تجارت

  • ۰
  • ۰

دید در شب در دوربین مداربسته به فناوری مورد استفاده در دوربین های نظارتی برای ثبت تصاویر واضح در نور کم یا تاریکی کامل اشاره دارد. انواع مختلفی از فناوری‌های دید در شب در دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله دید در شب مادون قرمز(IR)، تصویربرداری حرارتی، تصویربرداری در نور کم(LL)، فناوری نور ستاره، روشنایی فعال، تصویربرداری بیولومینسانس، نور مادون قرمز نزدیک  (NIR)و تصویربرداری فرابنفش (UV) این فناوری‌ها به دوربین‌های مداربسته اجازه می‌دهند تا در شرایط تاریک یا کم نور، به طور مؤثری فیلم‌برداری و نظارت کنند و امنیت کلی و قابلیت‌های نظارتی را افزایش دهند. در ادامه برخی از تکنولوژی های دوربین مداربسته دید در شب و دوربین دید در شب رنگی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. دید در شب مادون قرمز (IR): این رایج ترین نوع فناوری دید در شب است که در دوربین های مدار بسته استفاده می شود. از نور مادون قرمز برای روشن کردن منطقه و گرفتن تصاویر در نور کم یا تاریکی کامل استفاده می کند.
  2. تصویربرداری حرارتی: دوربین های تصویربرداری حرارتی گرمای ساطع شده از اجسام را تشخیص می دهند و بر اساس اختلاف دما تصویری قابل مشاهده ایجاد می کنند. این فناوری در تاریکی کامل و شرایط نامساعد جوی موثر است.
  3. تصویربرداری با نور کم (LL): دوربین های کم نور برای گرفتن تصاویر در شرایط نور بسیار کم بدون نیاز به نور اضافی طراحی شده اند. آنها اغلب مجهز به حسگرهایی هستند که می توانند نور موجود را برای تولید تصاویر واضح تقویت کنند.
  4. فناوری :Starlight دوربین های Starlight قادر به گرفتن تصاویر رنگی در شرایط نور بسیار کم، اغلب به 0.005 لوکس هستند. آنها از حسگرهای تصویر پیشرفته و الگوریتم های پردازش برای افزایش کیفیت تصویر در محیط های نزدیک به تاریکی استفاده می کنند.
  5. روشنایی فعال: برخی از دوربین های مدار بسته از روش های روشنایی فعال مانند چراغ های LED یا فناوری لیزر برای ارائه نور اضافی در محیط های تاریک استفاده می کنند که امکان ثبت تصاویر واضح تری را فراهم می کند.
  6. تصویربرداری بیولومینسانس: این فناوری نوظهور از پروتئین‌های بیولومینسانس برای گرفتن تصاویر در شرایط کم نور استفاده می‌کند و از توانایی‌های تولید نور طبیعی موجودات دریایی خاص تقلید می‌کند.
  7. نور مادون قرمز نزدیک :(NIR) نور NIR در برخی از دوربین های مداربسته برای ارائه نور اضافی در شرایط کم نور استفاده می شود که امکان بهبود کیفیت تصویر را بدون قابل مشاهده بودن برای چشم انسان فراهم می کند.
  8. تصویربرداری با اشعه ماوراء بنفش (UV): دوربین های UV می توانند با تشخیص اشعه ماوراء بنفش که برای چشم انسان نامرئی است، در شرایط کم نور عکس بگیرند و امکان نظارت را در محیط هایی با حداقل نور مرئی فراهم می کنند.
  • ۰۲/۰۹/۱۹
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی