تجارت

  • ۰
  • ۰

بسیاری از والدین دوست دارند که کودکان آنها به خواندن قصه و داستان بپردازند و علاوه بر لذت بردن، از اوقات فراغت خود هم استفاده مناسبی داشته باشند. قصه های کودکانه فارسی یکی از بهترین سرگرمی ها برای لذت بردن از دوران کودکی است. قصه های کودکانه فارسی علاوه بر فواید بسیاری که از جهت خواندن قصه دارد، کودکان را از خردسالی برای ارتباط با کتاب در دوران مدرسه آشنا می کند. قصه های کودکانه فارسی به کودکان ارتباط با کتاب و استفاده از آن در سال های بعد رامی دهد و کم کم جامعه ای کتابخوان را در آینده شکل می دهد.

فواید قصه کودکانه برای کودکان

کودکان در سنین پایین توانایی خواندن و نوشتن را ندارند و حتی گاهی نمی توانند فهم درستی از قصه کودکانه داشته باشند. با این حال والدین می توانند از همان سنین پایین با داستان و قصه کودکانه باعث رشد تفکرو یادگیری بسیاری از مهارت ها در کودکان شوند. آمادگی ذهنی کودکان در سنین پایین این قابلیت را درآنها ایجاد می کند که با صبروحوصله بیشتری به قصه کودکانه گوش دهند. اگرقصه کودکانه همراه با اشعار کودکانه باشد تاثیر بیشتری دریادگیری مفاهیم ومهارت ها در کودک خواهد داشت و این موضوع با توجه به موسیقی شاد و مناسب با دنیای کودکانه اثری ماندگار در ذهن و خاطره کودک تا سالها بعد باقی می گذارد.

قصه کودکانه و تاثیری که در شکل گیری شخصیت کودکان دارد

قصه های کودکانه باعث گسترش توجه کودکان می شود. کودکان با شنیدن قصه کودکانه شخصیت های گوناگون و غالباً کودکانه ای را می شناسند که در صورت تکرارآنها در ذهن، قدرت حافظه و فعالیت ذهنی کودکان تقویت می شود. تاثیری که شخصیت های قصه های کودکانه دارند به دلیل ارتباطی است که قصه کودکانه بر روان کودک دارد. از این رو قصه های کودکانه فارسی می توانند در شکل گیری شخصیت و روان کودکان ایرانی متناسب با فرهنگ فارسی موثر باشند. قصه کودکانه همچنین می تواند تخیل و تصور کودک را پرورش دهد. بنابراین کودکان با تصورشخصیت ها درقصه کودکانه فارسی دوست خیالی هماهنگ با فرهنگ و سنت خود انتخاب می کنند ومعیارهای رفتاری یک انسان درست از نظر خانواده ایرانی را می پذیرند.

تأثیر قصه کودکانه بر نقش پذیری جنسیتی کودکان

کودکان در سنین پایین سوالات زیادی درباره جنسیت و تفاوت میان دختر و پسردارند. نتیجه این سوالات درذهن کودکان، کسب اطلاعات و ارتباط اجتماعی با اطرافیان است که قصه کودکانه می تواند در این زمینه به والدین کمک کند و از انحراف کودکان برای ارضای کنجکاوی کودکانه جلوگیری نماید. یکی از این کارهایی که قصه کودکانه انجام می دهد در شخصیت قهرمانان قصه کودکانه است. در قصه های کودکانه فارسی هر شخصیت متناسب با جنسیت خود فعالیتی خاص انجام می دهد وکودک با خواندن قصه کودکانه تعریفی از جنسیت و تفاوت آن به دست می آورد. شناخت کودک از جنسیت، او را آماده برای تعیین نوع رفتاربا جنس مخالف و احترام به او می کند که در زندگی اجتماعی آینده او بااهمیت است.

نقشی که قصه های کودکانه در فرهنگ پذیری کودکان دارند

فرهنگ مجموعه ای ازآداب و رسوم، اخلاق و سنت رایج درجامعه است.فرهنگ در طول سالها میان انسان ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و کودکان را آماده زندگی در جامعه می سازد. قصه های کودکانه نقش بسیار مهمی در حفظ و انتقال فرهنگ دارند. آنچه در قصه های کودکانه نوشته می شود در واقع جامعه و فرهنگ حاکم بر آن رابه تصویر می کشد. همچنین می تواند با تغییر ارکان های فرهنگ جامعه، فرهنگ جدیدی را به کودکان تحمیل کند. لذا در اینجا اهمیت قصه های کودکانه فارسی مشخص می شود که تااندازه ضروری هستند تا در مقابل فرهنگ وارداتی کودکان را بیمه کنند.

 نقشی که قصه های کودکانه فارسی در جامعه پذیری و نهادینه کردن فرهنگ در کودکان دارند در زندگی اجتماعی و جایگاه انسان ها دراجتماع است که به سادگی نمی توان از آن چشم پوشی نمود. ازاین رو ذهن و روان و فرهنگ خود را به شنیدن و خواندن هرقصه کودکانه ای نسپارید. ما در کنار شما برای آینده زیبای فرزندتان بهترین قصه های کودکانه فارسی را فراهم کرده ایم .

 

https://khodnevis.net/@voolzi/%D9%84%D8%B0%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B5%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-FolYd

  • ۰۲/۱۰/۲۰
  • armin moghim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی