تجارت

  • ۰
  • ۰

قتل های سریالی از بزرگ ترین و هولناک ترین جنایات بشر هستند که از گذشته تا به امروز وحشت زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده اند. اگر نگاهی به تاریخ این جنایات بیندازیم، اکثر این قاتلین مردهایی بوده اند که تعداد زیادی از افراد را با انگیزه های مختلف و به شکل های متفاوتی کشته اند و برخی از آنها حتی دستگیر هم نشدند. دلایل زیادی برای پیدایش این قاتلان زنجیره ای در جامعه وجود دارد که اصلی ترین آن را می توان اختلالات روانی و کودکی این افراد دانست.

علاوه بر این مردان، در بررسی پرونده های پلیس، قاتلان زن هم به چشم می خورند که قتل های سریالی را انجام داده اند. عجیب و ترسناک است؛ اما زن هایی هستند که شاید اگر آنها را در اطراف خود ببینیم، ساده از کنار آنها بگذریم و آنها را فردی عادی در جامعه بدانیم که قاتلانی بی احساس و سنگدل می باشند.

در این مقاله به بررسی موضوع اولین قاتل زنجیره ای زن در ایران یعنی مهین قدیری و نحوه دستگیری او می پردازیم؛ اگر شما هم درباره این داستان تاریک و مخوف کنجکاو هستید، می توانید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

همه چیز از قتل صاحبخانه شروع شد!

اولین قتلی که این زن انجام داد، کشتن صاحبخانه خود بود که به گفته خود او برای مقاومت در برابر تجاوز بود. مهین قدیری زنی با دو دختر بود که یکی از آنها دچار معلولیت بوده است. در مصاحبه با خبرنگاران، او انگیزه خود از انجام این قتل ها را پرداخت بدهی سنگین خود عنوان کرد. انگیزه ای که منطقی به نظر نمی رسد؛ او 6 نفر را کشته است و تنها دلیلی که دارد، پس گرفتن چک و پرداخت بدهی خود است.

قتل های زنجیره ای چگونه انجام شد؟

این زن با خودروی خود که یک رنوی کرم رنگ بود، در حوالی امامزاده ها، زنان را برای رساندن به مقصد آنها سوار می کرد و با دادن آبمیوه به آنها که حاوی داروی بیهوشی بوده است، این زنان را بیهوش و طلاهای آنها را می دزدیده است. پس از برداشتن طلاها این قاتل حرفه ای، زنان را کشته و جسد آنها را رها می کرده است. این اتفاق ترسناک برای همه غیر قابل باور بود و وحشتی را در شهر قزوین که محل سکونت این زن بود، ایجاد کرد.

مهین قدیری چگونه دستگیر شد؟

آخرین سوژه، قربانی جنایت مهین نشد! این فرد که از خوردن آبمیوه ای که مهین به او تعارف کرده بود خودداری کرد، توانست از دست این قاتل بگریزد و با مراجعه به پلیس و دادن اطلاعات از خودروی مهین و چهره او، به دستگیری این مجرم فراری کمک کند. پلیس با استفاده از فیلم دوربین مداربسته موجود در امامزاده و بررسی خودروهای رنو در سطح شهر، توانست خودرو و در نتیجه آدرس مهین را کشف کند.

مهین ابتدا برای پذیرش همه قتل ها مقاومت کرد؛ اما با ادامه بازجویی ها او به کشتن 6 نفر از جمله صاحبخانه خود و 5 زن اعتراف کرد. او با کمک همسرش جسد مرد صاحبخانه را مفقود کرده بود. این مساله سبب شد که همسر او نیز به جرم همکاری در قتل دستگیر شود.

دوربین هایی که قاتل را پیدا کردند!

مهین قدیری با اثبات قتل 6 نفر از جمله یک مرد و 5 زن در پاییز سال 1389 در قزوین اعدام شد و پرونده جنایت هولناک قاتل زنجیره ای قزوین بسته شد. یکی از نکات جالب توجه درباره این پرونده، استفاده از دوربین های مداربسته برای ردیابی خودروهای رنو مشابه با خودرو این زن بود که زمان زیادی را از نیروی انتظامی گرفت؛ اما در نهایت منجر به شناسایی این قاتل شد.

 

  • ۰۲/۰۴/۲۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی