تجارت

  • ۰
  • ۰

با اینکه به نظر نمی رسد، بلبرینگ ها بخشی از زندگی روزمره ما هستند و تصور دنیای مدرن بدون این قطعات حیاتی بسیار دشوار خواهد بود. به ویژه در عصر صنعت و تکنولوژی، تصور نبود بلبرینگ ها کمی نا ممکن است. هر ماشین یا وسیله ای که فکرش را بکنید و در حرکت است، از یاتاقان ها و بلبرینگ ها برای کاهش اصطکاک و هموارسازی مسیر خود استفاده می کند.

بلبرینگ ها قطعات کوچک دوار هستند که چرخش را در دستگاه های مختلف مکانیکی ممکن می کنند. بلبرینگ یک جزء مکانیکی است که از یک قسمت دوار و یک قسمت ساکن تشکیل شده است و برای کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک یا حفظ فاصله بین قطعات، حتی زمانی که تحت بارهای سنگین قرار دارند، استفاده می شود. در واقع بلبرینگ، نوعی از یاتاقان ها و مکانیزمی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند.

اگر به اطراف خود خوب بنگرید، حرکت بلبرینگ ها را حس خواهید کرد. از لوازم خانگی و دوچرخه و ماشین تا صنایع بزرگ و پتروشیمی، از وجود بلبرینگ ها برای چرخش و حرکت استفاده می شود. در نتیجه برندهای بزرگی در سراسر جهان در زمینه تولید بلبرینگ های متنوع برای کاربردهای مختلف فعالیت می کنند. بلبرینگ SKF، بلبرینگ ناچی، بلبرینگ کویو و ... از جمله این برندهای مشهور جهانی می باشد که در ادامه به بررسی آنها و نیز تاریخچه بلبرینگ در جهان می پردازیم.

تاریخچه ایجاد بلبرینگ ها

در تعریف اهمیت بلبرینگ باید گفت که این قطعات، موجب کاهش اصطکاک صفحات در چرخش در دستگاه های مختلف می شوند. این قطعات حیاتی فناوری یک شبه و با شروع ساخت ماشین‌های فلزی ظاهر نشدند. در واقع، یاتاقان ها و بلبرینگ ها، سابقه استفاده طولانی دارند که به عصر حجر باز می گردد. از آنجایی که بلبرینگ ها برای شروع به فعالیت و ادامه حرکت ماشین آلات بزرگ و سنگین در صنایع متفاوت الزامی می باشند، مهم است که درک جامعی از نحوه ایجاد یاتاقان ها و بلبرینگ ها و چگونگی تکامل آنها داشته باشیم.

در حالی که به عقیده بسیاری چرخ اولین اختراع تمدن های اولیه می باشد، می توان گفت مفهوم بلبرینگ نه به شکل امروزی اما با همین عملکرد، از نظر فنی آن را به کار انداخته است. از زمان های قدیم، بشر برای یافتن و توسعه راه های جدیدی برای کاهش اصطکاک تلاش کرده است. در حالی که این اولین نمونه ثبت شده از کاهش اصطکاک صفحات توسط بشر است، سوابق زیادی در سراسر جهان در طول تاریخ وجود دارد که در دوره های زمانی و روش های مورد استفاده متفاوت هستند. این مساله نشان می دهد که کاهش اصطکاک برای امکان حرکت نرم تر در طول تاریخ بشر چقدر مهم بوده است و امروز ما را به جایی رسانده است که می توانیم از پیچیده ترین بلبرینگ ها برای مقاصد بزرگ و کوچک استفاده کنیم.

بلبرینگ SKF و بلبرینگ ناچی

برند بلبرینگ SKF برند سوئدی تولید بلبرینگ در جهان می باشد که به دلیل عملکرد قوی و کیفیت ساخت بالا در جهان شناخته می شود. کاربرد این بلبرینگ ها در ماشین آلات مختلف و نیز صنایع مهم موجب محبوبیت این برند در میان صنعتگران در سراسر جهان شده است.

بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ خود تنظیم، بلبرینگ تماس زاویه ای و ... از انواع بلبرینگ های صنعتی SKF می باشند. برای خرید بلبرینگ های برند اس کا اف می توانید از نمایندگی های معتبر این برند مانند دیجی برینگ اقدام به خرید بلبرینگ SKF نمایید. بلبرینگ ناچی، برند ژاپنی تولید بلبرینگ در جهان می باشد که بلبرینگ های با کیفیت را برای مصارف مختلف در بازار جهانی عرضه می کند وسهم بزرگی از مشتریان را به خود اختصاص داده است. برای خرید بلبرینگ های این دو برند می توانید به سایت دیجی برینگ مراجعه نمایید

  • ۰۱/۱۰/۲۸
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی