به خرید ضبط‌کننده‌های ویدیویی شبکه اضافی، هر تعداد دوربین IP را که دوست دارید اضافه کنید.

افزایش امنیت

دوربین تحت شبکه داهوا فیلم‌ های ویدیویی رمزگذاری ‌شده و احراز هویت شده را ضبط می‌کنند و آنها را نسبت به همتایان آنالوگ خود ایمن‌تر می‌کنند؛ بنابراین امنیت فضاهای حضور انسان با دوربین تحت شبکه داهوا افزایش می یابد.

سازگاری و چند کارکردی

دوربین تحت شبکه داهوا که به یک پلت فرم باز مرتبط می باشد، می تواند به راحتی با بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر مبتنی بر وب، مانند کنترل دسترسی و سیستم های مدیریت حضور و غیاب، ادغام شود. این امر دامنه آن چه را که از طریق یک سیستم امنیتی امکان پذیر است، افزایش می دهد. در زمان وارد کردن دستی داده ها در چندین برنامه صرفه جویی می شود، یا به شما امکان می دهد دوربین تحت شبکه داهوا را تنظیم کنید تا با ساعات کاری کارکنان خود در مناطق دورافتاده یا کم جمعیت سایت شما همگام شوند.

قابل دسترس بودن از راه دور

تصاویر دوربین تحت شبکه داهوا را می توان از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت مشاهده کرد، البته با مجوزهای مناسب برای ورود به سیستم. این بدان معنی است که می توانید فیلم های امنیتی زنده یا ضبط شده را در هر رایانه، لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند، از هر نقطه مشاهده کنید، یا حتی سیستم را از راه دور به همان روش کنترل کنید.

ذخیره سازی راحت داده ها

با اتصال به اینترنت، فیلم و داده های ضبط شده توسط دوربین تحت شبکه داهوا مستقیماً به یک مخزن اطلاعات مرکزی در یک سرور رایانه مبتنی بر ابر می رود. نیازی به ذخیره داده ها بر روی موارد جداگانه نیست، یا حتی فضایی را در سرورهای خود اشغال کنید، همه اینها در فضای ابری ذخیره می شود. این مساله هم چنین به این معنی است که حتی اگر دوربین به سرقت رفته یا آسیب دیده باشد، همچنان فیلم خود را خواهید داشت.

  • ۰۱/۰۹/۳۰
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی